Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tulle på fire uker. Vi brukte først skjold, men klarte å kutte ut dette på torsdag. Så frem til nå har jeg vært skånet for såre brystvorter. Men nå lurer jeg på om dere husker hvor lenge det tok til brystene ble såpass herdet at det ikke gjorde så vondt lenger. Ikke misforstå, jeg er super-fornøyd med å klare å amme uten skjold! Men det er greitt å vite sånn ca, slik at man kan starte nedtellingen til en litt mer hyggelig amme-stund :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte aldri skjold, men hadde ganske såre brystvorter fra sånn 2 dager etter fødselen og i ca en uke. Så gi det noen dager til, så blir det nok bedre.

Skrevet

Takk for svaret! Hadde trodd at det skulle ta lengre tid, så det var jo positivt å høre. Skjønner at det kan være individuelle forskjeller, men likevel ikkeså ille som jeg så for meg.

Skrevet

Mener å huske at det varte i en til to uker. Når pjokken min hadde spist seg god og mett, laget jeg to boller med litt grønnsåpe og varmt vann. Badet brystene oppi det i tre fire min. Deretter tørket jeg forsiktig og hadde på brystvorte krem. Det lindret veldig for min del. Grønnsåpe bad holde en gang for dagen, men bruk brystvortekrem, og husk å la brystvortene lufttørke etter amming.

Pjokken min likte ikke brystvorter med krem, så jeg måtte tørke av før hver amming, men det er ikke farlig å amme med brystvortekrem på :)

Lykke til!

Skrevet

jeg brulte mye sånne ammeskjell når jeg var sår, hadde ikke klart med uten det og lanolinkrem.

Skrevet

Hei Tussi! Så flott at dere klarer ammingen uten brystskjold! Det ga meg litt mer håp for fremtiden, selv om vi prøver litt hver dag og jeg blir like skuffet når det ikke går. Hun er jo interessert, så det kan jo hende vi får det til etterhvert også.

Det er en skikkelig milepæl for deg, grattis :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...