Gå til innhold

Jeg har hatt mild sosial angst (og depresjoner)...kan vi bli utelukket pga det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Siden jeg var 13 år har jeg slitt med mild angst (og depresjoner i perioder pga angsten). I fjor gikk jeg til psykolog i et halvt år og i gruppeterapi i et halvt år, så var behandlingen over. Jeg fungerer normalt som alle andre, men er fremdeles litt redd for å snakke høyt i grupper og å gå i selskap med mange ukjente.

 

Jeg er lykkelig gift, har eget hus og er i jobb og under utdannelse-mennen min er i fast jobb. Vi kan ikke få barn på egen hånd. Tror dere vi kan bli godkjent som adoptivforeldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så et program på nrk (tror jeg det var) om noen par som ville adoptere. Dama i det ene paret hadde slitt med depresjoner, og de fikk ikke godkjent.

 

Men det kan jo være at det var noe spesielt med det da... Det beste du kan gjøre er vel å sjekke det opp med et adopsjonsbyrå, send en mail og hør om hva som skal til for å bli godkjent eller ikke. På den måten slipper du å gå gjennom prossessen uten å bli godkjent, i verste fall.

 

Uansett så ønsker jeg dere lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil antagelig bli bedt om å framlegge papirer på at du ikke er behandlingstrengende og ikke ventes å ha fremtidige problemer. Om psykolog/behandlende lege er villig til å gi det dette går det nok greit.

 

Men ja, psykiske problemer kan være en årsak til avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tror dette varierer veldig fra land til land som du ønsker å adobtere fra. Du kan ringe de ulike byråene som driver med dette og høre. Jeg har en kronisk sykdom og de sa til meg at noen brydde seg om det, andre ikke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...