Gå til innhold

6 ukers kontroll på Helsestasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hele tiden trodd at dette er legesjekk av baby, men så leser jeg at folk ikke skal ta med mann og barn fordi det er GU. Er det sjekk av meg? Jøss så lite jeg veit...

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er på en måte to seksukers-kontroller, den for babyen og den for mor. For babyen er både helsesøster og lege til stede, da kan også pappan bli m. For moren er det vanligvis inkludert en GU, og gjerne ikke like kjekt for pappan å bli m, men babyen kan man ha med.

Skrevet

Jøss, fortalte ikke jordmor deg det på kontroll både før og etter fødsel i jordmorsamtale?

Skrevet

Fikk ingen jordmorsamtale jeg, kun utreisesamtale og det gjaldt bare baby. Hadde en skikkelig dårlig sykehus-opplevelse med lite info, skjønner mer og mer av det nå.

Skrevet

Flotters, takk for svar :-)

Har bare fått beskjed om den som da er for baby, tror jeg må bestille den for meg selv.

Skrevet

Huff, stakkars deg! Det er ikke noe greit å ikke bli tatt ordentlig vare på! Hadde og et opphold med dårlig info og kaos i grunn! Heldigvis så leste jeg alt jeg kom over om graviditet og fødsel da jeg gikk gravid.

Det er ganske viktig å gå på seksukerskontroll for mor, jeg fant ut at jeg hadde baselusker i underlivet etter fødsel og måtte ta noen stikkpiller for det. Ikke farlig, men hadde jeg ikke gått ville jeg hatt litt problemer med utflod osv... Ellers kjenner jeg ei som hadde problemer med stoffskifte og blodtrykk - som hun fant ut da. Videre hadde kusina til mannen klamydia uten å vite det...

Det er godt å vite at alt har trukket seg tilbake og er som det skal!!! Eller at en får hjelp.

Godt vi har dib!!!

Skrevet

Veldig godt å ha dib :-)

...jeg som skkurat ble enig med meg selv om at kontroll for meg ble for mye pes, så jeg dropper det. Men etter å ha lest ditt innlegg så har jeg ombestemt meg igjen. Greit å få sjekket ting! Takk skal du ha :-)

Skrevet

På DIN 6-ukers snakker du og lege om prevensjon, eventuelt avtaler time for insetting av spiral osv. Etter første fødselen min fikk jeg sjekket stingene nedentil, denne gangen ble det KS så jeg fikk sjekket ks-arret istedet. Noen tar blodprøve, greit å sjekke blodprosenten. Anbefaler å ta denne sjekken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...