Gå til innhold

Kjempeforvirra! noen som kan hjelpe til her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som jeg trodde jeg endelig hadde alt under kontroll igjen, så blir jeg forvirra igjen!

(henviser til at jeg fikk en kommentar på ukeregningen min under magebildetråden)

Jeg har altså ULtermin 28juni

Etter å ha tastet inn dette på BIM, så skifter den uke hver tirsdag, dvs at tirsdag er hel uke+0.

Så når BIM skiftet til 24fullgåtte ("du er nå i din 25.uke) på tirsdag, gikk jeg ut i fra at jeg da i dag, lørdag, er 24+4.

Dette stemmer overens med det jordmor regnet seg frem til da jeg var der på onsdag (24+1)

MEN så sjekket jeg på en av de andre kalkulatorene en kan finne, (amerikansk side) der står det at jeg er 24 uker og 2 dager i dag.

begge kalkulatorene konkluderer med at det er 110 dager igjen.

Er det forskjell på antall dager i en uke her eller noe?

*forvirra*

forholder meg til det jeg har regnet ut selv, BIM og jordmor sier, inntill det motsatte er bevist.. hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet det er noen som regner uker fra f eks 14+1 til 14+7, slik at man begynner uke 15 med 14+1......hvis du skjønner?????? sikkert ikke veldig godt forklart, men men......

Skrevet

Kan ikke skjønne noe annet enn at de amerikanske sidene regner et svangerskap for å være 40 uker mens vi her til lands regner 40+2 dager. Stemmer i så fall med dine funn:)

Skrevet

Jeg har termin 1.juli, altså 3 dager etter deg og er i dag 24+1, i følge ul, jordmor og diverse utregninger, så stemmer vel det på deg da :)

Skrevet

takk!

da er jeg ikke helt på bærtur likevel! :)

hehe

da er det bare disse amerikanera som lager problemer igjen.. haha

hjertelig jenter!

er jo ikke så mange dager å bry seg om egentlig, jeg bare kan ikke fordra å ikke skjønne noe... hehehe

Skrevet

menne du..Da har ikke laget deg profil på babyverden.no da? Pleier å logge meg inn der ved hver ukeskift,for å lese det de har skrevet om barnet.når du logge deg inn der får du opp uker+dager du er på vei.

Idag står dette hos meg:

I dag er det lørdag 10. mars, og du er 24 uker og 5 dager ut i svangerskapet. Det er 15 uker og 4 dager igjen til din termin, onsdag 27. juni.

Skrevet

Det er riktig sånn du har regnet det, for jeg ligger 20 dager forran deg, og på babyverden hos meg i dag står følgende:

I dag er det lørdag 10. mars, og du er 27 uker og 3 dager ut i svangerskapet. Det er 12 uker og 6 dager igjen til din termin, fredag 8. juni.

Skrevet

jo, har jo sjekket på babyverden. Og siden den stemte overens med BIM, så har jeg ikke tenkt noe mer over det. haha

blei bare veldig forvirra når ei mente jeg tok feil her inne, og så sjekket jeg denne amerikanske siden for å se ...hehe

lett å bli satt ut!

Skrevet

Stemmer, her er vi gravide to dager lengre, men mine uker stemmer ikke i det heletatt. Lege og jordmor er overens, med de to og bim er ikke enige. Hehe ska bli artig og ha tre terminsdatoer og forholde seg til når jeg vert på ul på mandag. Regner med at det blir forandring. Om jeg blir satt tillbake mer en en uke blir jeg sint, he he.

Skrevet

hm, lurt litt jeg også. BIM og legen stemmer ikke overens for meg heller. Mine uker skifter på fredager, men jeg har termin på en søndag, så her på BIM så må de som noen over skrev regne 40 uker+ to dager???

Skrevet

har hørt noe om at norge reigenr noe annerledes enn WHO to dager mer eller mindre husker ikke... gå ut i fra denne her du den legen her bruker

Skrevet

Babyverden henger etter med en dag, uvisst av hvilken grunn....På meg står det at jeg er 13+2 i dag, men er 13+3 hos jm og her. Er helt sikker på at den henger etter!

Skrevet

Det lureste til slutt er å forholde seg til den terminen som blir satt ved ultralyd. Det er nemlig den legen og sykehuset forholder seg til ved eventuell overtid.

Det er vanskelig når de forskjellige sidene har forskjellig lengde på svangerskapet, men sånn er det dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...