2julibarn Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Hei, jenta mi på 8 mnd har desverre hatt ørebetennelse denne uken. Hun sov selvfølgelig dårlig da pga vondt i ørene, men det merkelige er at nå som den akutte fasen er over (har ikke feber lenger og ser helt frisk ut), så sover hun enda dårligere om natten. Hun er kjempetrøtt og vil sove, men hikster og surver og får aldri roet seg. Jeg har latt henne sove i vogna slik at jeg kunne ta opp ryggen litt, og også vugget vogna. Har prøvd med beroligende prat og sang, prøvd å ha henne inntil meg i senga, men INGENTING HJELPER! Trodde først hun bare hadde lagt seg til dårlige vaner etter ørebetennelsen, men er sikker på at hun plages slik at hun ikke får sove. Eldste datteren min hadde også en mengde med ørebetennelser, og hun var likedan om natten. Vi fikk ikke sove før hun ved fylte 2 år fikk dren i ørene. Da begynte hun å sove som en stein! Det jeg lurer på er om noen vet hvorfor de sover så dårlig også etter ørebetennelsen? Er det fordi de får vann i mellomøret??? Noen som vet??? Flere med liknende erfaringer? Jeg er helt desperat etter å få sove...
2julibarn Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 11. mars 2007 NB. vil legge til at hun som ellers er så glad i drikke (eks vann) ikke vil drikke lenger. Hun spiser men vil ikke ha hverken pupp eller vann, så bleiene er helt tørre! Allmenntilstanden er ellers bra.
jennifer Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Vi har også sliti m ørene, det eneste som har hjulpet godt hos oss, er stikkpille før hun legger seg, legen anbefalte det. Akkurat nå sliter hun m nye jeksler, sovet utrolig dårlig, ga stikkpille i går, og hun sov hele natten igjennom. Jeg er egentlig i mot stikkpiller, men legene på helsestasjonen vår, sier gi det m en gang, så de slipper smerter... Ellers bygg opp hodeenden av senga( bok under madrassen)
2julibarn Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2007 Takker for svar! Lurer på hvor lenge (hvor mange dager i strekk) man kan gi stikkpille. Dette har jo vart i over en uke nå, og hvis det varer en uke til så blir det jo lenge da...?
Kitty75 Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Hei, se på pakken om det ikke står noe der om hvor lenge i strekk du kan gi stikkpiller. Synes å huske noe om en uke, men er ikke sikker. Vår datter har også vært gjennom ørebetennelse, og det er noe hærk. Det er veldig viktig å få i seg drikke, så tilby drikke ofte, og prøv kanskje med litt fruktjuice blandet med vann. La flasken stå fremme sånn at hun ser den. Vi har bygget opp madrassen med et stort håndkle i hodeenden til vår datter når hun er forkjølet, for det nytter ikke å bygge opp sengen- hun flytter så mye på seg at da ligger hun fort i nedoverbakke. Ellers ville jeg gitt nesedråper- i det minste saltvann (Minerva), men helst otrivin/Nazaren/Rhinox. Det løsner opp gangene til ørene. Ellers får du ta turen til legen så hun kan se hvordan det ser ut der inne i ørene. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå