Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 X'en min har funnet seg ei ny dame. De møttes før det ble slutt mellom oss, og jeg vil nok tro at hun var en av grunnene til at det ble slutt ja. Han fikk det veldig travel med å flytte ut, og plutselig var han sammen med henne 24/7...Nå er det 2,5 mnd siden han flytta ut, og de har nettopp gått offentlig ut med forholdet. Jeg og x'en har to barn sammen, og var sammen i nesten 10 år..Senest i august i fjor, satt vi og gik igjennom gjestelista til brylluppet vårt. Så jeg sitter her knust, fortvila, alt for mye å gjøre, alt for lite energi, alt for lite penger...+++ Jeg hater han for at han har svikta oss sånn!! Jeg hater han fordi han ikke sto på for å holde familien sammen.."Det var ikke rett for han". Nå er han kjempeomsorgsfull, spør hvordan det går, sier han bryr seg masse, sier han er glad i meg, stiller opp med å hente ungene i bhg, kjøre dem i bhg ofte, .....Veldig snill, hjelpsom, omtenksom osv. Men for meg er dette så vanskelig!!! Jeg har masse følelser for ham enda, og har vært så langt nede at hvis ungene ikke har vært her, så er det ikke sikkert jeg har det heller.. Jeg føler meg så svikta av ham, som jeg aldri har opplevd før. Jeg HATER den kjærringa han har funnet. Nå aner jeg ikke hvordan jeg skal oppføre meg ovenfor ham!!!?? Han vil ha klem o.l., og jeg VIL det jeg også, men moralen sier nei. Det er nok selvrespekten som snakker for meg her...Selvrespekten sier DRIT I HAM, hev deg over ham, gå videre. Men det dumme er at jeg trenger ham...Jeg trenger at han brys seg, og jeg trenger å ta imot den omsorgen, for jeg har så grenseløst bruk for den. Har ingen andre som kjenner meg såå godt.. Men så er det det at det dumme kreket av ei dame, er den nermeste han har nå, så jeg føler ikke at jeg kan stole på han 100% lenger..Jeg VET jo ikke om noe av det jeg sier til han går videre til henne. Han vil ha et godt vennskap, og det vil jeg også fordi vi har jo opplevd så mye sammen, og har en så god kjemi....Jeg er jo kjempeglad i han, og han er det i meg..Vil ha han tilbake jeg, og takler ikke den nye dama for 5 øre... Stoltheten sier, drit i han, å klar alt selv. Ikke ta imot hjelp. Jeg er bare forbanna, for at han har svikta oss sånn. Dritforbanna!! Føler han er sånn pga dårlig samvittighet. Noen råd please? Hvordan er det lurt for min del, å forholde meg til ham?
Ella28 Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Uff,så vondt det må være for deg! Kan du ikke snakke med han om det da? Si at du ikke takler at han liksom skal være en så god "venn" med deg,når han samtidig har dumpet deg på den måten. Han sender jo ut veldig blandete signaler til deg,ikke rart du blir forvirret. Det kan faktisk være en ganske sleip måte fra han på å slippe unna ditt sinne,det at han oppfører seg sånn. Han skjønner vel at det blir vanskelig for deg å være sint og forbannet på han når han er så "snill" nå. Men det er jo et lite offer for han,å hjelpe deg med barna og slikt,hvis han samtidig slipper billig unna med det han har gjort. Eller så gjør han det utav dårlig samvittighet kanskje? Men du må jo først og fremst tenke på deg selv nå,så kanskje du får be han slutte med det "vennskaps"-opplegget sitt og holde avstand til deg,hvis det føles feil for deg. Det er du i din fulle rett til å gjøre. Det er vanskelig å bryte båndene som nødvendigvis må brytes mellom dere hvis det skal være så nært som han vil ha det. Kanskje han vil ha både i pose og sekk? Du må jo bli den som markerer hvor grensene dine går nå,også kan du jo revurdere dem ettersom tiden går og sårene heles. Og jeg skjønner godt følelsene dine overfor hun nye dama hans,har personlig lite til overs for damer som inngår forhold med barnefedre som er i et forhold,det er råttent gjort å splitte opp familier!
Ella28 Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Forresten tror jeg at den "omsorgen" han tilbyr deg,aldri vil kunne dekke ditt behov. For du vil ha han 100% og hvis han ikke bryter opp med henne vil du aldri bli fornøyd med det lille du får. Det blir heller å forlenge sorgen,og du blir sittende igjen med "den sure svie".
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 Ja, det virkelig som han prøve å slippe unna med det han har gjort på denne måten. Synes det er en billig "pris å betale" ja! Det veier jo ikke opp for fem flate øre...Ingenting han gjør for meg nå, kan veie opp det sviket han har utsatt oss for, uansett!! Bør vel markere litt grenser ja, selv om det er vondt... Og du har vel rett i det, at den lille omsorgen jeg får tilbud om, bare kan gjøre vondt verre, og forlenge hele greia ja.. Takk for tilbakemld Ella28! HI
Andrea05 Skrevet 10. mars 2007 #5 Skrevet 10. mars 2007 hmm. høres ut som han er i riktig ugjenge når det gjelder følesene her, enten får han ha grunnlaget for samvær og kun det, eller så får han jobbe med og få deg tilbake!!! men skjer det at han vil ha deg tilbake, så vær steinhard, ikke smelt av minste ting.... krev og krev... er han fortsatt sammens med ho dama da? klem
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Han er fortsatt sammen med henne ja! De har nettop blitt sammen..Så jeg regner med han jobber for at jeg skal "tilgi" ham for at han har hoppet ut av familien og over til henne. Men det klarer jeg ikke!! Og jeg tviler på at han noen sinne vil komme tilbake..Og gjør han det en dag, så skal ikke jeg stå her med åpne armer nei..Da skal han få bruke noen calorier på å overbevise meg ja. Klem fra HI
Andrea05 Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 han har no masse dårlig samvittighet ja, og håper han en dag innser hva slags skade han har gjort... syns du er tøff jeg. som klarer og se sånn på det, men det er ikke lett men du er ett spor videre. stor klem
Snuppa! Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 Jeg skjønner følelsen. Jeg hadde det akkurat sånn når det blei slutt mellom meg om min samboer. Hadde så mye hat ovenfor han,samtidig som jeg ville ha han tilbake... Jeg kan bare si at du tror det ikke nå,men det vil gå over, sakte men sikkert... Lykke til,og hvis dagene er vanskelig har du jo oss her inne å prate med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå