shanghaimoon Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 min lille jente har ikke så mange ord, her går det mest i gresk;) Men noen ord har hun og det er disse: Mamma pappa jaja (andreas) Lys Nei Der va'n! Datta ne Der vov vov mjau mø (lager dyrelyder) ke (drikke!) Syns det er så morsomt når de begynner og gjøre seg forstått, selv om det er mye babling! hehe: Ha en fin dag alle sammen !)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Mamma,pappa,katt,mø,geit,voffvoff,bææ,gakkgakk,iihaaa(esel-lyd), kykkeliky, nøffnøff,(vært mye på besøksgårder ja :-))bade, nese, hår, ører, munn, lys, ja, nei, brø(d), varmt, mage, pupp, se der, bok, vann, kakto(traktor), gul, blå, baby, bleie, dritt(lærte det av faren sin...hmpff)banan, appa(appelsin), baba(barbapappa), jakke, lue, sko, nø(snø), do, blåbæ® + sikkert endel jeg glemmer nå og veldig mye annen "gresk"babling. Han har nok arvet skravlegenet til mora si...hehe. :-))
*ulvemor* Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Jenta mi babler MASSE hun, trur ikke jeg kan skrive ned alt nei Masse enkeltord, og noen "setninger" med 2-3 ord. Mora er ei skravvelhøne, så det er nok et gen hun har arva der ja
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 mamma pappa hadet dadda (storesøster) pssssssssss (pus) der nei og en del babling:o) (han var femten mnd i går)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 hun gjentar alt jeg sier og setter sammen til korte setninger, feks "lalle senga", "tisse potta," "kose bamse" Og det kommer flere og flere ord spontant nå hver dag. Kjempeartig tid:-)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 ER det lite syns du?? Datteren min er 14 mnd, og hun sier såvidt mamma. Er det noe galt med henne eller? Hun går heller ikke, blir helt bekymra jeg.
tintafant-m/2 jenter Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 Jenta mi e 18 mnd, og snakker ikke så ikke bekymre deg for jenta di på 14 mnd. Mi jente gjør seg likevel forstått ved å å peke og riste/nikke på hodet. Hun kan pappa, noen dyrelyder, nam nam, æsj og sitta...Storesøstra snakka lange setninger når hun var 13 mnd. Alle barn er forskjellige heldigvis
SassyMom Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 WOW min gutt på 16 mnd prater ikke ennå, så jeg er imponert ihvertfall )
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 mamma pappa vov bæ pus hei hæ maou = mjau mo`a = mø`a (ku) bote = borte titt = tittehei dæ`l = der tate = tante okka = onkel gakka = jakka gåkka = dokka gokka = traktor ditta = sitte bomm bomm = bil boom = ole brumm bante = barne tv ban = banan bal = ball duss = dusj ba = bade tiss = tisse mag = mage ma = mat mokk = smokk bosji = brødskive dikke = drikke tyss = tørst goo = sko yss = lys hys = hysj gakk gakk best = bestemor goffk = goffa ykke = smykke bebe = baby er alt jeg kommer på i farta.. ;o) hun har masse ord og er 16mnd....
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 Eg trur kanskje ein må kjenne han litt for å skjøne desse orda, men for meg er det hehilt tydeleg at han seier: ja, nei, heia, mamma, pappa, møø, bææ, bromm (lagar billyd), hue (gjeld alle klesplagg), pupp, baby, tullball, der!, opp, ned, lys, bø...og sikkert nokre til som eg ikkje kjem på. Dei fleste orda er komne i løpet av den siste månaden, så no går det verkeleg fort her.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 her er det heller ikke så mye: mamma, pappa, dusj, hei, hadet, broom ( bil), hode, øre, øye, tiss, æsj og huffa... varierer veldig fra barn til barn, men han forstår jo omtrent alt vi sier da.
2005&2010 Skrevet 12. mars 2007 #12 Skrevet 12. mars 2007 Oi, barna deres kan mange ord, jenta mi på 14,5mnd sier: Mamma, Dada, Takk og Se,
1litenOg1Stor Skrevet 12. mars 2007 #13 Skrevet 12. mars 2007 Min lille gutt sier: mamma mamma mi pappa der kokka(klokka) boka bø bæ akk(takk) vov vov nei m-mm yset(lyset) beibi gutt Han er 15 mnd og mammas skatt:=)
~chess~ Skrevet 13. mars 2007 #14 Skrevet 13. mars 2007 Gutten min er ekstremt skravlete. Han hadde et ordforråd på rundt 100 ord da han var 15 mnd. Nå er han 17 mnd og det har tatt helt av! Bestemte meg for å skrive opp alle ordene han kunne i begynnelsen av mars, og har rundt 300 ord på lista. Nå har jeg gitt opp å følge med, det går for fort rett og slett! Han har definitivt ikke arvet denne egenskapen fra meg, for jeg er ikke spesielt pratsom av meg.
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #15 Skrevet 14. mars 2007 Her går det mye i "kinesisk" men noen ord har han lært seg (er foresten 16 mnd nå) Mamma Pappa Dadda (som er storesøster) illa (Camilla) Iss (Chris) Pus Vovv Mjau Basse (bamsen) Bytta Bleia Opp Mommo (mormor) Ut Brom Brom Doddurt (Yoghurt) Namenam (hehe.....) Tytt Melk Vann Ja Nei Buss Lys Lalla (sove) Baby Juice
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #16 Skrevet 14. mars 2007 .............og så glemte jeg noen...hehe... nanan (banan) tiss Bø Hade Takk takk kaga gokko (sko) Da tror jeg det var det meste. Men synes stadig det kommer nye ord. Kjekk alder dette
-Bobsi Skrevet 14. mars 2007 #17 Skrevet 14. mars 2007 15 mnd neste uke: mamma pappa ba (ball) ba (banan) bil vovva dæ (der) bø
Madam Mimm Skrevet 14. mars 2007 #18 Skrevet 14. mars 2007 Så flinke barn dere har:) Poden min er 14 mnd, men sier ikke et ord enda... Viser ingen innteresse for det heller....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå