Gå til innhold

Påskeferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får klager uansett vi, av biomor. Vi skal bort i påsken, og da fikk vi beskjed om å ikke dra fredag, for det ble altfor sent å kjøre etter jobb for barna. Da jeg var på deres alder, så kjørte vi da på fjellet på ettermiddag. Kom opp på kvelden. Det er da mange som gjør det? Men det fikk ikke vi da. Vi måtte vente til det ble lÿst....... Vi gjør ikke det altså. Vi kjører fredag, som vi hadde planlagt. Så fikk vi beskjed om å gi fra oss adressen til der vi skulle bo. Det ga vi heller ikke fra oss. Hun har da ikke noe med det! Er det noe, så ringer vi. Ellers om hun vil ha tak i oss, så har far mobil. Det får da være måte på å være kotrollfreak.

Flere som har det sånn? Meldeplikt lissom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn har vi det også.

biomor må vite alt ungene gjør, hva de spiser, hvem de leker med.

for eksempel så hadde ungene klasseliste med navn, adresser og telefonnummer i sekkene sine. disse listene tok mor ut av sekkene, og sa at vi måtte ringe henne for å få telefonnummerene hvis ungene skulle leke med noen av klassekameratene. hun måtte ha oversikt sa hun. det var jo bare for oss å spørre henne, kunne det være så vanskelig da? og hun kan alle nummerene i hodet. minstemann går i første klasse og kan ikke etternavnene på alle, han vet heller ikke hvor alle bor. det gjør ikke jeg eller faren heller.

hun har også sendt med en meldebok som vi skulle skrive opp hvem ungene hadde lekt med den uka de var hos oss. hun må bla vite dette fordi ellers vet hun ikke hvem hun skal be inn til bursdagsselskap.

i denne boka skulle vi skrive opp hvilke aktiviteter vi har gjort med ungene, time for time. og om det har hendt noe, feks om en av ungene hadde slått seg. vi måtte skrive hva vi spiste til middag, sånn at hun slapp å være bekymret for at ungene skulle få noe å spise som de ikke likte. vi måtte også informere henne om en i hennes gamle svigerfamilie ble med barn, fikk helseproblemer, skulle gifte seg. vi måtte informere henne om ungene hadde vært i sfo. om vi hadde vært på skitur, badetur, hyttetur, båttur.

osv osv

i den samme boka skulle hun informere oss om hva ungene likte å ha på brødskiva, hvilken middag de likte for øyeblikket. om ungene hadde en konflikt med faren eller meg.

osv osv

dette gikk ikke min samboer med på.

Skrevet

Vi hadde det slik.

Heldigvis er det ikke så ille lengre, jeg holdt på å bli gal... Hun ville ha nøyaktig beskrivelse over alt vi skulle gjøre. Vi kunne ikke gjøre noe på impuls, da kunne hun finne på å lage en stor krangel ut av det og ødelegge for oss eller nekte barnet å komme og også da ødelegge for oss.

Da vi skulle til Gøteborg og skulle kjøre dit (tar oss rundt 10 timer å kjøre), så skulle hun ha oversikt over alle plassene vi skulle ligge. Vi hadde ikke de oversiktene selv en gang. Vi skulle ta pause når barna trengte det. *oppgitt* Hun fikk det ikke nei.

Nå har barnet mobil og får skrive en beskjed eller ringe innimellom. Men er vi på ferie så er vi på ferie. Hun har med seg barnet på sommerferie i 3 uker og da prøver vi å ringe minst mulig, for de er jo på ferie og vi vil la de være litt ifred. Da synes jeg hun kan klare seg uten barnet når hun er hos oss også. Barnet får ringe når hun vil, men ikke for mye.

Men innimellom så får vi spydige komentarer om at datteren må få ringe hjem. Og at hun selv sier at hun ikke får lov og at hun har lyst. Dette har vi funnet ut at er bare løgn og noe hun finner opp selv. Vi overskjer det helt og bryr oss ikke om det.

Nå sier vi ingenting om hva vi har planlagt. Vi sier det til barnet når hun kommer. Vi vil ikke ta sjansen på at barnet ikke kommer dagen før vi skal reise noen steder. Slik at vi må utsette planene fordi moren har funnet ut at hun ikke vil at barnet skal bli med dit vi skal.

Også har hun begynt å avtale med barnet når hun skal få ringe hjem. Og det er hun veldig nøye med å fortelle oss når vi henter barnet.

Jeg har lyst på en hytte uten mulighet for å ta inn mobilsignaler :o)))))

Kanskje det går an å få fred en gang også.

Skrevet

Fyttikatta....................er det mulig? Man kan vel ikke stille slike krav?(tydelig da)

Ang påske, mener jeg at så lenge mor har et nr å nå dere på burde set være greit og hvor i distriktet dere skal men adresse og slikt er å ta det litt langt.

Skrevet

Å himmel... Jeg håper jeg aldri blir en sånn overfor x-en og eventuelle stemødre...

Skrevet

Helt på tryne synes jeg.. Jeg hadde aldri godtatt å ha det sånn.. At biomor har et nr å nås på er helt grei.. Men det får være grenser og..

Skrevet

Hjelpe meg, jeg har en suuper "biomamma" å forholde meg til:) Hun vet jo stort sett hvor vi er, men det forteller vi høyst frivillig:) Og ikke alle detaljer, hehe. Men dette går andre veien også, hun informerer oss om episoder og hendelser:)

Vi er enige om en del grunnholdninger, som kosthold og leggetider innenfor visse grenser. Men det er noe vi alle sammen (inkl meg) snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...