Hilsen Aud Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 Det er jo en del delte meninger om dette har noe forebyggende effekt på strekkemerker, men jeg tenkte å prøve likevel. Uansett er det jo kos å smørre magen hver kveld Men hvilken er best av de man kan velge mellom?
Vestlandslefsa Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Hei! Jeg brukte dette forrige gang, hadde ingen effekt på meg. Trodde jeg skulle slippe unna strekkmerkene helt til jeg kom i 8mnd, da sa det bare pang og hele magen var full. Husk at det er underhuden som strekker seg, så dem sier at smøring har null effekt. Dem sier også at det er arvelig. Mamma fikk også mye på slutten. men den beste, synes jeg, er den oliven eller mango:)
frodig Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Heia! Både A-krem og boddy-butter kan nok hjelpe mot de overflatiske strekkmerkene man får(de flate lyse). Men det vil nok ikke hjelpe mot strekkmerkene i lærhuden(de dype mørke). Når det er sagt vil jeg bare fortelle av erfaring at det uansett ikke er noe poeng å smøre seg, da de overflatiske strekkmerkene går bort av seg selv etter en stund. Men det er jo deilig å smøre seg med nydelig boddy-butter, da.. det hjelper på humøret og man føler seg smidig og vel.
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 Heisann! Jeg brukte den med kokkos (og ble etterhvert dritt lei lukten) sist, men mest av alt brukte jeg avène olje fra apoteket (lukter godt). Jeg har ikke ett eneste strekkmerke fra sist, men tror det kommer mere an på type hud, hvor stor man blir osv.. Verdt ett forsøk hvertfall :-)
Celene -2.09.07~*HØYGRAVID*~ Skrevet 10. mars 2007 #5 Skrevet 10. mars 2007 Hei, Jeg smører med mango og den som heter cocoa fra bodyshop. Huden føles veldig fin. Jeg passer på å skrubbe huden hver morgen med skrubbhansker og jordbær skrubbgele fra bodyshop. Om det ikke har noe effekt for strekkmerkene er det iallefall sunt for huden og bli fornyet og få ekstra stor tilførsel av fugtighet i den perioden den skal strekkes... Det føles også veldig godt for humøret... Jordmor påpekte at den lille også liker å bli strøket på.. det er jo en form for kommunikasjon mellom meg og knøttet og pappaen og knøttet når han smører om kvelden
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 den grønne body butter'en er best!! spesielt i lengden. man kan bli litt lei de andre luktene... jeg har prøvd de fleste, og den grønne (oliven) er vinneren!!! har flere venninner som mener det samme:)
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 10. mars 2007 #7 Skrevet 10. mars 2007 Jeg sverger til duften av mango;) Den har vært favoritten i mange år! Men smaken er jo sååå forskjellig fra person til person.
Fire småtroll Skrevet 10. mars 2007 #8 Skrevet 10. mars 2007 Jeg koser meg med mango for tiden jeg, men bytter på inninmellom for man blir unektelig litt lei av luktene av og til.. Men når det gjelder forebygging av strekkmerker har jeg mer tro på tipset om å drikke nok vann og spise omega-kapsler så huden blir så smidig og godt smurt som mulig innenfra. Når det kommer til stykket er det nok ikke så mye vi kan gjøre fra eller til, men vi slipper ihvertfall at huden klør og blir stygg fordi den er tørr :-)
*dragonfly* Skrevet 10. mars 2007 #9 Skrevet 10. mars 2007 jeg brukte bakaostiften til bodyshop og endte med 0 strekkmerker der jeg brukte den
emlyn Skrevet 10. mars 2007 #10 Skrevet 10. mars 2007 Damen på body shop solgte villig sånn hvetekimolje (? tror jeg det var? I en sånn rosa flaske som ligner på de e-vitaminproduktene de selger) til meg og venninnen min. Vi fikk råd om å blande oljen i body butteret (mmm shea er best...). Etterpå har jeg jo lest det der om at strekkmerker sitter "lenger inn" (jeg er ingen lege!!) i huden, så tar det hele med en klype salt. Men litt myk hud har aldri skadet noen! Har forresten også hørt at god muskulatur hjelper, så kom dere på trening jenter
Loglady Skrevet 10. mars 2007 #11 Skrevet 10. mars 2007 Strekkmerker er dessverre hormonelt betinget, og dannes i underhuden. Smøring vil nok ikke ha noen effekt. Men det føles i hvert fall godt, så jeg smører i vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå