mie84 Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 Er det sånn at man må betale for plassen fra man får svar til ungen begynner også??? venter på svar nå og ungen min skal ikke begynne i barnehage før januar 2008!? Blir litt mye og betale alle de mnd da??
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 nei selvfølgerlig ikke!! betaler når de begynner der..
☆3SMÅTROLL☆ Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 når jeg pratet med en barnehage forklarte jeg at datteren min ikke skulle begynne før november 07 men får og få sikret plass skulle eg søke til hovedopptaket som er 1 august, jeg kunne ta sjansen påog søke i november men kommer da kun inn hvis noen andre slutter, fikk dermed beskjed om at jeg måtte betale fra august selv om hun ikke skal begynne før i november.. det er SURE penger det men kan ikke risikere og stå uten barnehage plass i november når jeg skal ut i jobb!!
Bia-liten Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 Du skal ikke betale før den måneden du har fått plass - MEN: De fleste barnehager har bare opptak en gang pr år, og da får du plass fra august, og må også betale fra august. Her i kommunen er det to (av 11?) barnehager som har sekundæropptak i januar, og da kan du få plass fra januar også. 1. januar vil alle som fyller 3 år i 2008 (født 2005) bli regnet som store istedet for små, og det blir frigjort plasser fordi de da ikke lenger tar opp to plasser. I barnehagen til eldstemann er det sekundæropptak, og med 13 barn født i 2006 blir det frigitt 6,5 småbarnsplasser (eller 13 store), så vi prøver oss på opptak 1. januar. (Krysser fingrene.) Men altså: Du skal ikke betale fra da du får svar, men fra startdatoen på plassen, og det er som regel 1. eller 15. august.
mie84 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2007 Skjønner!! Men allikevel blir det en del mnd for meg og betale da (fra aug-jan) Så det beste da for meg er egentlig å få noen til å passe han fra jan- aug i 2008 sånn at jeg heller søker til neste opptak i stede for..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå