Gå til innhold

har noen av dere opplevd dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg skal visst være 7+2 , har vært hos legen 2 ganger alt, for hun tok UL ,men fant ingenting i livmor?? (hjelp)kun en tykk hinne sa ho.

Var der på tirsdag, og nå på fredag, hun skjønner ingenting sier hun, så jeg må tilbake igjen nå til tirsdag.

blodprøver viser at jeg er 7 uker , og urinprøven slår ut positivt med en gang

Noen her som ikke har funnet noe på UL heller??

Jeg er temmelig bekymra kan man si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmm det var rart, nei har ikke opplevd noe sånt !

Skrevet

Jeg var ca 7 uker tror jeg første gang jeg var til ul, da kunne han ikke se noenting. Legen sa at det var vanlig å ikke se noe så tidlig.

Hvis testene viser at du er gravid, så er du det. Testen kan kun vise feil hvis den viser at du ikke er gravid, sies det visst...

Du må nok bare vente, det er jo veldig tidlig da...

Lykke til videre i svangerskapet:-)

Skrevet

Det er noe som heter BO, blight ovum (?).. Altså, man har fostersekk og alt, men fosteret mangler. kroppen produserer hcg og man får grav.sympt fordi morkaka tar over den produksjonen. Kroppen tror man er gravid..

Når man er i uke 7 så skal man kunne se hjerteslag egentlig...

Du må på ny UL for å finne ut av dette, for det er ikke bra å gå lenge med BO.

Skrevet

ojda nesten litt godt å høre at det er et håp ennå,

legen sier jo også at jeg er gravid, men skjønner ikke hvor, håper det bare er fordi det er for lite ennå da?

Forsøker hvertfall å "trøste"meg med det, sukk..

Takker for positiv støtte hvertfall

og ønsker dere lykke til med deres vidundere ;o)

Skrevet

å huffda..synes ikke slike tomme sekker heller på UL isåfall??

hva gjør de evnt med slikt da?

Hjelp,

Skrevet

Ja skjedde med meg desverre. Var 6 uker på vei. Fant bare forster sekken men ingenting. Tok blodprøver som viste ett veldig høyt hcg nivå men økte ikke til det dobbelte som det skulle. Ble sendt til utskrapning. Før den ble tatt sjekket de med en sterkere maskin og der var lille nurke mitt. :) så ikke fortvil enda:)

Skrevet

Kan du kanksje være kortere på vei enn du tror? Isåfall kan det jo være for tidlig å se noe.

Ønsker deg uansett lykke til!:)

Skrevet

dersom hun har sett fostersekken,kan det bare være at hjertet er for lite til å se enda.

Dersom hun ikke ser noenting, kan det være at du er gravid,men utenfor livmor. Da må du desverre fjerne embryo, for det er ikke mulighet til å vokse utenfor livmoren.

Jeg var inne til tidlig UL i uke 7 da de trodde jeg var gravid utenfor livmor, og fikk se noe som lignet en peanut; nemlig fostersekken. dermed konkluderte de med at jeg var gravid i livmor, men at embryo antagelig var dødt.

DET VAR DET IKKE.

Så for meg var det ikke mulig å se hjertet så tidlig. De kan ikke med sikkerhet si at du skal kunne se hjertet der du er nå, husk at befruktningen kan ha variert med flere dager, selvom du vet når EL var.

Så når jeg kom til ny UL ti dager etter, og var forberedt på utskrapning, så banket det et lite hjerte der, gitt, og nå er jeg i 25 uke!

så ikke gi opp håpet enda.

lykke til, krysser fingrene for deg:)

Skrevet

Oj, phuh igjen, tusen takk for tilbakemeldinger

Godt å høre at det er håp ennå da.

Skal på ny UL i morgen, så jeg gruer meg mest egentlig.

Skrevet

Og jeg var på tidlig UL i uke 6, og da var fostersekken på str m en femkrone... Og en bitteliten strek inni der som nå er baby :)

Men, kan du være kortere på vei enn du tror kanskje?

Blir spennende i morgen, lykke til!!!

Skrevet

første svanerskap kunne de ikke se noe med innvendig ultralyd eller utvendig i uke 8. heller ikke fungerte graviditetstestene jeg kjøpte på apoteket. jeg fikk konstatert graviditeten via en blodprøve hos legen. :) Og ja, det vare en liten gutt der :)

Skrevet

Hei, jeg var på ny UL på tirsdag(igår)

Men hun så fremdeles ingenting, blodprøvene hadde steget til 17000 på den testen jeg tok fredag, så alt var ok der, men ingenting å se bare??

Skal tilbake igjen nå fredag, huff håper de finner noe da hvertfall,

Hun sier at nå forstår ho ingenting???

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei Tussa79

Det gikk desverre riktig ille, de fant at hjertet banket, å det var så godt å se, men vips sa hun at det var utenfor livmoren, og at jeg måtte rett inn på ullevål og fjerne siste egglederen min, for det hadde festet seg i den, sukk.

Så nå starter jeg igjen med nesespray neste søndag, så får jeg krysse alt for at det skal gå bedre i danmark neste gang, blir vårt 3 ivf forsøk nå.

Ønsker deg en super påske !!

Skrevet

huff det var forferdelig å høre, men gudsjelov at de fant det ut! det er vedlig vanseklig å se slike graviditeter og selv holdt jeg på å stryke med for noen måneder siden da den ene egglederen min sprakk. dumme meg tok to smertestillende og holdt på å dø av indre blødninger. heldigvis bor vi i oslo og de reddet meg i siste liten. Den andre egglederen fungerer heldigvis og nå sitter det et barn der som det skal, var forferdelig nervøs for at det samme skulle skje igjen. Lykke til med nesespray og behandling, krysser fingrene for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...