Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lurt å skille soving på dag og natt?

At babyen sover i en vugge eller noe i stua på dagen og i sengen sin på kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har alltid gjort det med gutten vår.. Han sov i seng på stua eller ute i vogn på dagtid og ble lagt i vugga på soverommet på kvelden. Nå sover han bare ute på dagtid. Har aldri fått han til å sove på soverommet på dagen..

=)

Skrevet

tja.. jeg synes d.. men nå har jo ikke jeg noe erfraring fra før..

Skrevet

De første ukene har jeg brukt vognbagen inne til sovinng på dagen, eventuelt i vogna ute. Men etter 4-5 uker har jeg gått over til at de også sover i sin seng på dagen. Skiller da på dag/natt ved at om kvelden er det et mer omfattende stell, med full vask/bad, skifte til pysj, mating, synging m.m. Om dagen har jeg da bare gitt mat, tørr bleie (hvis behov) og tatt av det ytterste laget med klær. Barna lærer seg raskt at det er forskjell, og for oss alle har det vært greit at babyen har et fast sovested. Det har ihvertfall funka for oss.

Prøv deg fram, du ser fort hva babyen din og du liker....

Skrevet

jeg har lest flere steder at det er veldig lurt å skille på hvor babyen sover på dagen og natta. Det har vi gjort med sønnen vær og han er en drøm å legge, elsker senga si om natta og da er den bare hans.

Husker ikke hvor jeg leste dette da det er snart tre år siden, men jeg innbiller meg at det er noe i det. Og bare det at han har hatt faste rutiner på alt også, ser jeg har sine positive virkninger idag.

Skrevet

vi opplevde det omvendt. Gutten ville ikke sove i sengen sin på kvelden så begynte og legge den lille i sengen sin på både dag og natt. Da sov han mye bedre på dag og kveld, er mer ro å få på rommet.

Skrevet

Det er sikkert stor forskjell fra barn til barn, så man må vel bare prøve seg frem der som med alt annet....

ved at vi har hatt gutten vår enten i stua på dagen eller ute, gjør at han tåler en del "støy" når han skal sove (både på dagen og natta)

Skrevet

Jeg har ingen erfaring,men..........

Jeg er hellig overbesvist om at barnet sover mye bedre om natten hvis han eller hun sover en annen plass om dagen. Spesiellt ute i vognen!

Har selvkjøpt vogge til å ha på stua til dagsoving, men så lenge det er vær til det så vil jeg nok at barnet mitt skal sove ute!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...