Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Har ei jente på 4 mndr. som får grøt en gang om dagen,og den får hun i 11-12 tida.Det ble liksom da,pga at jeg var redd hun skulle få vondt i magen om natta hvis jeg ga det som kveldsmat. Men,burde jeg kanskje flytte grøten til kvelds? Og hvor lang tid bør det gå før man introduserer et fast måltid til?Et par uker? Når spiser barna deres måltidene med fast føde? Håper noen gidder å hjelpe meg litt her:)
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Hei Jenta mi er også begynt med fast føde nå for 3 dager siden Jeg gir også ved "lunsj" som oftest mellom 11-13. Jeg fant ut at da våkner hun fra morgenluren sin å jeg ser når hun begynne å blir sulten, da tar hu d gjerne bedre enn om morgenen da hu e ihel sulten eller om kvelden når hu som oftest e litt sutrete Fungerer kjempefint hos oss at hu får den tiden på døgnet
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Takk for svar:) Men,hva med de andre tingene jeg lurer på?Noen som kan hjelpe meg med de?
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Jenta mi på 4 1/2 mnd har spist to måltider med grøt i sitt liv, i går og i forigårs - hun fikk maten kl 18:00, og sov fra 20:30 til 07:30 uten mat!
ChaChi Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 dytter litt jeg, for det lurer jeg og på.. må begynne med litt grøt til den glupske jenta mi snart jeg også, og spekulerer på når det er best og gi, og når man kan øke til to måltid om dag?
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Jeg begynte med to mini porsjoner med en gang jeg... en til frokost og en til middag liksom.. men veldig små porsjoner da..nå er vi oppe i 2 porsjoner hvor han stortsett spiser seg mett på den på dagen.. den andre er flyttet til kvelds mat.. det går kjempefint ;=) Vi brukte 2 uker på introduseringen sakte men sikkert... nå får han så mye han vil;=) Vi starta da han var 4,5 mnd med grøt.. 4 mnd -frukt...
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 Jenta min er 4 mnd og 1 dag - har fått grøt i 3 dager nå. 1 grøtmåltid med 2-3 sjeer per dag. Når kan jeg øke mengden? Hvor mye skal de ha?
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 jeg økte med 2 skjeer hver dag til vi var oppe i 15 skjeer.. så holdt vi oss på det. mellom 15-20 til det var gått nesten 2 uker.. da begynte vi å gi etter hva han ville ha...så nå spiser han seg mett.. men jeg blander m frukt jeg da..
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 Ok så de vaet jeg det Takk Uansett det er jo ikke mye som faktisk går ned!! he he... Skal de ha selvom de viser at de ikke "liker" det?? Eller om de blir dårlige? Uff er så lost på dette området føler jeg... hehe Når på dagen er best å gi da? Jeg gir mellom 11-13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå