Gjest Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 savner dere her inne jeg. har dere det bra?enn ungene,noen som er kommet med nytt? begynt å gå eller noe?? jeg fant klompen på tvers i senga i dag.der lå han godt fast ;o) klem
Blomman Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 ikke begynt å gå enda nei.... Vi har hatt en koselig dag i dag hjemme. Ungene har vært ute i mange timer i "påskeværet" - kjørt snøscooter med far i huset - på jordet (Er fint å bo på engård med jorder!) - åsså har de sklidd ned fra alle snøhaugene på gården - laget hopp og. Lillegutt har sovet skjønnhetssøvnen sin i vogna ute i minst to timer ;-) Nå ser vi på Poiree og Bjørndalen på tv - ser ut til å bli en triller de luxe! Koselig å se deg inne her igjen. klem
phantomet Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Vi skrev visst innlegg samtidig vi...*smiler* Jeg fortalte riktignok bare om en vanlig søndag... Måka er seg selv lik. Han er en ordentlig snurrebass..og kan gjerne finne på å ha fest midt på natten... Da går bena som trommestikker, mens han hoier som besatt..,.Det er ikke gråting med høylytt skravling/klaging. Så inatt måtte jeg bare la ham drive på. Han fikk på seg en "sovepose" siden han spreller så ille at det ikke er mye vits i dyne..og en eller annen gang utpå morgenkvisten sovnet Måka også.. Nå øver han på å dra bena opp under seg i krabbestilling..og jeg som håpet han skulle ligge "stille" en stund til... Har ikke fått det til enda, men øvelse gjør mester...og han er minst like sta som sin mor... Så fint å se et innlegg fra deg igjen. Tenker jevnlig på deg og dere! Klem klem
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 jeg kan ikke si vi har påskevær...det høljer ned,og er høstvær egentlig. trenger å få tankene over på andre ting.er nå alt kommer.stilt og rart. å her inne er den beste terapien for meg.
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 måka ja,"smiler".snurrebassen tenker jeg på da,hehe gogutten har siste uka blitt en annen.han som var så stille og holdt seg i bakgrunnen,er nå stikk motsatt.babler,gurgler,å bruker bena å spenner seg rundt.ikke rart han er skallete i bakhue..vil plutselig ligge på magen å leke,og smiler nå til alle,ikke bare oss.bruker å ta tak i håret mitt med øra å gi meg suss.noe han aldri har gjort før.begynte for en uke siden. jeg måtte inn hit.få tenke på andre ting igjen.
phantomet Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Jeg er overbevist om at den lille deilige gutten din har visste mer enn vi aner... Kanskje han rett og slett lot nevøen ta alle den plass og oppmerksomhet han skulle, siden tiden ble så kort... Og nå er det hans tur.. Hmm...en fin tanke igrunnen. Skjønner godt at du føler behov for litt annen input en gvang i blant. Glad du finner noe å tenke på her inne. Vi er her for deg! Klem klem
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 det har vi snakka om allerede vi.at han holdt seg i bakgrunnen.for det gjorde han.alles oppmerksomhet ble retta mot gullet vårt.nå trenger han ikke det,og viser alle sin kjerlighet.snakka også med presten om dette,at han er blitt en annen.hun husker jo dåpen...hvor han hyla i panikk i kirka.ville ikke være der.fredag var han stille og helt rolig.hun også trodde at di små aner mer enn vi tror.at han viste,og derfor holdt seg i bakgrunnen.jeg syns det er godt å tenke på dette.en fin tanke for meg.at han lot seg selv komme i bakgrunnen,for at vi skulle få kose mer med han som hadde dårlig tid. =)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 Nydelig tanke og akkurat sånn som jeg også tror og føler:-) De små sjelene er nært koblet til den andre siden de, er jo ikke lenge siden de kom derfra selv. Det er god terapi å gå inn i disse tankerekkene. De har hjulpet meg og mine godt når vi har "mistet" nære relasjoner......Selv om vi vet at vi ikke har mistet dem for godt, bare for en stund:-) Det er godt å tenke på! Her har vi besøk av svigermor og svigerfar, så jeg er egentlig fri til å gjøre hva jeg vil. For de synes det er så stas å få holde på og styre med lille Hannahmor....Hun stabber rundt på de små søte bena og sjarmerer i hytt og pine:-) Jeg begynte å jobbe igjen på mandag og har faktisk rukket å både male og tapetsere etter jobb den uken som har gått. Tankene mine har stadig vandret til deg og dine, dette har preget oss alle på hvert vårt vis.....Man føler en samhørighet her inne og det er godt i sånne situasjoner som du befinner deg i nå, og som jeg også gjorde for en stund tilbake:-) Glad jeg har dere, takknemligheten er stor, og jeg er så glad for å se deg her inne igjen:-) Klem
dritgrei hei hei! Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 hei du, her er det intet nytt eller mye nytt under solen alt ettersom. Tida etter at dere mistet gullet deres ble tunge for meg - en bevisstgjøring om at livet er skjørt og ungene og livet er verdifult! Godt med en vekker, vondt at man skal vekkes på den måten, vondt å vekkes av andres sorg, jeg beklager det i et øyeblikk, og takker ydmykt i et annet. Jeg skjønner jeg har ett og annet å forstå før roen kan senke seg i meg igjen. Jeg tenker på dere hver dag, og på den stakkars mamman - det er umulig å forstå hva hun opplever nå... Her i huset har store gutten vært på mormorbesøk i over ei uke, det har vært både rart og vondt og skummelt og alt - Men jeg vet at han har hatt det som plummen i egget, og da kan jeg leve med alle slags følelser... :-) I morgen kommer han hjem, og det blir fint! Hun lille snuppelur er helt vill i nikkersen, sprell sprell fra morgen til kveld! hun jabber og prater og ler og klapper og koser og danser og virrer og ruller og ruller og ruller.... he he he søt liten ting, med rosa ullbody på. hun tror forøvrig at hvis hun bare strekker seg lenge nok så kommer hun seg dit hun vil :-). hun krabber ikke enda med andre ord, men hun er blid som ei sol, og det er jo det aller beste! Vi har det som du skjønner vanlig og fint og deilig, men preget av deres sorg er vi, både dritgreipappan og jeg. klem fra
Gummelillan Skrevet 11. mars 2007 #10 Skrevet 11. mars 2007 Vi har det bra, men savnet er gjensidig! Snakket med Phantomet om dette denne uken som gikk. Deres tap fikk meg til å miste lysten til å være inne på DiB en stund. Akkurat som om det nesten ble for mye å bære en liten stund. Skremmende hvor nært det kjennes, til tross for at vi jo aldri har møtt deg eller gullet ditt! Hvordan det da er for deg greier jeg ikke å forstå - men vit at jeg har sendt mang en bønn for din kjære dattersønn og at jeg er viss om at han har det bra der han nå er. Klattensøstra har nok tatt han under sine vinger ;-) Her har vi det som sagt bra. Lille Leo har plutselig gjort et byks i utviklingen. Tennene spretter ut, krabbingen går så det suser, setter seg opp på knærne og prøver febrilsk å reise seg også. Og trives aller best når hun får full respons på all klappingen og når hun viser hvor stor hun har blitt. I morgen starter en ny æra for oss. Da er jeg tilbake i full jobb og pappaen skal kose seg hjemme noen uker. Tror vi alle gruer oss litt, men krysser fingrene for at vi alle faktisk opplever det som positivt. Stoooooor klem fra
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #11 Skrevet 11. mars 2007 har tenkt mye på en ting siste dagene.at jeg har skubba over dere ting dere sikkert ikke ville ha.det har jeg veldig dårlig samvittighet for.at jeg gjorde at dere mista lysten på dib.har også det overfor idefix.hun har kjefta meg opp for tankene mine.sagt til meg at hun var der for meg,og med meg.men nå føler jeg at jeg har gjort folk redde.redd for dette fæle som kan skje.men som gudsjelov ikke skjer så åfte lenger. syns det var så godt å få skrive ned tankene mine,derfor gikk jeg inn hit.få dele med dere min sorg,mine tårer og tanker. jeg beklager hvis jeg gjorde noen vondt. nå er dagene litt bedre,og jeg vil se frem.få leve,være meg.jeg liker ikke denne tilstanden jeg er i nå.ikke i det hele tatt.ingen kan ta fra oss smerten,men den vil bli bedre. koselig å få høre nytt fra dere.jeg har savna dere masse.vært inne å titta etter nytt,men ikke klart lese noe.ikke før nå,i dag.jeg har bestemt meg for å komme videre.jeg vil være her,le,tulle,klage og syte. her en den gode siden. er glad dere fins,så vet dere det. superduperklem fra meg ;o)
Gummelillan Skrevet 11. mars 2007 #12 Skrevet 11. mars 2007 Nei, nei, nei! Håper virkelig ikke at du føler at du har skubba ting over på oss! Vi er her for både gode og dårlige dager, vi! Og lysten på DiB har du da på ingen måte tatt fra meg. Jeg prøvde bare på en klønete måte å beskrive at dette virkelig har gått inn på oss andre, men ikke vær det minste redd for å dele dine tanker med oss! Stor superduperklem tilbake ;-)
♥Snulder Skrevet 11. mars 2007 #13 Skrevet 11. mars 2007 Men kjære deg, du må ikke ha dårlig samvittighet for at vi andre har vært litt stille her inne. Det må du bare ta som at vi føler respekt for deg og dine og det store tapet dere har opplevd. Vi blir ganske nære hverandre her inne, og føler på når andre har det vondt. Og da føler ihvertfall jeg at det nærmest blir respektløst å fjase og tulle med alt og ingenting. Men vi kommer dit igjen vet du! Følte det på samme vis da Attpåklatten;) mistet søsteren sin! At du har delt smerten din er bare godt!! Fortsett å vær deg selv!!
Superlis Skrevet 11. mars 2007 #14 Skrevet 11. mars 2007 Det var godt og se deg her inne igjen,det er som de andre her sier,det har vært tøft for oss alle og vi føler med deg og dine. Ting blir satt i perspektiv... .Livet må gå videre,er glad dere har godgutten i denne tunge stunden. Ja jeg tror også at sånne små sanser og føler enda mer enn vi voksne. Knotten her er 11mnd i dag:) og stabber rundt bord og stoler,blir nok en stund til han går alene enda,men rekker det han vil!!! De stor har vært en uke på ferie med besteforeldre og er nå hjemme igjen,det er godt:) Er her fortsatt jeg, og håper du fortsetter med og være deg selv som snulder sier...godt og høre fra deg. God klem!
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #15 Skrevet 11. mars 2007 vet jo at det er sant dere skriver,men jeg har følt det sånn siste dagene. at jeg skubba ting over på dere.men leser nå hva dere skriver,og skal holde munn..... klompen min er bare rar han...siste uka har han kasta frem mye nytt.nå ler han hjertelig bare vi sier hei.han står,noe han ikke kunne før.knakk i knærne.tenner fins ikke.han gjemmer di godt.men alt det andre er plutselig kommet. jeg er meg,uansett.på godt og vondt.her inne er jeg hjemme,og kommer snart til å plage dere med masse tull igjen,hehe.
Karomamma Skrevet 11. mars 2007 #16 Skrevet 11. mars 2007 Hei igjen!! Godt å se at du besøker oss her når du orker og har noe på hjertet! Døra er åpen her døgnet rundt, vet du... Tenker fortsatt mye på deg og dine, det skal du vite! God klem fra
Ronja65 Skrevet 11. mars 2007 #18 Skrevet 11. mars 2007 Kjære deg. Klart du kan lette ditt hjerte her inne. Du plager ingen tvert imot. Tror de allre fleste her inne er imponert over din styrke og ditt mot. Så stå på kjære attpåklatt med gogutt:-))... Her hjemme, så er det lit sykdom, men inget alvorlig. Gubben har fått ryggskott, som vi sier på svensk og jeg er forkjølet. Lille Thyra har fått låne en gåvogn. Den raser hun avgårde med nå. Så det drøyer vel ikke lenge for hun kan gå selv, tenker jeg. Om to uker så begynner jeg på arbeid igjen og lille turbo begynner i barnehagen. Det blir spennende...
Natteravnen* Skrevet 11. mars 2007 #19 Skrevet 11. mars 2007 Hei-hei! Ja det skjer stadig mange ting.Her i huset har vesla (som er 7mnd om ei veke) blitt veldig flink til å skyve seg bakover på golvet............. prøver å stoppe ho litt av og til, slik at ho kanskje tar tak og kjem seg framover men då blir ho sint og pressar seg vidare, liksom. -så ho fer ifrå leikene sine ho, dei blir liggande igjen, og ho ligg å ser på dei 2 meter bakom.............Men det virkar som ho kosar seg iallefall. littkjedelig når ho endeleg næremar seg det spennande cd stativet, og ryggar fort forbi,og prøvar å flytte veggar og sånn......... Ellers er vi totalt overmanna av regntida igjen her i vest ;-) Det høljar ned. Ikkje akkurat vinterpreg no,nei. -og eg er imponert over din styrke og er gla for at du er her.Det har vore veldig tungt ei stund, men sjølvsagt ingenting for oss i forhold til korleis dokke har det. -det følest som vi er ei stor familie her av og til..... -som støttar og hjelper kvarandre. Og det er godt å vite, sjølv har eg snart vore her inne på modne i 8mnd, kika innom et par mnd før vesla var født, og fann ut at ,jauda, her vil eg vere! klem fra meg!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. mars 2007 #20 Skrevet 12. mars 2007 Må bare signere Gummis her, det er ikke du som har gjort oss stille den siste tiden attpåklatt!!! Men hele situasjonen som dere har vært i, det føles ikke naturlig å fortsette å fjase og tulle når noen vi bryr oss om har det vondt. Vi har sørget sammen med dere........men vi kommer tilbake. Jeg måtte komme over bisettelsen til min søster, noen dager med buklandingsfølelse, så kunne livet gå fremover igjen. Jeg fikk muligheten til å sørge underveis sammen med henne, familien min og dere her inne. Du har opplevd noe brått og brutalt, kan ikke sammenlignes, men det har berørt oss dypt og inderlig........... Klem
dritgrei hei hei! Skrevet 12. mars 2007 #21 Skrevet 12. mars 2007 Du må ikke ha dårlig samvittighet kjære du! Du har slett ikke skjøvet noe over på meg som jeg ikke vil ha. Du har delt din og din families historie, og det er jeg som sagt takknemlig for. Selvom takknemlighet i ei tid som denne virker litt rart for meg, så er det akkurat det jeg er - fordi det har hjulpet meg i å starte en opprydningsprosess i hodet, hvem og hva er viktig, og hvem og hva er viktigst... At vi preges av hverandres opplevelser er fint syns jeg, og nå har det vært stille her, ikke av noen annen grunn enn ettertanke og omtanke! en varm klem til deg i dag også og en til datteren din fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå