Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så ofte vondt på høyre side under ribbeina. Det er ømt der nesten hele tiden nå. Jeg er 24 uker på vei. Hva kan dette være? Kan det være noe galt med leveren min? Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det samme .på høyre side her og...og er like langt som deg...

men jeg har tenkt at det bare er pga organer ++ som får press på seg ettersom babyen vokser..

Skrevet

hm. kan ikke være noe som ligger litt i klem da? husk hvordan alt som vanligvis ligger i magen blir presset oppover nå..

jeg har faktisk opplevd å få ting i klem mellom ribbena på en måte.. feks en lungeboble en gang eller noe. smerte! men da hjalp det å legge seg litt bakover og strekke litt på seg..

Dersom du mistenker at det plutselig skulle være noe galt med leveren din eller noe deromkring, får du heller stikke en tur til legen.

en kan jo bli syk selvom en er gravid:)

Skrevet

Jeg synes du skal ringe legen i morgen jeg og forklare situasjonen og få en kontroll snarest. Vondt i leveren kan være et tegn på alvorlig svk.forgiftning, men det trenger så klart ikke å være det! Likevel er det viktig å få det undersøkt. Ellers er det ikke helt uvanlig å være øm øverst i magen når en er gravid.

Skrevet

Sånn har jeg det også. Ikke noe å bekymre seg for, er bare at plassen i magen stadig blir mindre. Hadde det sånn i mitt forrige svangerskap også. Gikk over den dagen jeg fødte. Hjelper ofte å legge seg litt på siden (venstre), så du på en måte forflytter presset.

Skrevet

Jeg har det, men så er magen også helt oppunder ribbena mine, så det er nok derfor. Kjenner også at barnet ligger med det jeg trur er rompa opp under høyre side av ribbena. Var slik under de forrige sv.skapene også. Er 27+5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...