Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det en stund til barnet vårt skal døpes da, men vi har noen problemer. Ønsker ikke å ha så veldig mange i dåpen. Jeg har 5 tanter/onkler, pluss deres ektefeller. Tilsammen har de en haug med barn, som jeg ikke ønsker å invitere. Men det er et unntak... den ene tanten min, som skal være fadder, må komme fra andre siden av landet. Vi to har et veldig godt forhold, og jg er gudmor for hennes eldste sønn. Siden hun i dåpen har en gutt på 2 år og en på ca. 1/2 år, vil jeg be disse også. Mine andre tanter og onkler har bare barn som er tenåringer/myndige, og som klarer seg selv. Tror dere det blir reaget på at jeg inviterer to fetre, men ikke resten? Min tante kommer jo til å få store problemer med å få barnevakt da, siden hun egentlig bor på andre siden av landet og de hun kjenner her er familie som også kommer i dåpen...

hvor mange fadre er det forresten vanlig å ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro de andre fetterene og kusinene vil bli litt lettet over å slippe kirken, de fleste i den alderen er jo det. Og lange familie selskap er vel heller ikke det som står øverst på listen på "må-bare-gjøre-listen". ville bare bedt dem du/dere vil skal komme.

Når vi hadde navnfeste på jenta vår så ba vi faktisk bare den ene tanta til samboeren min og foreldre, besteforeldre, oldeforeldre. Vi unnlot faktisk å be søsknene våre også. Ingen ble sure av den grunn. Jo forresten den ene tanten min, men hun har en tendens til å bli sur for alt og ingenting... Så vi bad altså en av 13 tanter og onkler (har ikke tatt med ektefeller). Vi droppet forresten selskapet etterpå også (men av forskjellige grunner).

Det er vanlig å ha min. 2 faddere, og det meste jeg har hørt om til nå er 6stk, men tror ikke det er noen grense egentlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...