Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Jeg opplever at mannen min konsekvent sitter oppe til klokka 3-4 om natta i helgene. På denne måten spekulerer han i min velvilje og jeg begynner å bli utrolig lei av det. Siden jeg legger meg før klokka 12, er det da alltid jeg som må stå opp med barnet om morgenen, gjerne klokka 6. Da har jo mannen bare sovet i 2-3 timer og er helt ødelagt og umulig å snakke til. Jeg kan prøve å vekke ham, men det lar seg ikke gjøre. Han er helt på jordet og svarer i søvne og sovner igjen. Jeg kan praktisk talt slå til ham over skuldra og han reagerer ikke. Til slutt blir jeg så irritert og forbanna på ham at jeg står opp med ungen selv. Vi har snakket om dette gjentatte ganger, men det bare fortsetter å skje. Jeg har også vært gjennom et par dype samtaler med ham for å utelukke at han sliter med noe psykisk som gjør at han sitter oppe så lenge. Han sliter ikke med noe psykisk. Han sitter bare oppe og tida går. Jeg vil også gjerne ha litt tid for meg selv om kvelden, men det kan jeg ikke siden jeg alltid må stå opp tidlig om morgenen. I tillegg nattammer jeg ennå, så jeg sover ikke spesielt godt den tiden jeg sover. Jeg ammer ca 3-4 ganger i løpet av en natt og sover aldri mer enn 2 timer i strekk. Mannen min sover seg gjennom nattammingene, han må jo ikke stå opp. Jeg har prøvd å sitte oppe lenge for å se om han frivillig går og legger seg siden jeg ikke gjør det. Det gjør han ikke. Og en av oss MÅ være opplagt til å ta seg av barnet om morgenen, det sier seg selv. Nå er jeg drittlei av dette. Det skjedde i natt igjen og barnet vårt holder på å få tann nummer 4. Den er vond. Jeg har ammet kanskje 5-6 ganger i natt og er skikkelig utkjørt og har vondt i hodet. Mannen min sover enda, siden han kom og la seg halv fire. Er det flere som opplever dette, og i så fall, hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Samme gjør mannen min! Jeg har ikke tatt det opp med han enda,men skal nok gjøre det. Meeeeen nå har jeg tvunget han opp ihvertfall en gang om helgene,da bokstavelig talt DRITER jeg i hvor mye han har sovet. Så har prøvd å sagt i fra på den måten;p Jeg natt ammer ikke så jeg får jo søvn nok til å være sånn passe opplagt når babyen skal opp:) Nei,dra han ut av senga.Det er DERE som har fått barn og ikke bare DU. Lykke til!
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Jeg opplever ikke dette fordi jeg ikke har noen motforestillinger mot å legge babyen på magen til gubben og sove videre selv. Han må tvinges. Etter noen dager lærer han at han må legge seg på kvelden. Jeg tror han bare spiller at han ikke våkner fordi han vet at du tar på deg mer enn din del av ansvaret. hjelper det ikke å legge ungen oppå ham bør du fortelle ham at du synes han er en latsabb og at han er avslørt som skuespiller. Det nytter ikke å være oversnill mot mannfolk fordi de er veldig flinke til å utnytte det og enda flinkere til å fraskrive seg alt ansvar som de kan dytte på andre...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Å legge fra seg barnet på magen til samboer mens han sover vil være farlig for barnet. Det kan falle ut av senga eller havne innunder dyna, eller han kan rulle over det. Han våkner jo ikke, skriver jeg. Eller kanskje du ikke leste alt? Jeg er langt fra oversnill. Jeg gjør det jeg gjør etter å ha prøvd ørten forskjellige taktikker for å få ham til å legge seg tidligere og få mer nattesøvn, og ikke blindt stole på min snillhet slik at han kan sove lenge om morgenen. Jeg er meget klar over at det ikke skjer noe uten at jeg er bestemt på dette, og at han får erfare at det han gjør har sine konsekvenser. Med normale mannfolk ville dette sikkert fungere, men han er altså totalt i koma. Det er rett og slett umulig å vekke ham. Har klart det et par ganger, men da sovnet han fra barnet vårt etter at de hadde gått inn i stua. hi.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Nei men for helvete da! Fan hvor folk skal vri og vrenge på ALT! Har IKKE sagt du skal legge ungen på magen til din sovende mann,DET VAR DINE ORD! Kunne ikke falt meg inn å tenke på det en gang! Da får du bare la være å bry deg om det da(eller skaff deg en annen mann) om du ikke klarer å dra han ut av senga en dag inn i mellom. Ble litt irritert her så fikk ikke med meg hele innlegget nå,men ser på den siste setningen. Ok,han hadde jeg heller ikke overlatt barnet mitt til! ... Kan ikke du stå opp 10 min etter dem da,så holder du han våken slik at han må i seng til en normal tid:) "plage" han hele dagen! Jobber han ikke?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Sorry HI,var vel kanskje ment til SweetAmber den der du skrev. *flau* Unskyld!!!!!!
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 Nei, men JEG skrev at å legge ungen på magen til sin sovende ("sovende"?) mann var en mulighet... (har gjort det er par ganger når min fyr har lata som han ikke var våken)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 Som sagt,såg ikke det innlegget før etter på. Det hjelper nok for deg Sweet Amber:) .... og ser jo det at det ikke er løsningen for HI. Men kan du ikke prøve det jeg skrev da,"tyne" han litt med å stå opp litt etter dem å passe på at han ikke får lagt seg igjen? Når min står opp å er gørr trøtt tørr han ikke legge seg når han har babyen vår.Derfor har vi vel ikke samme problem. Er nok ikke lett for deg. Men håper det ordner seg å han skjønner at han må ta litt ansvar:o) Hilsen anonyme som har skrevet her.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 Hei! Har du forsøkt å si til ham en lørdag ettermiddag f.eks:"Da står du opp med barnet i morgen da, siden jeg sto opp tidlig i dag?" Og så når du legger deg kan du spørre: "Du setter på egen vekkerklokke ja, så jeg slipper å vekke deg i morgen?". Dersom han da faktisk ikke står opp ville jeg vært ute hos ham med babyen ofte hele morgenen/formiddagen, helt til han står opp. Det sekundet han virker våken nok til at du stoler på at han ikke sovner fra babyen ville jeg gått og lagt meg hvis jeg var deg. Så kan du sove ut, lese, slappe av og la ham ta seg av babyen til du føler for å stå opp. Og hvis han sitter oppe til 3-4 om natta burde han i det minste gjøre nytte for seg ved å plukke opp babyen når den vil ha mat og legge den inntil deg så du slipper å stå opp for å nattamme. Og så legge den igjen etterpå.
Lille søtnos Skrevet 11. mars 2007 #10 Skrevet 11. mars 2007 Du (HI) skriver at du har snakket med ham gjentatte ganger. Hva sier han om det å stå opp da? Blir dere enige om at han skal stå opp, men så gjør han det ikke likevel. Det kan sikkert fungere for noen å tyne mannen litt eller legge barnet oppå ham selv om han "sov", men det er da bedre for begge parter at det går litt mer smidig. Jeg ville ihvertfall foretrukket at min mann sto opp av seg selv med barnet etter å evt. ha laget en avtale om det. Jeg nattammer også, og det er tenner på vei. Jeg løser søvnproblemet mitt med å sove litt på formiddag/ettermiddag når mannen min tar småen. Det hjelper ihvertfall på formen.
MammaDilla Skrevet 11. mars 2007 #11 Skrevet 11. mars 2007 Dette hadde jeg ikke funnet meg i!!! Et bar er et felles ansvar for foreldrene. Ja, mannen din jobber sikker i ukedagene og har behov for å slappe av og sove leeenge om morningen. MEN DU JOBBER 24/7!!! Det er jobb å være hjemme med barnet også, og du har rett på tid for deg selv, og rett på å få søvn som gjør at du kan være opplagt også! Men du sier du ammer veldig ofte på natten. Har du vurdert mme som siste måltid om kvelden? Feks i ti tiden? Hvor gammel er babyen din?
aimée Skrevet 11. mars 2007 #12 Skrevet 11. mars 2007 sånn er samboeren min å!!!! legger seg drit seint på kvelden i helgene så hver morgenen så " orker " han ikke å ta seg av datteren vår på 3 mnd...så jeg må opp hver dag og skifte bleie og ta på klær.....selvom jeg hadde syns det hadde vært kjempe deilig å sove litt lenger en dag!! mannfolk!!!!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #13 Skrevet 11. mars 2007 Synes ærlig talt at det er rart at dere finner dere i dette.. Dere er da to om ansvaret for barnet. Og dersom mennenne deres sluntrer unna på denne måten, synes jeg dere burde ha bein nok i nesa til å si ifra hva dere synes om dette. Hvis ikke vil det nok bygge seg opp masse irritasjon og frustrasjon hos dere. Og ikke minst - det vil være unødvendig slitsomt! Her i huset sover vi lenge en dag hver i helgene..Herlig!
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 11. mars 2007 #14 Skrevet 11. mars 2007 Da hadde i hvertfall jeg blitt sinna!!!! Hadde aldri godtatt det. Hvorfor skal alltid mennene bevilge seg så mange time-outer??Nei, klipp håret hans og få han i jobb:)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #15 Skrevet 11. mars 2007 huldra og lille Sondre 01.02.0 Barnet vårt er snart 7 mnd og får fast føde. Har ikke behov for mme. hi
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #16 Skrevet 11. mars 2007 Anonym: Hva er det som gir deg rett til å anta at jeg og andre bare godtar dette, egentlig? Du fremstiller deg selv som en skikkelig tøffing med bein i nesa og oss andre som dumme høner. Er ndet for selvbekreftelsens skyld? Hvorfor tror du jeg skriver dette innlegget? Tror du virkelig ikke jeg har prøvd det meste før jeg går inn her og klager? Tror du jeg leker sint og ellers stryker mannen min med hårene hver dag? Flaks at det funker for dere, men da trenger du ikke å komme her og briefe med det for oss andre som sliter. Synes det er rart du har så tungt for å oppfatte situasjonen slik jeg og andre beskriver den. Du svarer jo som om du ikke har lest det som er blitt skrevet.
mai mammaen til to Skrevet 11. mars 2007 #17 Skrevet 11. mars 2007 hadde det vært min sambo så hadde jeg sagt at vi måtte ha en dag å sove lenge på i helgen hver... ( det har vi no..) om han valgte å ligge seg seint og var helt dø på mornigen så hadde jeg tatt en bøtte med kaldt vann å helt over han... da våkner han GARANTERT! blir nok sint..men du får si at nå er det din tur å sove litt.. lykke til iallefall! jeg skjønner godt at det ikke er noe kjekt
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #18 Skrevet 11. mars 2007 Her må det kjøres hardt!! Lag timeplan over hvem som skal gjøre hva hvilken dag og SPARK han ut av senga. Da velger han nok å legge seg tidligere etterhvert. Du MÅ IKKE la dette fortsette, da går spareblussen din ut.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #19 Skrevet 11. mars 2007 Jeg fatter ikke at HI blir sur og slenger dritt til de som svarer deg! Det er vel ingen som svarer som rakker ned på deg... Vis litt respekt over folk som gidder å gi deg råd og svare på innlegget ditt! Ærlig talt altså!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #20 Skrevet 11. mars 2007 Jeg så meg lei av at det alltid var jeg som måtte stå opp, for stakkars pappaen hadde jo lagt seg kl 04 og han måtte jo få sove ut. Ja, jeg var dumsnill. En gang jeg våknet ved 01.30 av at babyen min hadde mistet smokken, var plassen ved siden av meg fortsatt tom. Da gikk jeg rett ut i stua og sa til samboeren at det var best for han at han gikk og la seg for han måtte ikke tro at han fikk lov til å sove halve dagen. Den som måtte opp kl 06.00 var han. Stup trøtt, men det var konsekvensen av å sitte oppe så lenge. Skjønner meg ikke på disse mannfolka som absolutt skal sitte oppe så lenge.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #21 Skrevet 11. mars 2007 Til Anonym som skriver -Jeg fatter ikke at HI blir sur og slenger dritt til de som svarer deg! osv Det er ikke jeg HI som har skrevet drittslenginga. Jeg sverger. Det ser dårlig ut, ja! Hilsen HI.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #22 Skrevet 11. mars 2007 For det første så var det slett ikke meningen å briefe med min egen situasjon, og for det andre så er jeg slettes ingen tøffing selv om jeg ville sagt ifra til min egen mann. Synes dette ville vært helt naturlig kommunikasjon i et slikt tilfelle. Med tanke på at du sitter med hodepine etter en slitsom natt, mens mannen din sover, så er det vel i grunnen ok å anta at du har godtatt situasjonen der og da ihvertfall. Hvis ikke ville du vel vekket ham?.. Til slutt: Ikke meningen å såre/tråkke noen på tærne, kommer bare med ærlige tilbakemeldinger. Håper ting ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #23 Skrevet 11. mars 2007 legger inn innlegget mitt en gang til, det havna midt i rekka..; For det første så var det slett ikke meningen å briefe med min egen situasjon, og for det andre så er jeg slettes ingen tøffing selv om jeg ville sagt ifra til min egen mann. Synes dette ville vært helt naturlig kommunikasjon i et slikt tilfelle. Med tanke på at du sitter med hodepine etter en slitsom natt, mens mannen din sover, så er det vel i grunnen ok å anta at du har godtatt situasjonen der og da ihvertfall. Hvis ikke ville du vel vekket ham?.. Til slutt: Ikke meningen å såre/tråkke noen på tærne, kommer bare med ærlige tilbakemeldinger. Håper ting ordner seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå