Gå til innhold

Hva sier dere?23 uker eller 24?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser når jeg logger meg inn her,så kommer det opp at jeg er inn i uke 24..men synes det blir helt feil jeg,er jo 23 fullgåtte uker idag!?Hva sier dere da?INN i uke 24 eller 23 uker på veg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler er jo rett. Du er 23 fullgåtte uker og noen dager på vei, men holder på med din 24 uke. For å ta en sammenligning så fylte ejg 26 år i november, men julen jeg feiret var ikke min tjuesjette jul, men min tjuesyvende. Jeg holder altså på med mitt tjuesyvende år til tross for at jeg ikke har fylt tjuesyv år enda. Sånn er det med ukene også. Du er i din 24 uke selv om den ikke er fullgått.

Om noen spør meg og jeg svarer med uker (vanligvis svarer jeg med mnd) så sier jeg enten at jeg er i uke 28 eller at jeg rundt 27 uker på vei (er vel 27+3 i dag tror jeg).

Skrevet

går inn i mi 23 uka,akkurat 22 idag.så i si alltid 22 uka(den uka som e fullgått.

Skrevet

jeg sier 23 uker selv om jeg oxo er inni min 24 uke fra i dag av.. føles mer riktig å si 23 uker:) eller 5 mnd:)

Skrevet

Synes du skal si uke 24 jeg. Jeg pleier å oppgi den uka jeg er inne i. Men av og til legger jeg til at jeg har så og så mang fullgåtte uker. Nå som jeg er kommet så langt på vei sier jeg antall måneder. Og da er jeg omvendt, da sier jeg hvor mange fullgåtte måneder jeg har bak meg. Føler det er mest riktig overfor andre. Er liksom litt mer forskjell på uke og måned.

Skrevet

Når det gjelder alder, så pleier vi da ikke å si at "jeg er i mitt 36.år" ? Jeg gjør ihvertfall ikke det! Så når jeg nå har tippet over til 27+0, så sier jeg at jeg er 27 uker på vei. Og så legger jeg til at det er 40 uker i et svangerskap. (ikke alle er like oppdaterte som oss bim-jenter nemlig)

Skrevet

Ehh,Alva,du sier vel ikke at du er i ditt 27 år vel????Har jeg aldri hørt om,virker litt rart d vel?Jeg har selv bursdag på julaften jeg da,og ble 31 år sist,jeg ER 31 år,ikke 32!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...