Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 er det farlig og ta et lite glass baileys?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 syns ikke du skal gjøre det jeg... jeg for min del tar ingen sjangser...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 du klarer deg vel UTEN det glasset????????????
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 ja surrpadde jeg klarer meg uten, tenkte bare og spørre om det var farlig eller ikke..men da har jeg fått svar..
jula Skrevet 10. mars 2007 #5 Skrevet 10. mars 2007 dette er det vell delte meninger om..man drikker seg jo ikke akurat full med et glass baileys!men det er jo i 1.trimester fosteret er mest sårbart, så jeg ville ha ventet jeg!men tror ikke det er det verste du kan utsette barnet ditt for!tror nok kanskje jeg kommer til å ta meg et lite glass baileys med mye is i når jeg skal til syden i sommer:-)lykke til videre:-)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 et lite glass baylis skader ikke, eller et lite glass rødvin. Mange har tatt seg en fest før de fant ut at de var gravide, og barnet har ikke tatt skade. F.eks under amming anbefaler jordmor et lite glass øl for utdrivningsprosessen. Det er langvarig påvirkning og store mengder som skader! Hilsen en gravid sykepleier som også skal ta et lite glass med rødvin i syden til sommeren.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. mars 2007 #7 Skrevet 10. mars 2007 min jordmoe fortalte at det er gjort ny studier i sverige nå, de har sett på 10 ukers foster, ved 1 glass rødvin var fosteret bevisstløst i 4 timer... skjønner ikke at man tar sjansen på 1 litet glass rødvin uansett jeg da.
ennaH Skrevet 10. mars 2007 #8 Skrevet 10. mars 2007 De siste rådene til norske helsemyndigheter er at de fraråder all alkohol under graviditeten, uansett mengde. Så nei, jeg ville ikke gjort det.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #9 Skrevet 10. mars 2007 Hvis man har bestemt seg for å bli gravid må man også klare seg uten alkohol! Dette noe av de mest egoistiske innlegget jeg noen gang har lest!!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #10 Skrevet 10. mars 2007 Hvis du ikke klarer deg uten alkohol får du heller ta abort!!!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #11 Skrevet 10. mars 2007 Enig! Gravid & alkohol hører IKKE sammen!
jula Skrevet 11. mars 2007 #12 Skrevet 11. mars 2007 nei,vet du hva!håres jaggu ut som vi er alkoholikere!!!synes IKKE du skal dømme folk slik.alt med måte sier nå jeg.hver og en får gjøre hva de mener er rett.jeg har ikke tenkt å drikke under svangerskapet, men det er mulig jeg tar meg LITT baileys(men det er jo ikke sikkert), og da mener jeg litt..!det er ikke snakk om store mengder her,og jeg har IKKE tenkt å drikke foreløbig. holder meg langt unna nå for å si det sånn!herregud..
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #13 Skrevet 11. mars 2007 babyen din er dritings i rundt to døgn etter ett glass baileys, vil du virkelig plage ungen din slik? det er ekkelt for ungen, og bakrusen får han også.. tenk hvor du plager ungen din da
Mortil1snart2<3 Skrevet 11. mars 2007 #14 Skrevet 11. mars 2007 Skjønner ikke at dette er et tema en gang jeg... Hva er vitsen med et glass rødvin eller et lite glass baeilys?? er det ikke like greit å la hver???
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #15 Skrevet 11. mars 2007 Nei må ikke gjøre det, nye studier viser jo at en ikke vet hvor mye alkohol som skal til for å skade fosteret....
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #16 Skrevet 11. mars 2007 Et lite glass baileys tar vel ikke så stor skade.. bare d ikke blir en vane!! Kjenner ei fra russland som ble anbefalt av legen å drikke opp til 4 cl cognac hver dag som råd mot kvalme... ta et glass med god samvittighet du!
minibolla Skrevet 11. mars 2007 #17 Skrevet 11. mars 2007 folk er så rare her inne (myntet på anonym folka)..er det grunn til og bli frekk mot folk bare fordi de spør om råd? hold dere vekk fra sida hvis dere ikke kan behandle folk med respekt.Det går an å svare nei jeg ville ikke gjort det fordi...., istedet for å kalle folk egoistisk og alt mulig annet usaklig og at folk skal ta abort bare fordi de spør om og ta en baileys det sier noe om dere som jeg ikke synes dere bør være særlig stolt av..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #18 Skrevet 11. mars 2007 ..det er fordi det stort sett er lavt utdannede, kristne idioter på bygda som er her inne... de fyrer seg opp over den minste bagatell. hverdagen deres består stort sett av å bake kaker og vaske huset. et glass vin gjør sikkert ikke noe - i utlandet er det vanlig at gravide damer tar seg et glass i ny og ne. men jeg kommer ikke til å gjøre det selv.
minibolla Skrevet 11. mars 2007 #19 Skrevet 11. mars 2007 helt enig, det er nok den sorten..jeg kommer heller ikke til og gjøre det men kanskje et glass alkoholfri i sommer..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #20 Skrevet 13. mars 2007 Har dere tenkt å gi barnet deres alkohol etter at det er født også? Jeg vet jeg drar frem gamle tråder her nå, men det er da en kjent sak at man skal holde seg helt unna alkohol når man bærer på et barn..? Nei, det glasset ville jeg nok ha spart til etter fødselen, da kan du pumpe melk på flaske og drikke med god samvittighet uten å tvinge barnet ditt til å drikke med deg.. Og til dere med de meningene- jeg er hverken lavt utdannet, kristen eller bygdetulling. Og hva de får anbefalt i Russland viser vel bare deres uvitenhet.
Kris, 061107 & 260610 Skrevet 13. mars 2007 #21 Skrevet 13. mars 2007 Ett enkelt spørsmål fra en som lurer, ikke noe å hisse seg så opp over vel.
prøvekluten+3små Skrevet 13. mars 2007 #22 Skrevet 13. mars 2007 hehhe,vil kalle slike innlegg å hive bensin på bålet jeg da...her er man bevisst ute etter å lage furore,eller hur? sjøl er jeg av den mening at kan man ikke drike alkohol,så kan man like gjerne være avholdende..hva er vel vitsen med et glass? og man veit heller ikke for sikkert virkningen av det ene glasset...tenk om noe sku gå galt seinere da?da hadde hevrtfall jeg kommet til å angra på det glasset for resten av livet
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #23 Skrevet 13. mars 2007 så var diskusjonen her igjen! Ville bare si at at i de siste rundskrivene innen helsesektoren så har de gått tilbake på at alkohol er så j*vlig farlig som "alle" skal ha det til. Man kan drikke opp til 4enheter (4øl/4 glass vin) i uka (ikke på en dag)uten at det er blitt påvist noen skader. De har rett og slett funnet ut at det er sunt! Mor slapper av, stresser ikke, ho koser seg etc. Men siden de i fjor sa det var så dødlig farlig "kan" de ikke gå ut å si det motsatte iår. Har noen av dere tenkt på at det bare er i nord Europa (egentlig norden) man sier at alkoholen er farlig i svangerskapet, vet at i spania, italia, portugal etc drikker vordrene mødre selvsagt med måte, men til nesten hvert måltid... Forresten, til dem som får barn med kollikk eller barn som rett og slett ikke vil sove. Ta deg et glass eller to med vin (stopp før du blir svimmel) am barnet og sov godt! Gammelt kjerringråd som funker. Fikk det rådet på sykehuset i 2005 jeg, av jordmor!! Og så kan vi ta røyken med en gang: Allergispesialisten min(for jeg og samboeren min har allergi) anbefalte meg å ikke å slutte helt å røyke i svangerskapet, fordi da ville det være større sjans for at tulla ble imun, enn at ho ble allergisk. Og vi fikk streng beskjed om å skaffe oss katt eller hund før ho kom til verden, av samme grunn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå