Gå til innhold

er det bare jeg som fullammer ved 5 måneder?

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Ikke har hun fått vann, ikke får hun frukt, ikke får hun grøt, ikke får hun velling.. hun får avogtil mm fra flaske isteden for fra pupp.

Det virker som det er et kjempe rush her i dag av folk som gir fast føde helt ned i 3 måneders alderen samt tilskudd av vann etc. Horfor begynne så tidlig? Jeg skal begynne med litt grønnskasmos og grøt ved 6 måneder tror jeg.. Det er det enkleste. Trenger barn som ammer ekstra vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullammet til jenta var 6 måneder, MEN begynte med tilvenning til vann ved 3 måneders alder. Ikke mange dråpene hun fikk, men ble vant til smaken. Nå (8,5 mnd) er hun veldig glad i vann og det er jo en stor fordel!

Skrevet

nope, barn som får morsmelk trenger ikke vann :) men når han får mer enn mm, for eksempel frukt, velling tror jeg de må ha vann! Du er kjempeflink som fullammer! Gutten min får mme, og jeg skal fortsette å bare gi han det, så lenge han blir fornøyd. :) 3 mnd er jo litt tidlig da? Men alle barn (og foreldre) er forskjellige! :)

Skrevet

vesla er 6,5 mnd og jeg regner det som jeg fullammer. Ho får vann inni mellom-men det er fordi ho ikke bruker smokk og bruker derfor puppen som en smokkerstatter-da er det greiere at ho liker å tygger på ei tåteflaske med vann:) Babyer trenger ikke ekstra vann- men det er en fin vane:)

Hun har fått smaksprøver siden ho var 4 mnd,men liker ikke fast føde-har fått en særing jeg:) og hun får en bananbit i sånn babyfeeder nett innimellom.

Skrevet

Jeg fullammet til snuppa var 6 mnd. Hun fikk litt vann innimellom, men bare en smak av og til.

Skrevet

jeg fullammer jeg og ! Jenta mi er straks 5 mnd og har ikke smakt noe annet enn mm og tran ! :) Hun klarer seg fint på det! Tenkte å begynne med smaksprøver på grøt om 3 uker ca.... blir spennende...

Skjønner heller ikke dette styret med å gi ungene så tidlig fast føde..noen trenger det så klart, men det er nok lurt å vente hvis man kan..

Synes vi er flinke!

Skrevet

Jeg fullammet til ca 6 mnd. Vi klarte oss fint, vi. :)

Skrevet

Så lenge babyen har våte bleier og stort sett er blid og fornøyd, trenger de ikke vann.

Jeg fullammer nesten fremdeles, og snuppa blir 7 mnd i morgen. Begynte med smaksprøver og noe grøt da hun ble 6mnd.

Skrevet

måtte slutte å amme ved 3 mnd alderen pga,stress og lite næring,hun er 4 mnd spiser grøt og drikker nan,ingen problem med det :)

Skrevet

Jeg fullammet til 5 mnd. Men smaksprøver på min finger fikk hun.

Kan godt være det da ikke kvalifiserer til fullamming men pytt;)

Skrevet

Jeg fullammer enn så lenge, og Sofie er i overkant av 5 mnd. Har prøvd å gi noen smaksprøver, men hun er absolutt ikke interessert. Hun nekter å ta flaske, så får se hvordan det går når jeg skal i praksis neste uke...

Skrevet

Jeg fullammet fram til sønnen min var 7 mnd. Prøvde å gi han grøt da han var passert 6 mnd, men han ble så dårlig i magen. Fikk beskjed av legen om å kutte ut fast føde noen uker. Så han var 7 mnd da vi begynte å gi han fast føde og vann. Fikk ikke en gang mme eller vann før han var 6 mnd.

Skrevet

Jeg fullammet begge barna mine til de var 6 mnd!

Skrevet

Mini-snuppa mi er 6.5 mnd og har aldri fått annet mm.

Fullammet storesøsteren hennes til hun var 7 mnd, har planer om det med minstejenta også, hvis ikke lenger.

Skrevet

Gratulerer jenter,synest dere er flinke og ikke minst heldige som fullammer så lenge!! Får for lite ros for det synest jeg.

Fullammer selv og prinsessa er nå passert 6 mnd. Begynte uka her med smaksprøver på grøt vi, så blir det vel vann og grønsaker/potet etterhvert.

Skrevet

Jeg fullammet til 6 mndr. Helt ok å begynne med fast føde ved 4-5 mnd, men før det er for tidlig. Forstår ikke poenget med det.

Skrevet

fullammet 6 mnd, nesten 6,5. prøvte vann to ganger før han var 6 mnd,men ville ikke ha. men da han fikk vann da han var 7 mnd så likte han det. Fra han var 7,5 mnd så gikk det raskt oppover med mer fast føde:) Har alltid elsket mat (pupp) og nå også fast føde. Han ammer fremdeles ca 7 ganger i døgnet, spiser 4 skiver, frukt og middag hver dag;) prøver å kutte ned på amming på natt, men vært syk og nå tenner på gang så utsetter det hele tida......er nå snart 10 mnd:) enig med prinsessa, til og med hs sa jeg bare måtte begynne med noe før. Men han hadde det fint og gikk opp i vekt, så da gjorde jeg jo ikke det.

Skrevet

Jeg fullammet begge jentene mine i 12 mnd, pga allergi. Det eneste de fikk av annet var jerntilskudd i flytende form fra 6 mnd alder.

Skrevet

Jeg fullamma til hun var 6mnd. Såg ingen grunn til å begynne med fat føde før hun trengte det.

Så enkelt å bare amme, hadde maten klar til en hver anledning.

Men en ser ofte ikke hvor enkelt vi har det mens vi ammer, før vi begynner med fast føde, og alt må planlegges mye mere..

Jeg ga henne ikke ekstra vann før hun begynte med middag. Tenkte at da kunne hun få vann som tørstedrikk til middagen.

Jeg kokte vannet til hun var 11mnd også. Om vi har kokt vann stående, gir jeg henne forstatt det.

Hvorfor skal en på død og liv vere så tidlig ute med alt. Ser det er flere som gir bebisene sine sitrusfrukt før de er ett år. Og gir de alt det de selv spiser..

Jeg tar sterk avstand fra slike ting. Det blir tidlig nok at de får både is og sjokolade og kjeks+++++ men så klart alle har vi ulik oppfatning av ting. Og andre må få gjøre det de mener er riktig for sitt barn.

Så passer jeg på mitt barn, uten at andre skal synes jeg er hysterisk som ikke lar mitt barn smake på all verdens ting.

Skrevet

Babyersom ammes, trenger i hovedsak ikke annet enn mm frem til 6 mnd. De som på død og liv skal begynne før den tid, er selv nysgjerrige på hvordan babyeb reagerer på fast føde. Altså, det er mors behov som dekkes ved at baby får annet enn mm....men det finnes selvfølgelig unntak.

Skrevet

Jeg fullammer. Men er jo ikke sikkert alle er enige i d for min gutt får smake vann, har smakt potet og sviskesaft.

Vann har han fått smake siden han var litt over 4mnd - etter anbefaling fra helsesøster. Grunnen for å gi vann er vel for å venne de til smaken. Sviskesaft har han også fått etter anbefaling fra helsesøster pga at det nå går en ukes tid mellom hver gang han har noe annet enn tiss i bleia.

Potet med mm har han fått smake fordi han er blitt veldig interessert i mat og drikke. Men det er snakk om teskjeer og ikke et måltid som erstatter ammingen.

Skrevet

Fullamming er definert som intet annen føde overhodet, bortsett fra vann, tran, d-dråper og jern.

Skrevet

Om man gir mme 2 ganger i løpet av ammeperiode så har man ikke fullammet?

Skrevet

Skulle mer enn gjerne fullammet selv jeg!

Men siden lillegutt har gått ned i vekt, må vi til med grøt!

Enkelte MÅ faktisk!

Skrevet

Fullammet til ca 9 mnd jeg,vesla nektet å smake noe mat i det hele tatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...