Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 Så på magebildene dine. Så flott mage du har! Ble helt misunnelig, jeg:) Gleder meg til jeg får skikkelig mage. Den jeg har nå er liten og koselig, men det er stas når den blir stor:) Sist ble det kjempediger og er allerede større nn mine 13 uker skulle tilsi, så det kommer nok. Ha en fin lørdag!
VinterSol+2 Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 næmmen, så koselig!! tusen takk:) *bli helt rørt en lørdagskveld* har du lagt ut bilder selv, eller? *skal titte nå*
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2007 Har ikke lagt ut noen enda, for har ikke leget meg profil enda. Kanskje på tide å få gjort det... Hva gjør du en lørdagskveld? Jeg skal snart lage middag. Sambo hadde egentlig tenkt seg ut, men fant heldigvis ut at han ikke orket, så her blir det en rolig kveld m tv-middag:) Hihi..Vi får en litt annen skala for hva som er en fin lørdagskveld:)
VinterSol+2 Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 ja, en trenger å slappe av litt innimellom også! mannen min pendler til skottland, og ellers så er han så opptatt med studier, at her blir det en knallfin lørdagskveld om jeg klarer å lure han med ned i stua for å spise pizza i kveld! du må få laget deg en profil ja:) er moro å se litt på de en snakker med! Og så må du passe på å få tatt bilder jevnlig av magen din. husker jeg fikk se bilde av min mors mage med meg i da jeg var barn, var et av yndlingsbildene mine i albumet!
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2007 Studentertilværelsen, ja:) Min er også student, men han er litt lei om dagen. Hadde eksamen på fredag så i dag fortjener han å slappe av:) Dette er mitt første år på mange uten at jeg har noen eksamner. Det er veldig rart, og veldig deilig! ar ferdig på skolen våren 06, så nå jobber jeg fulltid. Det er også litt slitsomt, men gøy å endelig få prøve seg! Er adjunkt med oprykk, eller lærer med litt ekstra om du vil:) Hva driver du med?
VinterSol+2 Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 jeg er student og jobber:) men hovedsaklig student. studerer kunst, men skal ta noen "lærerfag" så jeg har noen flere bein å stå på.. jeg er av den typen som har lyst til alt for mange ting, og derfor har "litt av alt" men det lønner seg ikke i lengden.. Har jobbet fulltid også, og det var i grunnen deilig å slippe eksamener og sånt ja! Og i den jobben jeg var i, ble det mye kurs av forskjellig art også, så jeg kunne fremdeles stille "lærehungeren" om du skjønner? Men arbeidsplassen var ikke et sted jeg kunne tenke meg å bli værende resten av livet, selvom jeg hadde kunnet.. for mye.. sosiale greier rundt det, og for ukurant arbeidstid.. Blir jo litt det samme med lærer, som med den stillingen jeg har.. uansett om du har fri eller ikke, så vil du bestandig være "lærern" om du møter på noen av elevene dine, og da er det viktig å fremstå som et godt forbilde hele tiden.. dette syns jeg var litt slitsomt da jeg også bodde på stedet der jeg jobbet. Jobber du i barneskolen? Har du ekstra spes.ped eller noe da, for å bli adjunkt under opprykk? eller er du faglærer? Nå fikk jeg jammenmeg frista mannen min ned til å sette på pizza, blir sein middag her i kveld... vurderer å se en film etterhvert..
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2007 Du høres ut som meg du:) Har opprykk fordi jeg har fordypning i kunst og håndtverk, årsenhet i sammfunnsfag, fordypning i kroppsøvning + halv års studie som klatreinstruktør. Meldte meg opp på master i spes. ped nå i høst, men da sa samboern nei..hmmmm, kan ikke skjønne det... Nå må jeg lage middag, men vi snakkes sikkert! Hyggelig å prate med deg:) Kos deg med mann og pizza:) Det er foresten veldig gøy å være formingslærer! Har 6. klasse:)
VinterSol+2 Skrevet 10. mars 2007 #8 Skrevet 10. mars 2007 brenner for ungdomsskolen jeg da:) liker alle hormonene og følelsene og alt som skjer hos 14-16åringer! god lørdagskveld, her også må mannen prioriteres litt snart! vi snakkes:)
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. mars 2007 Jeg trives også absolutt best på ungdomsskolen. mye bra utfordringer der:) Men, i Vestfold må en ta de jobbene en får, spesielt nåe en er nyutdannet. Men kommer til å søke meg over når jeg er ferdig med permisjonen. Passer best med mine fag, også...
Nanna1976 Skrevet 10. mars 2007 #10 Skrevet 10. mars 2007 Kjenner meg sååå godt igjen i innleggene deres:) Er jammen rart å begynne å jobbe etter mange års studier. Jeg er lektor så jeg jobber i vgs. Ikke egentlig så veldig annerledes enn ungdomsskolen, har mange på Vg 1 i år. Fantastisk jobb men veldig krevende til tider:) Spesielt når man er rimelig ny.
(-: Ida&Tilde sin mams :-) Skrevet 10. mars 2007 #11 Skrevet 10. mars 2007 blander meg inn for å si meg enig med hovedinnlegget. kjempe fin mage du har Vintersol m/krembolla!! begynner selv å få litt mage nå, er 15+2 på vei. gleder meg til å bare vokse og vokse;-)
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 10. mars 2007 #12 Skrevet 10. mars 2007 hmm magen min har liksom stoppet litt å vokse. ser ingen forskjell på 22 uker og 26 uker, jaja den begynner vel på igjen :-) fine bilder dere har, de som har hehe (,")",)
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 10. mars 2007 Det som blir enda rarere blir å gå til sommerferie og ikke skulle tilbake på jobb før høsten 2008. Det er sprøtt det! Lurer på om jeg må melde meg opp til et nytt fag:) Vanskelig å bare ta det med ro, men tror jeg angrer senere om jeg ikke nyter permisjonen fullt ut. Og når babyen kommer er det jo ikke mye annet som fenger, det vet jeg fra sist...
Nanna1976 Skrevet 10. mars 2007 #14 Skrevet 10. mars 2007 Tenker på det samme selv. Kunne godt tenke meg et fag til. Men nå er dette mitt første barn så vet jo ikke hvordan det er. det fine er at pappaen har en fleksibel jobb hjemme, noe som innebærer at jeg kan komme meg ut et par dager i uka. Godt for både ham og meg tror jeg;)
VinterSol+2 Skrevet 10. mars 2007 #15 Skrevet 10. mars 2007 hehe, jeg har termin i slutten av juni, og er allerede oppmeldt til eksamen til jul jeg.. men får se om jeg tar den til jul eller utsetter den til våren! (nei, klarte ikke holde meg borte fra BIM hele kvelden,, haha!) Aner jo ikke hvordan det blir med barn og studier, men jeg får nok prioritere enten litt studier ved siden av baby, eller litt jobb.. har ikke helt bestemt meg for noe enda. Akkurat nå gjør jeg særdeles liten innsats på høgskolen der jeg går, for det er den desidert verste, mest uorganiserte skolen jeg har vært ved noensinne! Høgskolen i Telemark er absolutt oppskrytt, og jeg syns ikke det jeg gjør/lærer i løpet av et år tilsvarer 60stp! Så egentlig skal det bli deilig med litt tenkepause, på en måte.. Jeg gleder meg masse til å flytte tilbake til Vestfold, til å kunne bruke tid på mann og barn (mannen min er ferdig med masteren sin i løpet av permisjonsåret mitt, så da skal han endelig ut i jobb! til nå er det jeg som har sørget for ekstrainntekten ved å jobbe og studere samtidig.. en blir sliten av det også!) og kunne ha tid til å lage skikkelig middag og sånn.. i tillegg drømmer jeg om å kunne bruke mer tid på bildene mine da. men det blir vel mest med drømmen.. med mindre jeg bestemmer meg for å studere deltid og så være hjemme og male en periode da.. men det skremmer meg litt å gjøre det også! hehe skriver under på det du sier, Nanna1976; tror det er godt å komme seg ut litt, få noen nye impulser.. ikke BARE sitte hjemme med gulp og baby.. tror man blir et bedre menneske av det, på en måte:)
Nanna1976 Skrevet 10. mars 2007 #16 Skrevet 10. mars 2007 Mange som hever øyenbrynet når jeg forteller om planene mine men jeg tenker som så at dette får være min hobby. Er ferdig med hovedutdanningen så driter i grunnen i karakterer etc. Det beste med ikke å studere er imidlertid at man faktisk har fri når man har fri. Fordelen med å være lærer er laaaang sommerferie uten å måtte jobbe i butikk etc. Supert å kombinere med barn ihvertfall:) Hva slags bilder maler du?Høres spennende ut:)
