Gå til innhold

Helt hypotetisk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et helt teit hypotetisk spørsmål. Men det tas nå opp i venninnegjengen i ny og ne så.....

La oss si de ringer fra fødeavdelingen din i morgen.

Og de sier at barnet du tror er ditt egenlig tilhører noen andre.

De har nå ditt biologiske barn.

Det har skjedd en forveksling - en feil.

Du kan beholde ett barn - ikke begge to.

Ville du klart å bytte tilbake?

Spørsmålet mitt har ikke noe rett svar - er bare nysgjerrig om hva dere hadde klart.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Ville insistert på å ta begge.

Skrevet

Slike forvekslinger har jo faktisk skjedd i virkeligheten, særlig før kanskje, da var det jo vanlig at mor og barn ble adskilt og barna sov i store rom med galssvindu foran.

Jeg tror det er vanskelig å vite hva man ville gjort i en slik situasjon, nettopp fordi den er hypotetisk. Det er ofte lettere å mene noe om slike ting når man ikke er i en slik situasjon, men for et mareritt....

Jeg og mannen min slapp ikke datteren vår ut av syne et sekund de to døgnene vi var på sykehuset, og det til tross for at jeg hadde to søvnløse netter. Den siste natten sa jordmoren at hun kunne trille jenta vår litt i gangen, men jeg takket nei til det.

Skrevet

dette tenkte jeg på for noen dager siden-og jeg kom ikke opp med noe svar egentlig. Jenta mi kunne jeg ikke vært foruten, men hva ville jeg ha tenkt hvis de sa at jenta mi ikke er mi-at det er ei anna ei. Merkelig tanke- veit ikke hva jeg hadde gjort- ville nok insistert på begge- men det hadde sikkert de som da hadde fått mi si jente også ha gjort- delt omsorg kanskje?

Skrevet

Linje 2 : glassvindu, skal det selvfølgelig stå

Skrevet

Blir helt kvalm ved tanken på at klumpen skulle tilhøre noen andre:(

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om de ringte. Kanskje jeg er teit nå, men jeg ville ikke vist det om han skulle vert forvekslet på sykehuset... Ville heller tro at han var min.

( men heldigvis er jeg 100% sikker på at han er min!)

Skrevet

Eg vett kje koss eg hadde reagert..hadde vært krise! Men e gla eg låg på barselhotelle, for hadde gullgutten me meg heile veien;)

Skrevet

vi lå på selve barselavdelingen og ikke på hotellet (hadde haste-ks), og kunne hatt henne hos oss hvert sekund fra hun ble tatt ut av magen min og til vi dro hjem :) Valgte likevel å la personalet ta henne 3 timer den ene natta for å få sove, vi var begge to helt utslitt.

Skrevet

Tror faktisk at man på et eller annet tidspunkt ville oppdaget det. Noen likheter må man da finne i barnet:p

MEn tilbake til det egentlige spørsmålet.

For min del kommer det an på hvor gammel barnet er når man finner det ut.

3 uker gammel, da ville jeg byttet tvert. Vil jo ha MIN unge!

MEn nå som hun begynner å bli så "stor" og jeg virkelig har begynt å lære henne å kjenne, vel, jeg ville fremdeles hatt MIN unge, så får man heller ta den perioden det tar med å faktisk skjønne at det ikke var mitt barn osv.

Og jeg ville selvfølgelig saksøkt rævva av den inkompetente idioten som hadde sendt med meg feil barn hjem!

Skrevet

Ville ikke klart å bytte. Martin er mitt barn uavhengig av biologi nå. Kan ikke forestille meg at noen andre skulle "få" han.

Skrevet

Hadde ikke klart å bytte ihvertfall, dette er jo barnet mitt! Måtte bare bli kjent med den andre da. Men jeg presset han jo ut, så hadde jo sett det hvis jeg fikk en annen baby igjen. Og hadde jeg tatt keiser snitt så hadde jo samboer sett han..

Skrevet

Jeg tenker at blod er tykkere enn vann!

Det andre barnet er jo mitt, med det som det innebærer av arveanlegg, utseende osv. Jeg ville nok ha byttet, men gjort mitt beste for å kunne hatt evig kontakt med det barnet jeg hadde i starten... Huff, ekkelt spørsmål.

Skrevet

ville krevd begge. er nå så glad i den vi har og ville ikke byttet han, men ville johatt den biologiske og hadde ikke klart å la noen andre få han når vi viste om at det var vår.

helsigvis er det ikke noen tvil han her er som snytt ut av nesa på faren og lingner den jeg fødte på en prikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...