Gå til innhold

Er ekstrem mageknip farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tirsdag fikk jeg plutselig vondt i magen på jobb. Tenkte først det bare var luftsmerter somville gå over etter en stund, men den gang ei! De ble bare verre og etter en god stund måtte jeg bare dra hjem fra jobb. Da jeg fikk lagt med på sofaen hjemme bedret det seg, men lå nå der til klokka var rundt 12 på natta! Har ikke hatt no blødninger og har kjent spark siden tirsdag, emn jeg blir så bekymra når jeg leser om SA på internet.

Er det normalt å få ekstrem mageknipe når man er gravid?

Er foressten i min 23.uke nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror virkelig ikke dette er no farlig! Husk at magen blir veldig rar og vanskelig når man er gravid! Jeg har også følt meg ganske rar i magen, nesten hver da! Mageknip er helt normalt, men ikke no godt!går ikke utover babyen dette:-D

Skrevet

Godt å høre! Av og til tenker jeg at jeg bekymrer meg for lite, pga reaksjonen til blandt annet samboeren min og moren min. Og da blir jo jeg superbekymra når mamma sier at jeg må ringe lege osv...!

Skrevet

hehe... jeg er også sånn!Bekymrer meg svært lite egentlig! Men går selvfølgelig opp og ned:-) At du har mageknip kan jeg ikke se som en fare for din baby! Hadde du hatt kraftige mens"smerter" og blødninger, hadde det vært noe annet! Men husk at magen din er veldig sensitiv nå da! Ingen fare vettu:-)

Skrevet

du skal ikke bekymre deg for SA.

I første omgang er det nok bare luftsmerter, at du har spist noe galt etc.

Men selv om en er gravid, skal en jo lytte til andre signaler fra kroppen. hva ville du tenkt hvis du ser bort i fra at du er gravid?

Kroppen din fungerer jo som ellers, og hvordan ville du tolket denne smerten normalt?

Ved helt akutte smerter ville man kanskje sjekket med legen for å utelukke blindtarmbetennelse?

Eller, nei, kanskje det ikke egentlig er såå vondt?

I tillegg er det ganske vanlig med en del magesmerter i forbindelse med avføring og sånn. kikk på den animasjonen med hvordan barnet vokser inni deg på www.babyverden.no der kan du se hvor lite plass fordøyelsessytemet ditt får etterhvert!

Skrevet

jeg er hjemme på perm fra sykehuset nå , er egentlig innlagt pga. magesmerter, ingen som finner grunnen til dette, så de vil ikke skrive meg ut ennå, slitsomt siden jeg må ligge på gangen.....

Men fikk kranglet meg hjem idag... en tur også.....

ring legen å så får du se hva de sier

av det de har ramsa opp som det kan vere så er det

-blindtarmbetendelse

-nyrestein

-klemm på urinleder

-forstørret nyre

-cyste på eggstokk

-luft

-fordøyelseproblem

-betendelse i kjertlene rundt blindtarmen

så det er bare å velge :P

Skrevet

Hei!

Jeg hadde noen sinnsyke magesmerter for 3 uker siden (uke 16 da). Når jeg gikk av bussen kom de akutt og jeg måtte sitte på huk. Klarte ikke gå eller stå. Ble drit redd og ringte legen. Hun sendte meg på ultralyd, men alt var fint. De fant heller ikke ut hva det var.

En teori er luft som ikke kommer ut....

Fikk smertene dagen etter på jobb også.. helt jæv... , men da var jeg mye roligere siden jeg hadde sett masse liv dagen før.

I tilfelle det var luft, så har jeg blitt flinkere å spise biola og andre ting som er bra for fordøyelsen. Prøvde med svisker, men det får jeg bare ikke ned, men liker du det, er det verdt å prøve:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...