Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Noen som har noen tips? Og når begynte de å spise maten?
Murmeline Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 www.babymat.com. Eller kjøp noen glass fra Nestle, småfolk eller hipp, og prøv å kopiere/bli inspirert av disse:)
belli72 Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Hei, Jeg lager foreløpig bare fruktpure- koker da epler og pærer og blander inn banan i blenderen. Det blir kjempegodt, og jr spiser villig! Har fått tips om en maskin som heter "baby cock" (vet ikke hvordan det skrives?). Denne er angivelig kjempebra - man putter inn rådvarene og får ut ferdig moset mat, og grønnsakene blir kokt slik at de beholder vitaminer osv. Tror jeg skal anskaffe meg en slik!
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Sjekk denne linken! Der er det bra tips. http://matportalen.no/Matportalen/Saker/1138604128.07
fru pigalopp Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Begynte med primært grøt ved ca 6 mnd, men fulgte raskt etter med kokte gulrøtter, brokkoli, poteter ol som jeg laget mos av med stavmikser. Laget også mos av kokte epler. Etterhvert har han begynt å få mer og mer av det samme som vi spiser til middag, men tar som regel av kjøtt og grønnsaker til han før jeg har saltet maten. Prøver å unngå halv- og helfabrikat pga mye tilsetningsstoffer og salt.Han får ofte litt saus eller smør i maten for at den skal smake litt, ellers vil han ikke ha den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå