Mammaen til Amalie Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 datteren min er snart 21 mnd og sitter bakovervendt i Be safe setet. vil ha henne bakovervendt så lenge som mulig, og synes det er for tidlig å snu henne og bytte til et annet setet. problemet er at hun snart har vokst ut av det, og da tenker jeg ikke på beina, men at hodet nærmer seg toppen av setet. noen som vet hvor grensen går for hvor mye hodet kan stikke opp uten at det går utover sikkerheten? har pratet med flere utstyrsbutikker, men alle sier josåklart forskjellige ting... håper noen kan hjelpe:)
altommeg Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 hodet mener jeg kan stikke 1/4 over kanten.....
Luca Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Jeg trodde ikke hodet kunne komme over kanten jeg, da måtte man bytte. Men snuppa mi er 2,5 år(30 mnd) og er ikke i nærhetne av kanten engang, så da må jo datteren din være lang:-) vi har samme sete til henne, og er overbevist om at det passer til hun er 4 år.
Mammaen til Amalie Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2007 ja, hun er lang. men er ikke veldig stor for alderen så stusser litt over at det skal passe så lenge. hodet stikker ikke over enda, men er ikke så lenge til. men vet ikke hva som er det tryggeste da i og med at de anbefaler å sitte bakovervendt. men hjelper ikke det hvis hodet stikker over kanten og det ikke er anbefalt.. huff, vanskelig dette... kan ikke bytte setet heller for må ha med støttebein fordi det ikke er noe sete foran hennes.
Luca Skrevet 10. mars 2007 #5 Skrevet 10. mars 2007 Ikke sete foran hennes? Er det en minibuss? Du må huske at de vokser jo nødvendigvis ikke så fort nå da, i klesstr er det jo 6 cm i året men min har ikke vokst så mye siste året. Så hvis hun ikke har nådd kanten, kan det jo plutselgi ta et år før hun nården da. Så hadde sett ann framover, men sjekket opp hvis hun når kanten:-)
mammmamia ** Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 Du bør bytte når toppen av ørene når toppen av setet. Men - det er mest i beina de vokser nå fremover, så tror du kan ta det med ro :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå