zeemum Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 Tuppe mi på 15 dager har ikke bæsjet på to dager, men tisser helt normalt. Nå virker det som at hun av og til får skikkelig vondt i magen og vræler 3-5 sek. så er det over igjen. Det kommer ofte en fis ut av dette, men ikke noe annet. Kan det være noe jeg har spist som hun reagerer på? Er det slik babyene reagerer på ting jeg spiser...? Jeg blir så hjelpesløs når hun har det slik. Hjelper det med malt?Eller noe annet? Ellers er hun ganske rolig sover mye, og spiser jevnt og godt. Det overflødige kommer opp igjen som et skikkelig gulk-regn hvis det blir for mye...
selfangerkjerringa Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Ojsann det var mange spørsmål! Hehe... skal prøve å svare etter beste evne - Hvis barnet får mm er det vanlig å ha avføring alt fra 7 ganger om dagen til en gang hver syvende dag... - mageknip og vrælig kan være at fisene er litt harde å få ut, trenger ikke bety forstoppelse. - ja, baby KAN reagere på ting du spiser. Dette er vanskelig å finne ut av, det er utrolig individuelt. Det er likevel noen ting som er mer vanlige at babyer reagerer på enn andre, f.eks løk, brus, kål osv. Hos oss ble det mindre luftvondt hos jenta etter jeg kutta ut drikkemelk, brunost, sjokolade, nøtter og juice. - Babyens tarmer er ikke alltid helt klar for å ta imot alt, og noen ganger skapes det skum pga luft som svelges. Jenta mi får mageknip pga jeg har mye melk som kommer så fort at hun ikke greier å svelge unna - og hun sluker dermed mye luft også. MEN det virker jo ikke som hun har luftsmerter - da vile hun ha hylt mye lenger enn 5 sek!!! - malt kan hjelpe for å få fart på magen (vet dessverre ikke helt hvordan man gir det - mine barn driter mange ganger om dagen), men jeg ville kanskje ventet litt før jeg ga det. Ring HS på mandag Høres ut som jenta di har det bra alt i alt Hvis allmenntilstanden forverres og hun blir slapp og utilpass hadde det vært verre, men hvis hun sover rolig og ellers har det bra så kan du godt drøye det noen dager før du gjør noe aktivt for å få henne til å bæsje.
Har byttet nick ! Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Når de er så små så er det like normalt å bæsje flere ganger om dagen, som å bæsje 1 gang hver 14 dag!! Når det gjelder magevondt kan babyer reagere på hva mor spiser, kål for eksempel gir ofte magesmerter hos de små.
zeemum Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2007 Takk for svar. Jenta mi har også servert noen skikkelig fulle grønn-gule bleier dagene som har vært, men så ble det plutselig stopp, ikke rart jeg spekulerte:) Men da er det normalt da. Puh, da puster jeg lettet ut. Kan være fisen som er hard ja.. Jeg har holdt meg unna både løk, kål og brus siden jeg begynte med amminga, melk drikker jeg sjelden...men jeg har spist kvikk-lunsj! Kan hun sluke mye luft pga bruk av smokk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå