Gå til innhold

Dere med fedre som bare har dagssamvær(over 1år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sender dere med?

Jeg har hele tiden sendt med bleier,klær,mat,kopp og alt hun måtte trenge. Men bestemte meg for å slutte med dette for det er vel ikke strengt tatt min oppgave å sende med alt dette?

Klær er jo greit for det vet jeg han aldri gidder å kjøpe selv, samme med bleier. Men sendte alltid med grøt og middagsglass,men idag gadd jeg ikke det.

Når han kom til moren min idag så fikk han sjokk for at det ikke lå noe i mat i bagen hennes. Men mamma sa til at hun er jo så stor at hun kan spise mat de har der borte. Som f.eks ei brøkskive,yougert og middag.

Hun er jo 17mnd så trenger strengt tatt ikke spesiell mat som jeg sender med. Han kan jo kjøpe inn ei grøtpakke. Å brød har vel alle hjemme? Å han kan vel få orna middag til henne, eller kjøpe et par glass å ha. Men neiiiiiii tydeligvis ikke. Det var visst min oppgave å sende med dette.

Hun er ingen baby lenger heller da. Da hun var det så sendte jeg med alt, men nå er det vel på tide at han kan ha hvertfall mat i huset??

Nå har han samvær hjemme hos sine besteforeldre så det kommer uansett ikke til å gå utover han økonomisk. Dessuten betaler han 200kr i mnd i bidrag så han dekker strengt tatt "ingenting".

Han eier eget firma å jobber konstant å tjener veldig bra, men han skriver av pengene på en eller annen måte slik at det ikke bli ført opp som skattepliktigt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring selv, fordi sønnen min ikke har samvær.Men det høres jo helt borti natta ut at du skal være ansvarlig for dette. Ærlig talt, han har et barn som han "lurer" unna bidrag for, og da er det jaggu ikke mye forlangt å be han kjøpe mat til dattra si under samvær.

Skrevet

Ja ikke sant? Han kikka dumt på mora mi å sa: "hvor er maten da?" å mamma bare: "den er vel hjemme hos dere den?" Å så sa hun at han kunne gi henne hva han ville for hun spiser "alt". Han så visst helt forskrekka ut. Men regner med det blir mora hans som forer ungen idag..jaja.. Jeg gidder ikke å sende med mat mer. Ikke fordi det er stor utgift for meg, men unødvendig mas. Ikke alltid jeg har fått igjen grøtpakka f.eks å da må jeg dra å kjøpe en ny.

Skrevet

Selvfølgelig er ikke dette ditt problem!!!

Kan jeg spørre hvorfor han har samvær hjemme hos besteforeldrene?

Er han veldig ung?

Skrevet

Nå har vi også en nattsovernatting i samvær da,men svarer likevel jeg :) Når jenta her begynte å spise "alt" Slutta jeg å sende med mat. Så mat og bleier står faren for her når hun er hos han,og resten sender jeg med.

Skrevet

Nei han er 24 så ikke kjempeung, men han røyker hasj så han har bare samvær under tilsyn.

Skrevet

Oh... Da så.

Synes uansett at han skal betale slike ting selv. Er hans unge også, og når han har henne er det hans ansvar!

Stå på kravene dine:)

Skrevet

Vet du,i begynnelsen når jentene var 1,5år,sendte jeg med dyner,puter,klær og bleier. Ikke mat noengang tror jeg. Men uansett,det gjorde jeg fordi jeg var vant til ordne opp i alt sånt,og fordi han flyttet ut fra oss og hadde veldig dårlig råd i begynnelsen. Men bleiene kuttet jeg ut etter en kort stund,og etter en stund igjen fikk han endelig kjøpt seg dyner og puter og sengetøy,og litt klær så han hadde til dem når de var der. Han låner fortsatt alt av ytterklær,det tar jeg som en selvfølge. Og bilseter har jeg faktist lånt bort helt til nå nylig! Men alt dette er egentlig å sy puter under armene hans,bare tull! Nå fikk han heldigvis lyst til å ha egne ting til dem,og maten har han jo alltid stått for selv. Mat og bleier er et minimum av hva de skal dekke selv,det er altså en grunn til at de slipper unna med mindre bidrag for den tiden de har dem...det er fordi de skal bruke de pengene til å kjøpe SELV det barnet trenger hos dem! Du får bare forklare han hvordan det ligger an fra nå av;)

Skrevet

Mor er pliktig til å holde barnet med klær og utstyr, far er pliktig til å sende det rent og helt tilbake. Men mor er IKKE pliktig til å sende med bleier og mat, det er han faktisk pliktig til å ordne selv. Selv om han betaler bidrag. Ring hvilket som helst familievernkontor og spør ;-) Alt som han bruker mens barnet er der må han betale selv, altså bleier og mat nå enda, senere også slikt som kinobilletter eller annet han måtte finne på. Synes du har gjort mer enn nok allerede jeg HI :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...