Gå til innhold

Erfaring med sorggruppe ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Min mann og jeg er invitert til å delta i en sorggruppe for foreldre som har mistet sitt barn. Vi vet ikke om vi skal takke ja til denne invitasjonen. Føler at alt går bedre nå i forhold til sorgen.

Noen som har erfaringer ?

 

Hilsen

En som grubler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Vi har gått i sorggruppe på AHUS etter at vi mistet datteren vår i uke 31. Jeg ville i utgangspunktet ikke gå i sorggruppe, men oppdaget etterhvert at det var et utrolig fint tilbud. Du kan snakke om de tankene du har rundt det man har opplevd og oppleve at de tankene du har faktisk er ganske naturlige for det man har opplevd. Vi har faktisk fått venner for livet gjennom denne gruppen. Men, det er veldig viktig å få lov til å være i en gruppe med par som har mistet på omtrent samme stadiet i svangerskapet, det er da lettere å snakke om ting med de andre, fordi man da har flere fellestrekk. Har hørt om par som har vært i grupper med forskjellige tidspunkter i svangerskapet da de mistet, og de har ikke hatt de samme erfaringene med at sorggruppen har fungert så bra. Ett av de parene vi var sammen opplevde dette, og de ba om å få bytte gruppe, noe som de opplevde som veldig ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går i sorg gruppe selv på Rikshospitalet, trives godt og angrer ikke for at vi takket ja til det. Føles godt og dele tanker og følelser med noen som har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er i sorggruppe i Fredrikstad,og synes det er greit.

Var skeptisk før vi dro dit,men greit å prate med andre som har opplevd det samme.

Er litt redd for og prate for mye om lille Sander til folk rundt meg, og da er sorggruppen fin og ha.

Der er alle i samme situasjon.

Kan jo få svar på ting man lurer på gjennom jordmødre også,-det dukker jo stadig opp nye spørsmål hos meg i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Det er noe jeg vil anbefale ihvertfall, vi gikk i sorggruppe tidligere i år og verken jeg eller samboeren min angrer på det. Man får delt tanker og følelser og amn snakker om mye forskjellig som hvordan mannen og kvinnen bearbeider sorgen og at man er forskjellige. Vi har fått god kontakt i gruppa å treffes en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...