Gå til innhold

Hjelp, en skikkelig vond hudfold i halsen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Jenta mi på 3 mnd har en hudfold i halsen som er skikkelig vond å få ren og pen. Den lukter ofte fordi det er så tett, og jeg prøver å tørke så godt jeg kan med en flanellsklut etter bad. Men nå er den så vond, det lukter råttent. Når jeg skulle prøve å vaske den med en fuktig myk klut, så begynte hun å blø. Da er huden virkelig tynn og sår. Hva kan jeg gjøre? Smøre på? Hjelp noen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde også det problemet m klompen vår og vi fikk en soppkrem av legen vår for når det er fuktig kan det fort komme sopp. Vet noen bruker potetmel eller babypudder men når det blør og er kommet sår er jeg ikke sikker. samme kan skje bak ørene og under armene så det er lurt å følge litt m der og. prat m legen du, og se hva han/hun sier :)

Skrevet

Det går også an å legge en mesoft i folden da spes etter bad og gulping slik at det får tørke skikkelig opp...lufttørking er også bra. Jammen ikke enkelt med alle disse gode foldene rundtomkring:)

Skrevet

Ja, det der er ikke lett.

Jeg har i det siste satt meg på dolokket med snuppa på magen på fanget mitt. Da løfter hun hodet, alle valkene retter seg ut og jeg får tørket skikkelig opp.

Bruker også mesosoft kompress for å tørke.

Skrevet

smør på potetmel etter vask.. det trekker til seg all fuktighet og huden blir silkeglatt. Det funker superbra.. hun kan ikke ha sår eller sopp da.

Jeg smører det innimellom alle hudfolder og litt bakpå stumpen der hvor hun ikke får krem og på føttene og innimellom tærne så blir de tørre og myke og ikke seige og ekle, men mye deiligere å ha nedi sokkene. :)

Skrevet

smør 2 ganger til dagen med a-derma krem som du får på apoteket

Skrevet

Enda et tips,, ;)

Vi bruker bomull med litt jordnøttolje på. Og når det har vært skikkelig ille har vi brukt klorhexidin (?). Og etterpå ligger han litt på magen for å tørke under der.

Vi fikk råd om å legge f,eks et bomulls lommetørkle der slik at det ikke blir liggende fukt der. Må bare skifte det ofte.

Jeg har aldri brukt krem på det siden det er så "åpent".

Skrevet

fikk beskjed av helssø at vi kunne bruke en feite krem og så sink salve atpåtil,siden sinksalven er vansklig å få bort,pudder har ingen hensikt da dette vil klumpe seg å gjøre det verre,men a-derma hjalp til fort for vår del

Skrevet

Takker for svar. Noen har nevnt aderma, hvilken fra aderma da?

Andre med gode råd, jeg sliter veldig med dette.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...