hAndy Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Her kan dere skrive inn viktge tips om hva som er tradisjon, forventet, og tabu i et brullup. Selv merker jeg at jeg av og til får henvendelser om ting som man abolutt ikke må gjøre osv. Vil jo helst ikke gjøre noe som er "uvanlig "eller"feil" verken i kirken eller under festen. Tror denne tråden er ganske smart så ta fatt skrivemuskelene og hjelp til alle sammen:) Mitt tips er : Ikke bare skulder i kriken!!!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 En gammel skikk er: Ikke bruke rød eller svart kjole i kirken,da rød står for djevelen og svart for sorg. ( er nok ikke så mange som bryr seg om det lenger da:-)
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 En litt mer Norsk variant av den amerikanske "blått, nytt, lånt og ...HVa var det siste..? En mynt i brudens høyre sko skal gi lykke og økonomisk suksess til den nye familien:)
hAndy Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2007 Something old, something new, something borrowed , something blue.. Ja, den med mynten var ny for meg..satser på den, jah:)
hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Skal dere kaste brudebuketten? den amerikanske utgaven. Synes den er litt koselig jeg, er jo ikke noe vits i å tørke den å ha den liggende til å samle støv resten av livet...
hAndy Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2007 Trot ikke det blir kasting på meg, eller er det vanlig?? Virker veldig amerikansk, samme med hoftebånd som brudgom skal bite av benet mitt.. huff.. nei, det blir helt feil her ihvertfall:)
hAndy Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2007 Enn dette med bordplassering.. Annehver dame/ mann. Flere skikker??
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 Angående "ikke bare skuldre i kirken", hvordan skal bruden få til det? De fleste brudekjoler er jo med bare skuldre.... Teller sløret som tildekkelse da eller?
hAndy Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2007 Leste om dette nemlig, og det var nytt for meg.. Selv har jeg en stroppeløs kjole .. Men, konkluderer med at det ikke gjelder bruden - i såfall blir det nok et brudd på "reglene" for vår del.. Men, når jeg tenker med om i det siste bryllupet vi var i hadde bruden en slags bolero over kjolen, med krage og lange armer- veldig lekker:) Heldigvis skal vi i 2 brylluper før vårt eget i sommer.. så da får jeg sjekket forholdene!
Vannmann35 Skrevet 11. mars 2007 #10 Skrevet 11. mars 2007 Hmmm.... det sier seg jo selv at det å komme "halvnaken" oventil i kirken ikke er i samsvar med det kirken står for. Men det er svært få som bryr seg om dette, de fleste bruker jo stroppeløs kjole. Så jeg tror prest og menighet er godt vant med det nå. Ei venninne av meg brukte et chiffonsjal - var veldig pent det også!
mammatilsommeren Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 En koselig en er at under middagen, når gjestene klirrer i glasset, så skal brudeparet opp stolen og kysse hverandre. En annen er når bruden går på do eller blir borte så skal alle damene kysse brudgommen og omvendt når han er borte.....
sommerbebi Skrevet 13. mars 2007 #12 Skrevet 13. mars 2007 Tabu: Ingen utenom bruden får lov å ha på seg en hvit kjole i et bryllup! Man skal heller ikke ha på seg svart kjole, slik som er nevnt tidligere.. men jeg visste ikke at man ikke skulle bruke rødt, så da lærte jeg noe nytt idag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå