Trønderpia venter nr 3 Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Han er umulig å legge på kvelden, og når han først sovner så våkner han etter 30-45 minutter, Jeg blir gal snart. Er så sliten når kvelden kommer også... Aner ikke hva jeg skal gjøre for å få rutiner på leggingen. Prøver å la han sovne uten puppen. Noen kvelder går det, mens andre kvelder går det ikke... Da får han til slutt sovne med puppen etter noen timer forsøk... Jeg blir gaal snart
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Ikke noe trøst, men vent til han blir 5 mnd :-) Venta også på det magiske som skulle skje ved 3 mnd, men nada!
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2007 Jeg vet det er dumt å vente på noe magisk da, men jammen gleder jeg meg til jeg kan få noen av kveldene for meg selv:) Hvis han sovner tidlig en kveld, sitter jeg bare å venter pp at han skal våkne igjen..
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 velkommen i klubben:) Foreløbig er jeg ikke i ferd m å bli gal, men jeg klarer absolutt ikke å knekke sove-nøtten hennes. Dattera mi er 6,5 uker. Ho sovna i stad..for kvelden trodde jeg, men nå ligger hun å spreller i vugga si og lager masse gla`-lyder:) Slik har hun holdt på den siste uka. Saken er at hun sover hele natta, men er mye våken på dagen....så langt har vi kommet i søvnrytme-spioneringa vår:)
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Både 3 mnd og 5 mnd kan jo liksom være magiske milepæler, men rutiner og legging er ikke ting som kommer helt av seg selv asså! Det må jo innføres! (men det vet dere jo!) Synes forøvrig at lillemor forandret seg en del etter hun ble 3 mnd, men ikke SÅ mye, forandringen nå som hun er over 5 mnd er mer merkbar, nå kan jeg ikke lure henne til "powernapping" og sene lurer uten at hun allikevel blir trøtt til leggetiden sin.
Allean, Fia og lillebror Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Vi hadde det også litt sånn når vi prøvde å legge henne ned i sengen ved åtte tiden. Nyttet ikke. Tok en halvtime å få henne til å sove, og så våknet hun etter en time igjen. Vår løsning har blitt å la henne bestemme litt selv. Hun får sitte oppe så lenge hun er i form, Så når hun begynner å bli trøtt legger jeg henne enten i sove stilling på sofaen, eller legger meg ned ved siden av henne i dobbelt senga. Vi skjemmer henne kanskje litt bort. Men siden vi bare har henne, og ikke noen andre barn og ta hensyn til så lar vi henne styre det hele. Når hun var 3 mnd sovnet hun alt fra ni til tolv. Nå når hun er 6 mnd legger hun seg fra åtte til ti. Bare et forslag på hvordan det kan gjøres. Det er nok ikke riktig for alle.
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2007 Nei jeg holder ikke på å bli sååå gal da:) Men gjør alt jeg kan for å holde på tålmodigheta. Vi prøver å innføre rutiner, men det som funker en kveld, funker aboslutt ikke neste kveld osv. Gutten min kan virkelig dette med å bli overtrøtt. Så det er greit å la han bestemme selv når det er natt, men om vi ikke følger med på signalene, så blir det masse skriking....
mamma`n te Kaja Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Vi hadde det også sånn ganske så lenge.. .holdt på å bli gal vettu! Ikke noe kveld igjen på oss.. men plutselig rundt 5/6 mnd så ble det mye bedre.. Her hjalp det å begynne med grøt tror jeg.. Hadde jeg visst det, hadde jeg vurdert å begynne tidligere.. Nå er hun straks 8 mnd og legger seg 18.30 og sovner tvertt!
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2007 Ja har tenkt på at det kanskje hjelper med grøt når den tid kommer. I allefall for rutinen sin del. Han sover ganske lenge på natta når han først sovner. Godt å høre at det blir lyspunkt da:) Gleder meg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå