elly belly Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Noen skrev at jeg kan søke om å overføre fedrekvoten på meg siden pappa'n til babyen er student og derfor ikke har krav på pappaperm. Hvor mange uker kan jeg få overført og er disse ukene ulønnet? Hvem skal jeg søke hos? Takker til den jenta som gav meg tipset! )
@nne p@ l@nne Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Du må søke til NAV. tror du får penger i den perioden, men er ikke sikkert. Ring NAV i din kommune og spør
Persille,Smule og lille Trille Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Det er dessverre kommet nye regler siden 1. januar i år som sier at du bare kan overta fars permisjon dersom han er for syk eller skadet til å kunne være hjemme med barnet selv. Dersom far ikke kan ta ukene sine vil de falle bort. Dette var i hvertfall svaret jeg fikk da jeg sendte mail til NAV, vi er nemlig i samme situasjon som dere. Vi har uansett bestemt oss for å forsøke å få hans permisjon overført til meg. Kanskje fins det et smutthull et sted. Personlig synes jeg dette er for dumt egentlig, det er jo barnet som blir straffet med 6 uker mindre tid hjemme og må begynne i barnehage tidligere.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 Det er i hvert fall lurt å prøve. Tror NAV lokalt tolker regler etter hvilke humør de er i.
Amalie79 Skrevet 10. mars 2007 #5 Skrevet 10. mars 2007 Vi er i den situasjonen hvor jeg er student og jobber 47% ved siden av(dvs akkurat for lite til at far har krav på fedrekvoten..). På mitt lokale NAV sa de at hans seks uker ville bli overført til meg.
Persille,Smule og lille Trille Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 Det virker som det er mange lokale varianter så det er verdt et forsøk å søke iallfall. Hadde vært interessant å vite hvilke svar dere får, så kan vi jo sammenligne.
Barn nr.4 Skrevet 10. mars 2007 #7 Skrevet 10. mars 2007 Jeg ringte nav og de sa at jeg får overført de 6 ukene til meg når far ,som i min situasjon, ikke har opptjent rett til fødselspenger selv. Det gjelder ved rehab.og attføring. Disse to mener jeg er det eneste som ikke gir rett til opptjening. Du tjener deg opp rett til fødselspenger ved f.eks. dagpenger.Dette snakket jeg med nav om etter 1.1.07. Har selv termin 14.06.07, så jeg har ikke sendt noe søknad om foreldrepenger ennå. Så jeg FØLER meg ikke helt sikker ifht.de nye reglene..Håper jo at vi får dm overført!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå