Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Har en baby på snart en uke.. Tenkte å pump for å se om jeg har nok melk.. Men hvor mye skal en sånn liten drikke i løpet av et måltid ca.?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Jeg vet ikke hvor mye mm, men når det gjelder mme skal en så liten baby ha ca.80 ml.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 80 ml. til hvert måltid?? Det har jeg ikke sjans til å få i den lille min..! Var ikke det litt vel mye..?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 For jeg har måtte gi han litt mme ved siden av fordi han hadde gått ned litt mye. Som regel ammer jeg han litt først, å da drikker han ca. 15- 20 ml. mme. Men så prøvde vi med bare mme til ett måltid i går, å da drakk han vel ca. 35-40 ml. Spiser han lite? Han spiser ca. hver tredje time..
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Først, gratulere med baby. Jeg vet ikke hvor mye de skal ha. Men du får aldri ut like mye når du pumper deg som babyen får ut.... så du skal ikke legge for mye vekt på den mengden....Babyer er selvregulerende, og sier ifra om du ikke har nok melk. Om du er uskikker kan du veie babyen en gang i uka (på helsestasjonen) for å følge med på vektoppgang.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 Hei til deg som synes at 80ml var mye. Det kommer sikkert an på hvor mange ganger babyen spiser i døgnet. På pakken står det utifra at babyen spiser 6-7ganger i døgnet, noe jeg syns hørtes ut som få genger.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 slapp av og amm i vei. Jeg vil ikke anbefale å drrive å veie eller pumpe melk med mindre du skal være borte fra en mating. Det er en veldig flott demand-supply mekanisme som styrer melkeproduksjonen. Jo mer babyen spiser fra puppen, jo mer blir laget. Puppen blir aldri helt tom, men den første melken som kommer er den mest næringsrike, mens den melken som kommer etter at babyen har drukket en stund er den feteste, den som metter best. i begynnelsen ville jeg sørget for å "tømme" (la baby amme minst 10 min.) et bryst og så skift bryst og la hun suge så lenge hun vil fra det andre. Amming tar tid, men slapp av og la naturen gå sin gang! Lykke til
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 hver gang du gir baby noe tillegg, så går melkeproduksjonen ned. Over pumper du, kan du produsere så mye at du får unødvendig melkespreng og da kan det bli "supply- demand" i stedet for omvendt og det skal ikke mye til før den naturlige balansen kommer i ulage og at man kan få problemer med ammingen. Vent med å introduser flaske og smokk dersom du planlegger å amme full tid. Baby kan få "nipple confusion", det høres litt rart ut, men hun må lære riktig sugeteknikk fra begynnelsn av. (beklager for språk ubalansen min... jeg tenker litt på engelsk)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #10 Skrevet 11. mars 2007 Men jeg måtte gi han mme.. Fikk beskjed på sykehuset fordi han gikk ned for mye.. Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå