jente+jente Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Bor i USA og her er det vanlig for 2 åringer å lære å telle. Kjenner barn på 20 mnd som teller til 20. Datteren min lærte å telle med en gang hun begynte på skole (2 år), og nå, noen mnd senere teller til 20, deretter 30, 40, 50 opp til 100. Men i den alderen er det bare noe de kan utenatt, de vet ikke betydningen av det. Dersom jeg spør f.eks hvor mange mynt jeg har, kan hun ikke telle de (selv om kun 3)
Lepje Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Ja, det er mulig for mange 2 årlinger å kunne telle til 20. Det har min og kunnet en stund takket være at hun må ta 20 pust astmamedisin hver dag. Men er det på telling til 100 fokuset bør ligge hos 2 åringer? Skal man først ta dem bort fra fri lek liker jeg bedre fokuset på småbarnsavdelingen min der de legger mer vekt "undervisning" i empati og sosialisering.
jente+jente Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2007 Helt enig... men amerikanere ser ting anderledes av oss. De lar seg litt imponere over sånt. Og skolene her er veldig kompetitive, nivået er mye høyere enn i noske skoler (overraskende nok!). Dersom barn ikke kan skrive og lese når de begynner i første klasse (eller kindegarden som det heter her) får de problemer. Desverre. Jeg liker det ikke. Skulle ønske det var mer fokus på andre ting, ikke bare det akademiske.
Lepje Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 En god blanding er vel tingen. Mener det bikker litt for langt over i andre enden i den norske skolen
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Halla! Poden min er 2 1\2 år og kan telle til 14... men det er pugga. Men han kan teller ting opp til ca 6 tror jeg, han forstår vertfall opp til 3. Feks: der er det 3 biler mamma...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå