Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Hei jenter! Noe som kan svare meg på hvordan disse kynnerene som alle prater om kjennes ut? I går hadde jeg skikkelig mageknip, som varte i mange timer, ble litt bekymret... Kan dette være kynnere???
jordbærsjokolade Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Jeg tror man opplever kynnerer forskjellig, men det legen sier til meg og ut i fra det jeg har lest så skal ikke kynnere være smertefullt. Mulig det bare var vanlig mageknip du opplevde (som også er normalt i et svangerskap pga dårlig fordøyelse). Men, hvis det var veldig vondt og du er redd burde du, for å slippe å engste deg, ringe legen. Når jeg har kynnere kjenner jeg på en måte et "press" i mellomgulvet samtidig som jeg begynner å kaldsvette litt også blir magen hard, som en ball. Blir bittelitt kvalm også. Men det er ikke smertefullt, bare ubehagelig! Lykke til!
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Hos meg kjennes kynnere ut som et sug i magen og at den samtidig strammer seg veldig. Hører mange andre også forklarer det på denne måten. Som oftest varer de i alt fra 5 sekunder til et par minutter og er uregelmessige. De er ubehagelig, men sjeldent vonde, men noen har vonde kynnere også med murringer i mage og/eller rygg samtidig. Spesielt mot slutten av svangerskapet, da kalles det gjerne maserier. Er du usikker på om du har en kynner, skal du kjenne på magen (livmoren) din, er den hard er det en kynner, er den myk er det noe annet. Magen blir alltid hard ved en kynner fordi en kynner er at livmoren trekker seg sammen og strammer seg, på samme måte som man kan kjenne forskjell på en hvilken som helst muskel om den er slapp eller strammet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå