Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 HAr en baby på 6 uker, og helt siden vi kom hjem fra sykehuset har det vært et evig mas fra svigermor. Vi bor i generasjonsbolig, og har dem i etasjen under oss.. Hvis han gråter (har litt kolikksmerter..) skal hun hele tiden "minne meg på" ting og tippe grunnene til hvorfor han gråter. "Han er litt kald på hendene kjenner jeg, han skulle nok hatt på en ekstra jakke" eller "han er nok sulten, er det lenge siden han fikk mat?" "Skal du ikke gi han litt".. I tillegg maser hun hele tiden "skal dere ut i dette kalde været? Må kle han godt da...." Jeg føler hun behandler meg som en drittunge som ikke kan passe barnet mitt selv. Irriterer meg grenseløs. Noen som har tips til meg om hva jeg kan gjøre med dette?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Si fra til henne på en pen måte, at dere kjenner barnet deres og selv vil avgjøre hvordan dere vil gjøre det med barnet deres:) La mannen din ta seg av det, siden det er hans foreldre om du synes det er vanskelig...
scoobidoo Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Jeg har en sånn, ikke svigermor, men bestemor... Men hun bor heldigvis et lite stykke unna Jeg begynte med å si fra på en ordentlig måte, men etter hvert innså jeg at jeg var nødt til å gå hardere til verks. Jeg ignorerte henne når hun kom med "tipsene" sine, og begynte bevisst å prate om andre ting. Det tok litt tid, men nå har hun skjønt at jeg syntes det ble for mye. Det spørs litt hvor hårsår personen er. Håper du får det til, ingenting som er så slitsomt som å irritere seg over "gode råd". Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå