Gå til innhold

HVA KAN JEG SI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboeren og jeg har et barn (3) sammen. sambo har også to sønner (1 og 2) fra før.

i samme tidsperiode som jeg fødte et barn, fant mor ut at hun ikke ville at sønnene deres (1 og 2) skulle ha samvær med far og holdt dem igjen da far skulle ha samvær.

hva tenker sønnene (1 og 2) deres om dette?

jeg er redd de bebreider barnet (3) far har fått med meg. tenker de at nå er pappa bare glad i det nye barnet?

jeg vil fortelle sønnene (1 og 2) at det er mors idè at de ikke skal komme, men dette er mor imot. jeg er ikke intressert i å dekke over for mor om dette går ut over søskenforholdet mellom disse tre barna.

hva skal jeg gjøre? det begynner å gå litt tid nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du sier noe negativt til barna om deres mor setter også dere i dårlig lys. Jeg mener ingen skal si noe negativt om barnas foreldre til barna.

Fortell dem heller hvor glad dere er for at de er der, eller at dere gleder dere til de kommer. Og få de til å føle seg velkommen og at de er en del av familien.

Skrevet

Det jeg tenker er at dere burde fortelle at dere ønsker gjerne guttene der uten å snakke stygt om moren.

Fortell at de er ønsket og de er velkommen når de ønsker og gjør dere det vil guttene til slutt spørre mor om hvorfor og skjønne at hun holder tilbake.

En ting er sikkert for alle parter, den som ikke prater stygt om den andre parten med barna tilstedet tjener på det til slutt, barna blir større og forstår mer.

Skrevet

Enig i det som er sagt her: ikke snakk stygt om henne. Bare fortell barna at dere er glade i dem og at dere gjerne vil at de skal komme!

Men far bør jo ta kontakt med fm.vernkontoret og innkalle til møte. Da må hun fortelle hvorfor hun gjør som hun gjør. Og hun vil nok ganske fort få beskjed om at det ikke er grunnlag godt nok for å holde barna borte fra faren og hans familie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...