♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Jeg har ikke strikket noe som helst på mange år (men gjorde det da jeg var yngre), men nå har jeg løpt og kjøpt garn og mønster til en søt hvit babydrakt (bukse, jakke, lue og sokker). Så nå sitter jeg og koser meg med strikking. Noen andre som også stikker?
m den lille Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Jeg kjøpte inn garn og alt jeg, men det blei ikke så mye strikking med meg. (er ikke verken tålmodig eller flink.) Var nok heller tanken på å strikke som virket koselig, ikke selve strikkinga. Men mamman min strikker jakke og lue som den lille skal ha på seg hjem fra sykehuset. Så litt hjemmestrikka blir det. Tror nok moren min syns det er rart å bli bestemor og at strikkinga blir litt terapi og forberedelse for henne. Jøss - du er jo flink da - hel babydrakt? Syns ennå det høres så kos ut å sitte i sofakroken og strikke...
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Har til no berre strikka ullbukser til bleiene (kan sjå bilete av dei om du klikkar på nicket mitt), men det har gitt meirsmak! Er rimelig fersk i strikkefaget, men har lyst til å lære meg å strikke meir. Synes berre mange av oppskriftene verkar så kompliserte sidan eg ikkje veit kva ting heiter. Men har lyst til å prøve meg på nokre småprosjekt med luer, vottar og sokkar og slikt. Og om vi får ei jente har eg lyst til å strikke kjole. Det er så mange fine oppskrifter på www.garnstudio.no - så det blir nok meir strikking utover. Og skal få tak i symaskina til mi avdøde farmor, så eg får sydd litt også
Anquor Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 jepp jeg strikker et teppe tror ikke jeg har ferdigheter til noe annet hehe... vist jeg får vite kjønnet på UL på onsdag så skal jeg strikke et vognteppe i blått eller rosa
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Er kjempeglad i å strikke... Har strikket ferdig et vognteppe, og holder nå på med puten. (disneymotiv på). Kjempestilig. Ettepå blir det nok lester, sparkebukse, votter m.m. Får se hva jeg får tid til, med tre aktive unger i huset... Men storkoser meg med strikking. Da slapper jeg av.
*RutIetutt* Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Åhh - jeg og vil...men tror ikke jeg får det til. Har ikke strikket noe på aldri så lenge...og da gikk det helst i skjerf...så jakke og bukse tror jeg at jeg bør droppe for husfredens skyld;o) Men kunne tenke meg å strikke et babyteppe....det kan vel ikke være så vanskelig?
*smula* Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 Jeg kjøpte garn i går. Skal strikke bukse og jakke i en stilig grønnfarge. Svigermor er godt i gang med diverse produksjon og mamma skal sy vognteppe.
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 Rutletutt: Babyteppe/vognteppe er kjempeenkelt å strikke! Eg la opp 180 masker og strikka til det vart kvadratisk (men det vart litt stort, sikkert nok med 160-170 masker). Har strikka det som heiter "mor signes babyteppe" frå Nøstebarn. Har lyst til å strikke eit lappeteppe til vogna og tove det, men skal sjå om eg ikkje får trena opp ferdigheitene til å få til noko meir avansert også
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 Jeg er så heldig at jeg har mange rundt meg som strikker til babyen, det er så utrolig hyggelig med hjemme-strikka klær:) Skulle jeg gjort det selv tror jeg kanskje ikke at resultatet ville blitt så veldig imponerende desverre...hehe
*RutIetutt* Skrevet 11. mars 2007 #10 Skrevet 11. mars 2007 Takk for tips tofoso:o) Skal sjekke ut den oppskriften fra Nøstebarn - det må vel til og med jeg klare, he he;o) Er det på Nøstebarn du får oppskriften?
Sommerfugl78 Skrevet 11. mars 2007 #11 Skrevet 11. mars 2007 Jeg har strikket en lue, men ikke sydd den sammen enda. Og så er jeg nesten ferdig med et teppe i restegarn som jeg skal tove. Det blir ikke det fineste akkurat...men sikkert varmt. I går begynte jeg på vognteppe, har strikket 5 cm, tror det blir fint :-) Og så har jeg kjøpt garn til jakke. Har lyst på en hel dress, men det er litt mye arbeid, så får se.
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #12 Skrevet 11. mars 2007 har begynt på et hvitt vognteppe i skikkelig tykt og godt garn. Strikker på 61/2-pinner med 90 masker, strikker litt løst. ser pent ut til nå ihvertfall:)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 11. mars 2007 #13 Skrevet 11. mars 2007 Åh så flinke dere er damer! :0) Her blir det min mor og svigermor som står for strikking og hekling.. Ikke helt min greie, men kunne tenke meg å strikke et teppe, da. Det må vel de fleste klare kanskje..hehe.. Så var det den tålmodigheten, da.. :0)
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #14 Skrevet 11. mars 2007 Rutletutt: Eg fann oppskrifta inne på hobbyforumet her inne, kjøpte berre vanlig babyull på Nille og strikka i veg. Men teppet vart altfor stort, chiquitin kjem til å drukne inni der. Det er nesten voksenstorleik (talte feil då eg la opp maskene, så...)
Lone35 =0) Skrevet 11. mars 2007 #16 Skrevet 11. mars 2007 Virkelig mange som koser seg med strikkinga! Jeg har allerede strikka ferdig et sett med genser, bukse og sokker til Lillebror. Nå har jeg begynt på en jakke i litt større størrelse enn det forrige. Strikket det første settet i str 6mnd, nå strikker jeg 9mnd. Jeg har strikket sett til alle mine små. Dette er tredjemann. Det er jo så motiverende å strikke når du har kul på magen! -Jeg er bare sånn amatørstrikker som ikke strikker avanserte greier altså, men det er utrolig hvor mye flott du får til av rett og vrang altså. For meg som ligger på sykehus er det også en fin tidtrøyte. -Og ikke glem hvor koselig det er når noen kommer og roser deg for arbeidet ditt...=0) he he Klem Lone
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 11. mars 2007 #17 Skrevet 11. mars 2007 Jeg er ikke engang ferdig med teppet jeg begynte å hekle til snulla!
Kummin&Lillesel Skrevet 11. mars 2007 #18 Skrevet 11. mars 2007 Jeg har tenkt på å strikke, men jeg vet ikke helt hva jeg skal strikke. Pledd er en nærliggende tanke, men akkurat nå er strikkekassa full av garn som jeg gjerne vil bruke. Vet ikke om det egentlig egner seg til babyer, akkurat.. det er litt fluffy, kan man si.. Lurer på å strikke sjall til kvinnene i familien, slik at det blir litt tommere i boksen. Men mor har strikka ullbukser som skal uttapå tøybleiene. Foreløpig har jeg to hos meg her, og så vet jeg at det er to hjemme i leiligheten til mamma. Og så har hun tenkt til å kjøpe noe tretrådet garn til nattbukser også. Svigermor har også tenkt til å strikke noe, men for tiden er hun nok opptatt med de allerede pågående prosjektene. Hun ble jo mormor/bestemor for første gang i august i fjor, og nå i år blir hun farmor i august.. Så, hun har strikke-planene i orden. + at hun har kollegaer i litt yngre alderssjikte, som også nyter godt av hennes strikkeferdigheter. Hva de kommende oldemødre kommer til å produsere er ikke godt å vite, men det blir nå sikkert et eller annet det også. De har jo strikket alt mulig til meg i oppveksten, i alle fall!
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 12. mars 2007 #19 Skrevet 12. mars 2007 Jeg liker å strikke, men har ikke prøvd meg på noen store prosjekter før. Har imidlertid startet på dåpskjole til knøttet, men er redd det tar sin tid. Satser på å bli ferdig til dåpen på senhøsten, så får det stå til med andre plagg. Regner nesten med at den kommende mormor finner på noe også!
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 12. mars 2007 #20 Skrevet 12. mars 2007 Kunne ønske jeg kunne strikke, men sist gang jeg gjorde det var vel på barneskolen en gang Så her er det min mamma som srikker og strikker, hun er allerede ferdig med et kjempefint hentesett i hvitt med litt lyseblått på.. Også strikker hun diverse små jakker, luer, også har hun hekla dåpskjole sukk..... kunne inderlig ønske jeg hadde arvet litt av dette "strikke genet" he he he
SOMMER :) Skrevet 12. mars 2007 #21 Skrevet 12. mars 2007 Jeg strikker lappeteppe. Strikket et da jeg ventet tullemor også. Enkelt og veldig anvendelig. Bruker det fortsatt over henne i vogna på kalde dager. Og det er såpass stort at hun kan bruke det i mange år.
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #22 Skrevet 12. mars 2007 Så flott at vi er mange... Synes det er ekstra kos å stitte og strikke foran tv'n... litt avslappende faktisk. For dere som synes det er vanskelig, så vil jeg si at det er ikke så ille men krever litt tålmodighet, og plages du er det sikkert noen som kan hjelpe
Lone35 =0) Skrevet 20. mars 2007 #23 Skrevet 20. mars 2007 Strikking? -.Ja nå har jeg vært i byen og kjøpt meg mer garn og strikkeoppskrift. Ble så ferdig som jeg kunne bli uten symaskin på den jakken jeg holdt på med. Nå har jeg kjøpt meg et helt annet garn og strikker genser (og kanskje bukse). Det er fire farger, men det er mest blått. Litt artig med mønster og farger. Ikke annet enn rett og vrangt da, men det er mye du kan lage av å kunne så lite!
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #24 Skrevet 21. mars 2007 Jeg er snart ferdig med spakerbukse... Gleder meg til å bli ferdig med jakke, sokker og lue, for da skal jeg begynne på et nytt sett i blått og grønt (siden det blir gutt). Det jeg strikker nå er hvitt da jeg ikke viste kjønn da jeg begynte...
Sommerfugl78 Skrevet 21. mars 2007 #25 Skrevet 21. mars 2007 Nå har vognteppet vokst fra 5 til 37 cm! Er det noen som vet hvor langt et slikt pynte-vognteppe bør være?? (det er 54 cm bredt) Restegarn-teppet er ferdig strikket og tovet, ble faktisk ganske fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå