Gjest Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 Hvorfor i all verden skal folk henge seg opp i vekta hele tiden??
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Jeg er lei maset om vekt!! Forstår hvis noen sliter med å legge på seg og dem som går mye opp i vekt og sliter med det, men er lei av folk som syter over 2kg for mye osv... Det er jo en ny tråd nesten hver dag her inne, jo!! Jeg er glad jeg ikke henger meg opp i det iallefall, jeg vil koooose meg:)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Ja, det virker som de som oppretter de er de som nesten ikke har gått opp en kilo men lurer fært på om det er litt mye i uke 23...satt på spissen;-) Tenker at vekten blir som den blir og så lenge man spiser sundt og variert har dette liten betydning og stort sett så vil man gå ned til hvor man var innen et år.
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 Jepp.. Jeg driter i vekta så lenge jeg vet med meg selv jeg spiser sundt!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #5 Skrevet 10. mars 2007 Jeg snakker kun for meg selv,og ER veldig opptatt av vekten min nå,mye pga at jeg har litt å ta av fra før,er nemmelig ikke noen sylfrid nei!Pluss at jeg plages masse med ryggen fra før,så jeg tåler vel ikke å gå opp masse,og "kose" meg som mange her sier..De som er tynne,kan vel gjøre det,men hos meg er det ganske alvorlig..La vær å se på innleggene da vel??Er vel ikke værre enn det?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 Det er jo et poeng at man ikke trenger å se på innleggene men hvis du er så oppsatt på vekten bør du jo passe på den med riktig kosthold og trimm, hvis det er så alvorlig...
LoveInMyTummy Skrevet 10. mars 2007 #7 Skrevet 10. mars 2007 Jeg skjønner godt at jentene her er opptatt av vekt. Ofte lurer man på hva som er normal vektøkning, og man trenger bekreftelse fra andre at man slettes ikke er unormal. Dette gjelder både de som går opp mye og de som er redd for at de har lagt på seg for lite. Det er i grunn lite man kan gjøre for å styre vekta. De fleste får sikkert en del vann i kroppen etterhvert... For min egen del, så gikk jeg opp veldig lite de første 4 mnd og var derfor bekymret for at fosteret fikk for lite næring. Noe som ble motbevist på UL. Uansett så er det merkelig nok beroligende å lese hva andre har gått opp...
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 10. mars 2007 #8 Skrevet 10. mars 2007 Jeg har ingen problemer med å styre unna disse innleggene!! men blir litt overrasket over hvor stor fokus det er på vekt..og de som sliter med vekt er et unntak i mine øyne..Dessuten er det ikke bare de kraftige jentene som sliter med vekta!! Og det går fiiint an å koooose seg med sunn mat!
MissPhun Skrevet 10. mars 2007 #9 Skrevet 10. mars 2007 Blir deppa av dem jeg.. hehe! Så jeg gidder IKKE å gå inn i dem
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #10 Skrevet 10. mars 2007 Jeg nblir ikke deppa av de, men jeg er dritlei. Stort sett hele 1.siden her inne og på skravle består av vekttråder. "Uke 21, hvor mye har DU gått opp?" Kan man ikke bare kose seg med graviditeten og ikke fokusere så mye på vekta!? Så lenge man spiser regelmessig, sunt og beveger seg så er det vel ikke noe problem?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #11 Skrevet 10. mars 2007 Er det rart folk får spiseforstyrrelser i svangerskapet?? Nei! Takke meg til noen fler kg som man går ned igjen etterpå!
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 10. mars 2007 #12 Skrevet 10. mars 2007 Ja blir veldig lei til tider,men svarer sjeldent på dem, mye fordi jeg er litt gammeldags og synes ikke det virker sunt for mor og barn å gå så lite opp som mange sier at de har gjort her. Selv har jeg en helt normal vektøkning i forhold til anbefalingene og er trygg på at jeg vil komme i god form etter fødsel, dette er fjerde og det har gått greit hittil, det gjør det for de fleste.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #13 Skrevet 10. mars 2007 Det er faktisk mange som har spiseforstyrrelse i verden..Og de vil jo fortsatt ha det som gravid hvis de ikke har fått hjelp.. Sa de som tenker på vekt og sånn nå kan ha det forferdelig tungt med seg selv..Det har med psyken å gjøre..Selv tenker jeg MASSE på vekta. Jeg har/har hatt anorexia. Og fikk det etter stor og raskt vektøkning i forrige svangerskap!
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 10. mars 2007 #14 Skrevet 10. mars 2007 Syns nå egentlig ikke denne tråden er så veldig mye bedre. Selv om den ikke har fokus på hvor mye folk har gått opp er det fortsatt en "vekttråd", og jeg tror at folk som går veldig mye opp i vekt syns det er like slitsomt å lese denne tråden som andre
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #15 Skrevet 10. mars 2007 Eg er også litt lei, det er heilt enormt fokus på vekt her inne for tida. Forstår ikkje heilt kvifor - VI SkAL JO GÅ OPP I VEKT! Hallo?! Det er jo heilt normalt!
2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 10. mars 2007 #16 Skrevet 10. mars 2007 Signerer denne!!! Og det er ikke så lett å unngå disse vekttrådene, for når du klikker på andre trim. så er det en helt remse med innlegg a la *uke ...., opp..... kg - mye??* Da blir man faktisk dritlei. Og dessuten er det lege/JM som følger med og veier deg (+ tar andre prøver) Er det fare på ferde, så vil du nok få beskjed.
Lone35 =0) Skrevet 11. mars 2007 #17 Skrevet 11. mars 2007 Alle vet jo at man går opp forskjellig i vekt. Noen går opp 7 kg og andre tjue. KAnskje skulle det vært et eget forum for de Vektfanatikerne her inne. Det vrimler jo av spm om dette hver dag. Masse tråder. Ikke at jeg ikke klarer å hoppe over dem, men kanskje kunne det vært et eget forum for vekt?
Alba44 Skrevet 11. mars 2007 #18 Skrevet 11. mars 2007 Lei dem jeg også, så overser disse trådene, jeg.
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 11. mars 2007 #19 Skrevet 11. mars 2007 Ja! Et eget vektforum hadde vært genialt! Ikke dum du, Lone:)
♥ivf m/prins♥ Skrevet 11. mars 2007 #20 Skrevet 11. mars 2007 Ja, jeg er lei lei lei av å bare se et eneste innlegg om det... Og jeg lurer på om de som er så opphengt i vekt muligens ser dårlig???? Det kommer 1 nytt innlegg om vekt og hva man veie på gitte tidspunkt hver eneste dag... Kan de ikke bare se/bruke en av de 1002 innleggene som allerede er opprettet??? Fatter ikke det, jeg... Jeg veier meg ikke lenger, jeg. Om jeg legger på meg 3kg eller 11kg til bryr meg ikke. Skal jeg begynne å slanke meg nå?! Det ville dessuten ikke virket da kroppen suuuuuuuuger til seg alt for tiden og det kan jeg ikke ta innover meg. Jeg spiser sunt og det som er viktig for meg er å spise lite sukker og mye protein, frukt, grønnsaker og kalsium. Mine blodprøver og alle andre prøver og målinger viser ay både jeg og barnet er sunne uavhenging av M I N vekt - DET ER DET SOM BETYR NOE! Klemmer til alle anti-vekt-jenter:)
frodig Skrevet 12. mars 2007 #21 Skrevet 12. mars 2007 Gir nå litt/mye av skylden til enkelte jordmødre pluss disse magasinene som er blitt så populære. Her får vi mammaer vite akkurat hvordan vi BURDE være og nettopp hva vi burde ha dårlig samvittighet for. Vi skal passe inn i denne perfekte A4 norske standard kjernesunne standarden. Jeg er forresten en som overhodet ikke passer inn her, har alltid litt dårlig samvittighet når jeg ser et sånt mamma-blad eller når en eller jordmor skravler i vei om amming og diabetes... "HUFF"- tenker jeg da, jeg er jo ikke sånn som passer inn der. Nå burde jeg egentlig bare skamme meg. Jeg er ikke akkurat tynn, ikke får jeg til amming(den har jeg alltid måttet slutte med etter 4 mnd., så ungene mine får sikkert allergi....),jeg elsker sjokolade, og akter ikke å kutte ut den etter å ha kuttet ut røyken(huff sjokolade- det betyr diabetes det... Og jeg røyka jo 4 uker inn i svangerskapet, hmm det betyr jo ødelagt morkake det...) Skjønner dere? Det er nå vel og bra at vi er oppdaterte og informerte mødre, men det blir litt vel mye til tider. Man kan jo ikke unngå informasjonsstrømmen. Alt var enklere før i tiden, -er det ikke det de sier?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #22 Skrevet 12. mars 2007 Vi er jo forskjellige, og opptatt av forskjellige ting! Det er heldigvis frivillig hva en går inn på og tar seg tid til å lese. Synes det er litt teit å bli lei av det andre skriver, en må jo ikke regne med at alt er av interesse. Er selv opptatt av vekta mi, og synes det nesten er litt trøst og se at andre også har godt opp like mye som meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå