Gå til innhold

Morkaka....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet noen hvor morkaka ligger i forhold til ungen..? Jeg vil og vite...:(

tyter iallefall kun ut på øyre side heler tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi var på ul sa jm at den lå frempå magen og foran livmormunnen - dekket visst det meste av livmoren...sist jeg var gravid sa de ingenting om det, så da visste jeg ikke...

Skrevet

Du får vite det på ultralyden. Jeg fikk vite i uke 12 at den dekket åpningen helt, men heldigvis hadde den flyttet seg oppover til den ordinære i uke 19, så nå ligger den langt nede fortsatt, men ikke over åpningen!

Skrevet

Jeg fikk beskjed på ordinær UL i uke 18 at morkaken ligger lavt nede og over åpningen. Hun som foretok undersøkelsen sa at vi ikke skulle bekymre oss foreløpig, da den oftest trekker seg opp etterhvert som babyen vokser. Må tilbake i uke 32 for å sjekke om den har gjort det. Ellers må babyen forløses med keisersnitt. Tar det hele ganske så med ro. For de jeg har hørt om med lignende situasjon har det ordnet seg for. Og de har kunnet føde vanlig.

Skrevet

La forresten nå merke til at det står prinsesse i nicket ditt, så da har du jo vært på UL? Om ikke jordmor sa noe til deg ligger den i hvertfall ikke over åpningen. Se på UL-papriene dine, så står det der. Placenta anterior betyr at den ligger frem mot magen (og demper babyen sine spark), placenta posteria betyr at den ligger bak inn mot ryggen din (mest vanlig plassering).

Skrevet

Var sist på ul da jeg var 20+0 på vei og spurte ettersom jeg ikke hadde kjent noen sikre bevegelser eller spark. Da sa legen at morkaka var foranliggende.

Skrevet

Fikk ingen papirer fra UL:(

Skrevet

Fra ordinær ul skal du ha fått et grønt ark med noen opplysninger på. Men ikke hvis det var privat ul før ordinær i uke 16-19. Men det grønne arket skal du ha, for det skal leveres til sykehuset hvis du trenger ul senere i svangerskapet.

Skrevet

På den ordinære UL fikk jeg KUN en post-it lapp der det stod termin på og kjønn..

Skrevet

min ligger bak og akk passe høyt, lå veldig fint ifølge jordmor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...