2julibarn Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Hei, jenta mi på 8 mnd har desverre hatt ørebetennelse denne uken. Hun sov selvfølgelig dårlig da pga vondt i ørene, men det merkelige er at nå som den akutte fasen er over (har ikke feber lenger og ser helt frisk ut), så sover hun enda dårligere om natten. Hun er kjempetrøtt og vil sove, men hikster og surver og får aldri roet seg. Jeg har latt henne sove i vogna slik at jeg kunne ta opp ryggen litt, og også vugget vogna. Har prøvd med beroligende prat og sang, prøvd å ha henne inntil meg i senga, men INGENTING HJELPER! Trodde først hun bare hadde lagt seg til dårlige vaner etter ørebetennelsen, men er sikker på at hun plages slik at hun ikke får sove. Eldste datteren min hadde også en mengde med ørebetennelser, og hun var likedan om natten. Vi fikk ikke sove før hun ved fylte 2 år fikk dren i ørene. Da begynte hun å sove som en stein! Det jeg lurer på er om noen vet hvorfor de sover så dårlig også etter ørebetennelsen? Er det fordi de får vann i mellomøret??? Noen som vet??? Flere med liknende erfaringer? Jeg er helt desperat etter å få sove...
2julibarn Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 11. mars 2007 NB. vil legge til at hun som ellers er så glad i drikke (eks vann) ikke vil drikke lenger. Hun spiser men vil ikke ha hverken pupp eller vann, så bleiene er helt tørre! Allmenntilstanden er ellers bra.
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 kan hun ikke få dren nå da? slik at det kanskje kan bli bedre....kan jo hende hun fortsatt sliter med et eller annet i øret ja... Lykke til:)
Kæmma og trultene Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Hei! Her har vesla mi på 9 mnd hatt ørebetennelse også. 5. dagen med pencilin nå, og hunner feberfri og ellers frisk. Hun sov godt i natt,for første gang på halvannen uke, men hun sutrer av og til, så det virker som noe plager henne her og -- hun tar seg ofte til ørene enda. Vet ikke hva det kommer av, men tenkte ringe legen i morgen og høre hva han sier.
2julibarn Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2007 Takk for svar! Jeg er sikkert for utålmodig. Barnet ser jo friskt ut, men har sikkert vondt i ørene fortsatt. Rart at hun virker så fornøyd og leker på dagtid da? Mannen min er borte i helga så jeg sitter her søvnløs og uten hjelp. Blir rimelig desperat! Skulle ønske snuppa kunne prate og bare fortelle meg hva jeg skal gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå