Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

mer enn ett måltid? Lillegull får grøt og pupp før leggetid. Men her i gården er det ihvertfall ikke slik at han sover lenger av den grunn. Han våkner bare oftere... Gjerne hver andre time om natta... (zzzz)

Så skal komme til saken ja... Derfor lurer jeg på om jeg kan gi han ett måltid til om dagen, i håp om at han skal sove mer om natta? Han er forresten 5 mnd.

Ble visst litt lenger enn jeg hadde trodd ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik gjorde jeg også, men hs sa:

-det er summen av hva de spiser i løpet av dagen som teller, så innfør flere måltider (ba meg øke fra to til tre)

-mat rett før sengetid KAN gi urolig søvn

Skrevet

helsesøster sa til meg at når et måltid var godt innført kunne man begynne å introdusere et til...

så da kan du helt sikkert det.... det hun foreslo til oss var at vi kunne prøve å introdusere middagsmat.. om vi ville da. og da sa hun om ca en mnd, Mie er fire mnd nå og vi har akkurat begynt med prøve smaking.. så hvis dere startet når han var fire så har det jo gått en mnd nå:)

(men jeg har hørt- bare hørt assa- at hvis man gor grøt rett før legging så kan de våkne oftere fordi det blir for tung mat i magen, også blir de tørste av det, kanskje du kan prøve å gi det som nest siste måltid eller noe...Mie får grøt når vi skal ha middag og bare melk til leggingen. men dete r oss da.... sier ikek at det nødvendigvis er riktig) :)

Skrevet

Hm, takk for tips... (hvorfor har ikke jeg fått med meg det før... *lurer*)

Plutselig følte jeg meg ikke så opplyst nei.

Skal jammen med prøve å gi grøt tidligere ja, allerede i morra.

Har noen flere tips, så bare kom med de.

Takker og bukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...