Miriam 27.04.06, fikk 13.03.06 Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 Hmm, jøran har hatt en skikkelig kraftig hoste og vært skikklig tett i to dagr nå, så var innom legevakta en tur igår kveld. Og der ble det da konstantert dobblsidig lungebetennelse. Men han hadde ikke så høy crp så vi fikk være hjemme i natt. og skulle til kontroll idag kl 11. og det har heldigvis sluppet på ene siden nå, men sliter så utrolig med og få i han noe og drikke. har ikke fått i han væske siden i går morras.. så nå har jeg "frist" på meg fram til klokka 4idag og få i han noe. om ikke blir han lagt inn for intravenøst.. huff, skal vist altid være noe.... Tror jeg har prøvd alt her snart, men han smaker så vidt og nekter og ta noe mer.. Noen som har noen gode tips? Og om han eventult blir innlagt, er det noen som har vært borti det før? huff, begynner og bli vanvittig lei av sykhus nå...
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Så kjedelig for dere da. Håper dere slapp sykehuset denne gangen?!? Jeg kopierer et tips som en annen skrev i en annen tråd her, og håper det kan være til hjelp for lille Jøran. (...) Gi en blanding bestående av romtepert 1/3 olden vann, 1/3 blå farris uten smak og 1/3 eplejuice. I den blandingen der er det nemlig mer enn nok enn næringsstoffer til at dem holder ut uten mat ei lita uke i værste fall. Få i dem mest mulig. Jeg greide å få i tøtta ca en halv liter om dagen (...) Synes det er en så god blanding til væske at jeg har brukt den litt selv til frøkna mi, men hun var ikke sååååå kjempedårlig da God bedring
Miriam 27.04.06, fikk 13.03.06 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2007 hei.. vi slapp nok ikke sykehus innleggelse.. har vært innlagt i nesten en uke nå, fikk endelig dra hjem idag.. Kom opp på mottagelsen på lillehammer så konstanterte de RS- virus med en gang, så var ikke lunge betennelse som legevakta mente.. Så de første dagene fikk han inhalasjoner med adrenalin for og få pusta bedre, og de prøvde og legge ned sonde, men den bare krølla seg nedi der pga han var så tett av slim.. og da hadde de styra så mye, og han hyla som en gal så de valgte og se det ann litt om han selv ville spise/drikke dagen etter.. han fikk da i seg noe, men langt i fra nok, men de ville fortsatt se det ann pga han hadde protestert såppas mye mot sonde første gangen.. På tirsdag 13 var han mye bedre av rs'en men ville fortsatt ikke drikke nok, de hadde egentlig tanker om og skrive han ut den 14.. men natt til 14 fikk han rota virus, en omgangsyke sak, så det kom jo alle veier.. om med så lite væske han hadde fått i seg så ble det lagt ned sonde med en gang, og han fikk gem blanding på drypp gjennom sonda.. og han var kjempe slapp stakkars.. bare lå helt stille i senga i den posisjonen jeg hadde lagt han ned, og hadde så vondt at han begynte og gråte bare vi nærma oss og ta på han..huff, hadde så utrolig vondt av han da.. legene begynte og bekymre seg for at han hadde tarmslyng, så det ble full runde med rønken og ultralyd, men det viste seg heldigvis ikke og være det.. men utover på kvelden igår så letta heldigvis smertene, og han begynte og kvikne til og spise en yoghurt selv.. :0) og når han våkna idag så var han i full fart, tok flaska si med melk, og lekte.. så i dag kunne vi få reise hjem igjen... heldigvis, begynte og bli veldig lei sykehus nå gitt.. han er fortsatt litt slapp, men spiser nå selv.. :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå