mammatil2. Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 sover de om dagen ennå? hvis ikke måtte dere venne de fra det eller sluttet de av seg selv. jenta mi er 2 år,og har sovet på dagen,men nå prøver jeg å venne ho fra det. på formiddagen når ho egentlig skulle sovet tar jeg ho med ut å lar ho gå på egenhånd. mye lettere å få lagt ho på kvelden. noen med erfaring?
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Her er dedet litt opp og ned. i barnehagen sover han ca 45 min,men hjemme så kommer det litt ann på. I går (lørdag) sov han ikke på dagen,men i dag (søndag) sov han en times tid.
lille oss Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 her sluttet jenta mi av seg selv like over jul, og hun ble 2 år i august... her er det omvendt, hun slutter med søvingen før hun er "klar" for det, så hun er så trøtt å irritert når hun kommer hjem fra barnehagen..
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Min gutt har nettopp blitt 2år og vi er nå i slutt-med-dagsøvnen-fasen. Noen dager sover han ikke, men sovner da rett over kl.18. Sover han på dagen (som gjerne nå blir ettermiddagen) legger han seg kl.20. Vi har ikke helt funnet en rutine på det enda - blir sikkert lettere når kveldene blir lysere og det er lettere å ha utetid. Vi måtte kutte dagsøvnen fordi småen ellers våknet kl.05. Han suttet ikke å sove av seg selv - her må vi jobbe med det. Er på andre mnd nå. Tar tid, men han har fått et mye bedre søvnmønster nå.
Baila Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Jenta mi sover på dagtid hos dagmamma. Men når hun har "fri" kommer det ann på hvor lenge hun sover om morgenen. Våkner hun før kl 08.30 Så sover hun 1-2 timer på dagen, og legger seg fint kl 20. om kvelden.
La Perla Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Min gutt er 2 1/2 år, og sover som oftest litt om dagen fremdeles. Ca. 45 minutter-1 time (vekker ham). Han sovner raskere om kvelden hvis han ikke sover om dagen, men da er han så utrolig utslitt om ettermiddagen.
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Gutten min er 2 år og 3 mnd, og er i ferd med å slutte. Han vil ikke sove i barnehagen lenger (noe som gjør han rimelig trøtt på ettermiddagen). I helgene tar han seg ofte en liten hvil (30 min til 1 time)
Oljedamen Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 guttungen her i huset sovner ved matbordet når de spiser i barnehagen så jeg har sagt at han får sove når han er trøtt og det er uansett ikke problem å legge han igjen når kvelden kommer. tror han vil slutte med dette av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå