Bea80 & Gullgutten Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 Noen som har reist til spania eller liknenede land med liten baby? Vi skal reise til spania om 3 uker, og da er gullet 2 mnd. Skal bo i nyinnkjøpt leilighet så vi blir nok borte i to mnd ;) Eller til finværet og varmen kommer til Norge. Er det noen ting jeg må/bør tenke på før vi reiser? Må snakke med hs ang 3mnd kontroll da...hmmmm....!!!
Kæmma og trultene Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Eneste jeg vet er at det er sukker i maten der nede - MYE sukker! Iallefall den vi kjøpte til vesla der i ferien vår. Hun fikk sukkerkick og sov ikke før langt på natt.
Bambino&brødrene Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Heldiggrisene dere! Det går helt fint å dra med spedbarn, det har jeg gjort selv. Mange steder i spania får man også kjøpt "norsk" babymat om det blir nødvendig. Spørs jo hvor lenge dere blir. Jeg fikk en gang matforgiftning da jeg var i syden, midt i ammeperioden. Hadde heldigvis kjøpt med en pakke NAN i tilfelle det skulle skje. Det kan jo være en fordel å ha med noe sånt i reserve om du ammer. God tur!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2007 hehe, skikkelig bad da ;)
Bea80 & Gullgutten Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2007 takk ;) Har tenkt å ta med en pakke i back up, jeg ammer og det ser ut som det holder Men godt å kunne ta seg en dram på terassen på kvelden hvis jeg ønsker, så kan være godt med mme i bagasjen. Og mtp matforgifning ja....det hadde jeg ikke tenkt på.
Herkules Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 Hei Gratulere med ny leillighet? Hvor da???? Du vi dro da gutten var ca 2,5 mnd og det gikk kjempe fint jeg ammer/ammet og det var jo alt han trengte (fikk anbafalinger av en som bor i spania om å gi litt vann når det var varmt ) Jeg fikk brystbetennelse og gikk derfor til innkjøp av mme i tilfelle. De har kjempe bra utvalg av mme på apotekene der har de også mye barnemat flasker ol Jeg har mailet Nestle om maten der og de sier at det er andre smaker ol enn norge men om du reiser nå så vil jo ikke din babye ha noen annen erfaring med mat. jeg tok ikke med meg noe for jeg er av den oppfatningen at du får det du trenger der. Iallefall mme (om ikke gullguten har en favoritt type) vi reiser snart til Spania igjen og da er min gullgutt 8mnd jeg tar ikke med mer enn 1 pk grøt muligens så jeg kan vende ham til Spanske smaker eller lage maten selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå