Gå til innhold

utenlandsk navn som skal fungere i norge!!! hjeeeeeeeeelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, er opprinnelig kurder og venter ei liten prinsesse i mai. jeg og mannen liker navnet Tara veldig godt, og tror det vil fungere bra for henne her i landet..!! hva synes dere om navnet Tara???

men svigerfamilien min synes det blir for lite kurdisk, og vil heller ha et tradisjnelt kurdisk navn..!

vi har jo andre forslag da: Zin, Lorin, Lara, Ariya og Jolin...noen meninger???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synst Tara er kjempeflott jeg:)

Velg ett navn du og mannen liker:)

Skrevet

Er du også kurder eller bare mannen din?

Dere må jo få velge det dere to syns er fint! Blås i hva resten av familien og venner mener, herregud - det har de da ingenting med.

Tara funker vel fint i Norge!

Skrevet

Både Lara og Tara er nydelige navn synes jeg :-)

Ellers er et tips, å ikke snakke med noen om navn før nurket er ute. Da er det ingen som kommer til å mosi hva dere har bestemt dere for :-)

Skrevet

mannen også kurder

Skrevet

Kurder fra Irak eller Iran.??

Det er vel ingen land som heter Kurdistan..?

Skrevet

Har en venninne som skal døpe datteren sin Tara nå, helt topp det-... fint navn :o)

Ellers er jo Jasmine fint da :o)

Skrevet

jeg kjenner en kurder som har gitt barna sine navn som : Diana, Sara, Nora.

Nå vet jeg ikke hvor vanlig det er i landet du kommer fra, men de begge er kurdere.

Jeg selv sleit med å finne navn som passe både i Norge og det landet jeg kommer fra: Bosnia. Vi ga jenta vår navnet Sara, for det var ett navn som er vanlig i Norge, og som begynner å gis av flere og flere i Bosnia.

Hva med Selma, Iman, Imen, Nora, Sara, ?? Kanskje ikke vanlig der du kommer fra??

Skrevet

synes foresten Tara er kjempe fint. Men som den ene her så så ikke si navnet før bebyen er født, da slipper du å forsvare navnet hele tiden. Da har dere liksom tatt avgjørelsen og ferdig med det. Hadde selv en svigermor som reagerte på navnet, ikke bare henne men hele familien til mannen min ( som åsså er bosnisk). De kom med mange rare komentarer, men jeg ga blaffen i det. Min familie ELSKET navnet. Det er ikke svigermora som føder dine barn, og da har hun ingen rett i å blande seg i navnevalget. Synes det blir så feil.

Skrevet

Tara og Lara går vel fint an i Norge.

Andre forslag : Mina, Sara, Hava, Nadia, Miriam, Selma

Skrevet

Ehm, må bare kommentere til en anonym her oppe; Kurdistan er et område i Midt-Østen, bestående av landområder fra Iran, Irak, Syria og Tyrkia. Kurderne er et eget folk, forskjellig fra andre store folkegrupper i området som arabere, persere og tyrkere. Kurdere ser på seg selv som Kurdistans urbefolkning. Kurderne har alltid knyttet sin historie og identitet til dette området, spesielt viktig er tilhørigheten til fjellene.

Kurdistan har aldri eksistert som en samlet nasjonalstat, men i middelalderen og under de ottomanske og persiske imperiene fantes det flere mer eller mindre selvstyrte kurdiske fyrstedømmer. I hver av de statene kurderne bor er de i mindretall, selv om de utgjør flertallet av befolkningen i sine områder. Det finnes i dag omlag 30 millioner kurdere. Som en såpass stor minoritet har kurderne ikke lov til å leve i følge sine tradisjoner, de kan for eksempel i liten grad snakke sitt eget språk, kurdisk.

Skrevet

Zin, Lorin, Lara, Ariya og Jolin

Hei!

Kommer selv fra polen og der må alle jentenavn slutte med A, så jeg har litt lignende problem, for jeg VIL ha et unikt navn til min lille :)

Dere må absolutt ta hensyn til deres egne ønsker først og fremst!! Tara er et nydelig navn, det er også Lara, Ariya og Jolin synes jeg. Men dere må velge selv!!!! :)

Skrevet

Tara er et kjempefint navn..

Fungerer kjempe godt hær i landet oxo..

Skrevet

Kjenner ei "helnorsk" jente, hvor begge foreldrene er norske, som heter Tara. Synes navnet er nyydelig og tror aldri hun har fått noe pes for det! :)

Skrevet

Hva med Selma? det synes jeg er fint.

Skrevet

Syns både Tara å Lara va fine navn =) Kunne godt tenkt mæ å bruke Lara sjøl om d sku bi jenta.

Skrevet

Tara er utrolig fint, har vurdert det vi også..

Skrevet

Kan du da VISE meg på kartet hvor kurdistan ligger?? Det er ingen "land" som heter kurdistan, det er det jeg reagerer på, når du spør enkelte folk hvor de kommer fra sier de kurdistan, men det er jo ikke no land som heter det.

Da kan de vel si irak kurder, iran kurder osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...