Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye grøt får de pr dag? Jeg ammer, men gir grøt i tillegg. Er bare usikker på hor mye som er nok.. Gir dere andre ting også? Vann? Frukt-/grønnsakmos?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vesla mi vil ikke ha grøt- har prøvd alt butikken har å by på, har også prøvd velling. Har nå forsøkt i 2 mnd og ser for meg at hun må fullammes til konfirmasjonsalder;)

Men gir ho vann,juice,litt youghurt,avocado,banan,fruktpuré og mos-prøver å få i henne grøt/middagsglass. Men sier jeg fortsatt fullammer henne da vi fortsatt er på prøvesmaking...

Men så en slags "retningslinje" i ei brosjyre:

Morgen: pupp

frokost: brød + pupp

lunsj: grøt,evt. fruktmos og pupp

middag: pupp og middag

kveldsmat: pupp,tran og grøt

sen kveld: pupp

Skrevet

Mina er 6mnd. Hun får mme, grøt+middag. Nå får hun grøt 2 ganger i døgnet( kl 11 og kl 1830)+ middag kl 15. Tilbyr henne vann til alle fast føde måltidene. Ikke så glad i det, men jeg gir meg ikke hehe.. Har nettopp begynt å gi litt frukt.

Skrevet

Middagsglass da eller? Og hvor mye grøt pr måltid?

Skrevet

Nå er min jente syk og spiser neste ikke bare småspiser og pupper masse.

Jeg blander 3 ss med grøt pulver med vann til frosost og kvelds (Spiser noe av og til alt) (ammer etterpå)

Får middag halvt glass (.liten type)

Moset baban etter lunsj (ca 2 ss)

frut purre etter midagg (halvt glass)

Ammer etter alle måltider for da vil ho sove.,men gir vann på flaske ved siden av måltidene også.

Ho får pupp ca 10 ganger på dagen og 5 i løpe av natten.

Skrevet

Er frøkna de blid og fornøyd får hun nok. Er det ikke enkelt å være mor! ;D

Her får hun to grøt måltider om dagen laget på 1,25 dl vann. Vi har så smått begynt med middagsglass og hun spiser ca 1/3 glass om dagen. I tillegg får hun ofte frukt, enten mos eller avskavet banan, hvis vi er ute når hun skal spise lunsj. Hun er ikke så fornøyd med å spise pupp ut blandt folk - altfor mye å gå glipp av mens hun stirrer inn i puppen. :D Prøver å tvinge i henne vann til alle måltider, begynner så smått og svelge litt nå, før har hun stort sett bare spyttet det ut. Ellers så ammer jeg i tillegg til hvert måltid i og med at hun ikke drikker så mye vann. Nattmåltidene og et av dagmåltidene er bare pupp.

Hun er 7 mnd og ble fullammet til 6 mnd.

Skrevet

Hmm bare jeg som gir så lite grøt...... Veslemor er født 29.08 så er litt over 6 mnd. Får kun et lite grøtmåltid (ikke full porsjon) på kvelden blandet med litt fruktmos. Ellers bare pupp (får av og til litt fruktmos på dagen hvis jeg skal noe så det skal drøye lengre mellom ammingen).

Skrevet

Pupp,pupp og pupp og har enda ikke kommet opp i 1 helt grøtmåltid

Han blir så fort forsynt med grøten.

I dag har han fått grøt 2 ganger og da har vi klart å få i han 1 posjon 6mndrs grøt

Gir litt frukt og litt middag, men har kun blitt enten grøt, middag eller frukt pr dag

Han er litt over 7mnd

Stooor gutt på 10 kg

Skrevet

Neida Trollmor, du er ikke den eneste.. Min han får og bare ett grøt måltid i løpet av dagen, ikke syns han det er veldig godt heller så kommer helt an på hvor mye han spiser.. Gir han fruktpurè om formiddagen, og det digger han- heldigvis- føler meg mye bedre når det er noe "mat" som går ned. Prøvde og her en dag med litt middag på glass.. Ja det kan du tro.. Brakk seg og spytta ut alt... Vente litt med det tror jeg.. Han er forresten født 23.08 så han er 6 dager eldre enn veslemor:) Erstatning og pupp går ned på høykant, og han er stor gutt. Går seg sikkert til etterhvert. Satse på det. Gleder meg bare til han får tenner så jeg kan gi han brødskive med leverpostei. Blir spennende det og da, men ser for meg at det er mere nammers:)

Skrevet

Mitt gull på 6,5 mnd får mme + mm og to måltider grøt pr dag, sammen med et par ts fruktmos (c vit øker opptaket av jern i grøten). Han får også litt smaksprøver på grønnsaker blandet med mm. Jeg prøver å venne han til vann, men det ser ut til å bli vanskelig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...