VinterSol+2 Skrevet 10. mars 2007 #17 Skrevet 10. mars 2007 noen mennesker liker bare å studere. ikke noe galt i det! Snakket nettopp med min far, som er 60, og han vurderte å melde seg opp til en ny master.. han elsker å studere! (han tok hovedfag ved siden av full jobb da jeg var yngre, det var nok tøft ja, men nå er han jo "bare" bestefar, og kan kose seg med studiene ved siden av) Han og jobber som høgskolelektor. Ja, den lange sommerferien er en god ting med å være lærer. jeg liker også godt å lære bort, og tror jeg har gode evner som pedagog! Men jeg liker ikke så godt mye av det nye som blir "trædd over hodet på deg" som lærer, av bundne arbeidstider etc.. samt karaktersetting og sånn.. men det må en vel bare finne seg i... folkehøgskole hadde i grunnen vært interessant, men med mindre de faktisk starter fhs i horten, så blir vel ikke det noe av for min del.. ikke med det første, iallefall.. hm.. jeg maler.. bilder.. hehe noen ganger maler jeg interiørbilder etc, på bestilling.. litt sånn "vi trenger et blikkfang til stua. i de og de fargene" ellers så maler jeg mye i mellom non-figurativt/abstrakt, akryl på lerret, for det meste.. Ikke alltid at det er absolutt non-figurativt, om du forstår, men sjelden jeg maler "katt på trapp" lissom:)
Nanna1976 Skrevet 10. mars 2007 #18 Skrevet 10. mars 2007 Jeg var også innmari negativ til "nye" retningslinjer i skolen, men er mer positiv nå. Det gjelder i grunnen å finne en skole som ikke er så innmari firkantet. Jeg slipper for eksempel bunden tid nå som jeg er gravid. Ellers går nok mange skoler bort fra denne ordningen igjen. Fordelen med denne tiden er at det blir lettere å samarbeide med hverandre. På skolen min har vi fagteam på allmennfag, det vil si at vi samarbeider tett og legger opp samme opplegg. Det er meget tidsbesparende og lærerikt. Desverre er det noen fra den gamle skolen som helst vil jobbe på egen hånd og bruke det samme opplegget de alltid har brukt. Vanskelig med ny læreplan egentlig. Ser ikke for meg hvordan de skulle ha samarbeidet hvis det ikke var for at de faktisk måtte være på skolen noe tid utenom undervisningen. Blir ikke så mange fruktkurver heller da;) Er usannsynlig lite kreativ selv så er full av beundring:)
VinterSol+2 Skrevet 10. mars 2007 #19 Skrevet 10. mars 2007 hehe, ikke så mange fruktkurver nei! Om du er interessert, så kan du kikke på bloggen min, www.boblepaa.live.spaces.com tror jeg har lagt ut litt ymse der. mest tull da.. hehe ligger i fotoalbumene på høyre siden. Klart det er greit med tid til å samarbeide, men det spørs nok hvordan det blir gjennomført ved de forskjellige skolene! Min mor jobber i barneskolen, og syns det er ganske tøft å skulle ha strategimøter etter å ha undervist i 6 timer praktisk talt i strekk.. men den skolen er et byråkrati uten like da.. hehe (og hun er absolutt teamarbeider, selvom hun er av "den gamle garde" med lærere... ) Gjøres sikkert forskjellig i videregående mot barneskolen også, særlig i forhold til å kunne være faglærer og å måtte være klasselærer..
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #20 Skrevet 11. mars 2007 Bunden tid har både fordeler og ulemper, det:) Er digg å disponere egen tid, men er fint å få samarbeidet også. Det tyngste er egentlig gamle lærere som misliker den nye læreplanen og nekter å innrette seg etter den. Det er jo ikke et veiledende dokument, så vi må jo forheolde oss til den. Dermed må en både slepe med seg motvillige makkere og gjøre jobben din. Er litt sånn der jeg jobber nå Synes det er mye bra med den, jeg. Trives som lærer nå, men ender nok med master i spes.ped eller sosiologi/historie. Man er jo aldri utlært:) Men nå for tiden er det samboern som får studere og jeg jobber. Fint det og:)
Nanna1976 Skrevet 11. mars 2007 #21 Skrevet 11. mars 2007 Tror i grunnen vi er ganske så enige ja:) Så artig at du tenker på å ta mastergrad i sosiolohi:) Jeg fullførte min til jul i fjor og anbefaler sosiologi på det varmeste. Sto mellom det og historie for meg og, hadde mellomfag i begge. Utrolig glad for at det ble sosiologi, utrolig nytig i mange sammenhenger:) Enig i at det er godt å jobbe litt også, selv om det kan være krevende å skulle være tålmodig med hormoner som løper løpsk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå