Gå til innhold

Spedbarn og smokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal man ikke gi smokk før dem er 2 uker? Har en liten gutt på 5 dager, han suger godt av puppen, men har et veldig sugebehov, han kan akkurat ha spist, å så må han ha noe å suge på. Veit at han ikke er sulten da, for han suger på fingeren, klær og det han får tak i.. Å da stopper han å gråte.. Er han sulten, så er det jo ikke nok med en finger osv.. Men det jeg lurer på, det er som oftest på kvelden han begynner sånn, å han gir seg ikke.. Kan jeg prøve med smokk tror dere?

Å så lurer jeg på om noen har en ikke altfor dyr, men god babycall og anbefale?

Setter stoor pris på svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt at man ikke skal begynne med smokk før de er 2 uker. Det jeg har hørt er at man ikke skal begynne med smokk før ammingen er skikkelig igang, slik at man ikke ødelegger for den.. Men lillegutt hadde ingen problemer med ammingen, så han begynte med smokk da han var 1 dag gammel. Han hadde veldig stort sugebehov, og jeg ble jo sååå sår da han ville bruke meg som smokk hele tiden. Så det var de på sykehuset som anbefalte å begynne med smokk til han. Så han har vært avhengig av den siden..:) Så bare begynn du!

Skrevet

Bruker ikke smokk her i gården, men det er vel fordi de kan bli forvirret da det er forskjellig sugeteknikk på smokk og pupp. Men jeg vet mange som begynner tidlig så det går sikkert bra.

Doro BM35+1 er en kjempegod babycall. Koster ca 650 på Reflex tror jeg. Jeg synes den er mye bedre enn for eksempel Supernova som er dobbelt så dyr!

Skrevet

Gutten min har også stort sugebehov, sutter på fingrene sånn som din pode. Snakket med hs og hun sa det var helt i orden å gi smokk, dersom ammingen var kommet godt i gang. Så 5 dager gammel fikk han smokk, og glad er jeg for det. Var supersår da han brukte meg som smokk... Ble helt bra etter at smokken avlastet meg :-)

Kan anbefale Doro bm35, koster 399,- på expert!

Skrevet

Han suger godt på puppen, men melkeproduksjonen har ikke kommet ordentlig i gang enda, så han måtte få erstatning ved siden av. Så han suger fint på flaske også.. Men da kan jeg evt. prøve smokken om han ikke roer seg ned da..

Ja, jeg er også begynt å bli ganske sår, siden han bruker meg som smokk, å det fikk jeg beskjed om at det skulle han ikke..

Tusen takk for svar=)

Skrevet

hvis du blir sår er det nok noe med sugeteknikk/ammestilling - har du rett ammestilling og barnet riktig sugeteknikk kan de suge kjempelenge - helt uten at du blir sår:-) se ammehjelpen.no! (få hjelp om det trengs)

Skrevet

Smokk er en gave!! Jeg ville ikke klart meg uten...

Jeg hadde også en med stort sugebehov, og da HS kom på hjemmebesøk sa hun jeg skulle begynne med smokk. Da var han en uke gammel. Så jeg tror ikke det er noe i venen for å prøve, om du vil det. Viktig å stole på sin egen magefølelse! Veldig mange som er imot smokk, men jeg må si jeg syns det er en redning i alle slags situasjoner.

Om du føler ammingen er etablert og går greit er det egentlig ikke noen grunn til å ikke prøve iallefall:)

Jeg kjøpte babycall på claes ohlsson. Topcom. Vi er veldig fornøyd med den, var ikke kjempedyr tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...