phantomet Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Vet at søndagen er familiens store kosedag rundt omkring. Slik pleier det å være her også. Vi gjør ting sammen hele familien, tur, familiebesøk, familiemiddager eller andre fine koselige ting... Og av en eller annen grunn pleier det å være minst et besøkende barn her... Idag er ikke et unntak. Annet enn at vi istedenfor å gjøre typiske "kose" aktiviteter, har satt hele gjengen i sving med å fikse og ordne ute i hage og garasje. Og det er kjempe gøy. Det hakkes is, og ryddes, hundebur vaskes og spyles, garasjen tømmes for de underligste ting, og akeutstyr finner plassen sin lengst inne...for nå nærmer det seg fort slutten for slike aktiviteter. Og praten går i ett, det ler og tulles, og visst blir det fint! T.o.m. bestefar synes det hørse så gøy ut, at han har meldt seg frivillig til den store rydde-sjauen Phantomet har shinet opp hele huset, mens Måka sov, og nå har nettopp gjengen ute blitt servert drikke, skillingsboller og sjokoladekake.. Det var bare såvidt de hadde tid til å ta en "kose" pause... *ler* En fin-fin søndag. Nå er det tid for middagslaging, og som vanlig er det flere barn enn egne som er her til det... Håper dere alle har en god søndag!!!
Blomman Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 jepp - flott søndag - med flott påskevær. Skal avsluttes med årsfest i menigheta i ettermiddag. Ungene skal syne med søndagsskolen - er så morro å høre ungene å synge. Men nå må jeg bare se skiskytter trilleren........ klemmer fra
dritgrei hei hei! Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 SÅ deilig det høres ut!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har også hatt en toppen søndag! Har avsluttet et ungdomsarrangement med en bitteliten konsert nå klokken tre! Åhh så fint det har vært, og så glade de var ungdommene - JIPPI!!! En god søndag med andre ord. Nå skal vi bestille mat, og rydde huset, og i morgen kommer dritgreigutten hjem fra en uhorvelig lang østlandstur, det blir deilig å få ham hjem!
Gummelillan Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Godt å høre at dere ligger godt an i forhold til Phantomets tidsfrist ;-) Her har vi også hatt en fin, fin, søndag. Har hatt hele svigerfamilien på middag med stort og smått. Serverte indisk og Dailis nydelige nanbrød fallt virkelig i smak til både stor og liten. Nå holder jeg på med klesvask og rydding. Tenker jeg må virkelig forberede morgendagen godt nå som mor sjøl skal på jobb og far skal stelle hjemme...
Reveenka Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Ojoj - dere er så flinke alle sammen at det er ikke helt fritt for at det sniker seg på litt dårlig husmorsamvittighet her nå, altså.... Jeg har hatt jobbehelg, så her er det gubben som har stelt hjemme - i dag var det rett fra dagvakt og på den siste dagen på ungenes svømmekurs, før jeg og jentene kom hjem til deilig middag. Og selv om huset nok kunne trenge en liten sjau, tror jeg at det er kvelden for meg nå - det kommer dager til uken hvor sånne ting sikkert får plass. Med en 60% stilling i turnus blir det maaaange dager hjemme midt i uka - nesten som å få permisjonen sin litt forlenget...c",)
Karomamma Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Fint å høre om søndagene deres Vi har hatt en rolig helg - kost oss med leking inne og ute. I formiddag var Karosnuppa og jeg på sykebesøk hos gudfaren hennes som har brukket benet i Alpene på vei ned fra after ski (!) Husmor"pliktene" har fått hvile seg lenge, bortsett fra litt baking for å fylle opp fryseren og en deilig laksemiddag i dag PS.... phantomet: det er jo bare såååå knall at hele familien rydder sammen! Det ER faktisk gøy å rydde! Dette er noe for oss også, he he...
♥Snulder Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 Wow!! Imponert over energien deres jeg!!! Jeg har stort sett ikke gjort noe som helst denne helgen!! Gikk en to-timers tur på fredags formiddagen, og har vært så støl i beina i dag at det nesten er latterlig! Sier litt om at jeg bør øke aktivitetsnivået igjen!
Reveenka Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 Du trenger vel egentlig bare øve på å gå i "høyhæla" en hel dag, du - sånn at når dagen endelig kommer så er det hvertfall ikke bena som skal ødelegge moroa! c",)
dritgrei hei hei! Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 he he.... akkurat den høyhælvandringa en hel dag må jeg visst øve meg på jeg også.... jeg spurte hun som syr kjolen om det var ok at jeg tøflet rundt i ull-lestene mine, men det var visst ikke det sa hun ;-) så da er det bare på med skoa.... :-) godt å høre at vi er fler i sofaform snulder!
Reveenka Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 Men hvis dere lar kjolen være SKIKKELIG lang, så kan dere kanskje ha platåsko i stedet? Det er jo litt mer behagelig å gå på; man blir liksom ikke så fremoverlent og stiv i knea....c",)
dritgrei hei hei! Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 det er nok en ide for folk som kan gå, men jeg er snublesara og har bedt om at kjolen er kortere forran enn bak sånn at bena kan vimse fritt under der :-)
Reveenka Skrevet 12. mars 2007 #12 Skrevet 12. mars 2007 Hehe - nå ser jeg for meg hvordan brura snubler i slør og kjolekanter c",) Nei, XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX fingre og bank i bordet! DET skjer nok ikke! De får støtte Demses på armen til mannen Deres, da vet De!
dritgrei hei hei! Skrevet 12. mars 2007 #13 Skrevet 12. mars 2007 hva med bæring??? er det et alternativ, det hadde jo vært digg å bli bært litt rundtomkring :-) hvis ikke så får jeg vel ty til mannens staute arm! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå