Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Noen som har en god oppskrift på denne kaken?
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Jeg så at de hadde flere oppskrifter på Oreo-kake på "Detsøteliv". Hva slags kake er det egentlig? Har aldri hørt om den før! :-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Du finner oppskriftene helt eksakt på: detsoteliv.no
Bambi2 Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Prøvde ut denne forrige helg og den ble kjempe god. 450 g Oreo kjeks 100 g smeltet smør 2 pk time kremost (eller 1 pk Philadelphia 255g) 2,5 dl melis 3,5 dl piska krem 2,5 spiseskjeer sukker 1 pose Toro sjokolademousse 3 dl melk til moussen 1/4 del av oreo kjeksen legges for seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Hakk resten av kjeksen opp i bittesmå biter. Smelt smøret, og bland med kakesmulene. Ha massen over i en rund kakeform (24 cm). Bland kremosten sammen med melis, og pisk med håndmixer til blandingen er luftig og kremet. Bland i sukkeret, og vend forsiktig inn halvparten av den stivpiskede kremen. Smør massen over kjeks/smørblandingen i formen. Ha over halvparten av kjeksbitene du har satt til side. Sett i kjøleskap i 30 minutter. Lag sjokolademoussen etter anvisning på pakken. Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap i 1 time. Legg et lag med krem på toppen, og pynt med sjokoladesaus. Avkjøl ytterligere noen timer, la den gjerne stå over natten.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Hørtes godt ut. Hvordan oreo kjeks bruker du? Og hvor får man kjøpt den?
Bambi2 Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Oreo kjeksen jeg brukte er en sånn dobbel kjeks med krem i midten. De har den i vanlige matbutikker. Jeg kjøpte mine på Rimi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå